Känner att jag vill avsluta relationen
Jag är en kille på 28 år som bor med min sambo och vår dotter som är ett år gammal. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart nio år. Vi fick vårt första barn för ett år sedan som sagt, och nu funderar jag dagligen på om det kanske hade varit bättre för mig att flytta ut och avsluta relationen. Jag hade de tankarna även några månader innan hon blev gravid.
Familjelivet fungerar minst sagt perfekt. Vi är båda jätteglada över vår dotter och vi njuter verkligen av livet med henne. Men jag känner att jag inte längre vill vara tillsammans med min sambo på grund av hennes små, onödiga tjafs som jag egentligen inte tycker är värda att ta upp. Hon gör dem till enorma problem och kan väldigt ofta kalla mig för fula saker och säga elaka saker till mig.
Ett exempel: igår kväll började hon skrika på mig efter att hon sett fakturan för trängselskatten. Hon tyckte att jag var en idiot som tog den privata bilen till jobbet 2?3 dagar. Jag tycker inte att det är en så stor grej att jag gjorde det, men nu har hon inte pratat med mig sedan igår kväll. Hemma gör jag allt ? lagar mat, städar och försöker vara en bra partner helt enkelt. Jag är inte perfekt, men jag tycker inte heller att det är fel att låna bilen till jobbet någon gång om jag behöver det.
Hon är verkligen expert på att skrika och bli sur över småsaker (så beter hon sig även mot sin bror och sina föräldrar, inte bara mot mig).
Jag är så trött på att konstant behöva vara försiktig med när hon ska bli sur igen och över vad. Stressen har gått så långt att jag ibland inte vågar ta en powernap efter jobbet när barnet sover, eftersom jag är orolig att hon ska kalla mig lat eller något liknande.
De gånger hon har rest för att hälsa på sin eller min familj har jag känt mig så avslappnad att jag nästan önskat att jag bodde ensam. Det känns som att jag hade varit mycket gladare utan henne. Jag känner att jag älskar henne, men jag klarar inte av hennes beteende. Jag måste få vara mig själv i den mån jag bara kan.
Ursäkta det långa inlägget, kände att jag behövde klaga lite jag med haha.
Jag är mest orolig över hur mitt barn kommer att må om vi separerar. Är det lättare för barn när de är så små? Och jag vill absolut inte lämna mitt barn.