• NovaStar

Lite yngre man ?

Jag är 41 , ungre i sinnet och ser yngre ut. De finns en man på 34 som jag är nyfiken på . Men vågar inte ens flörta för jag känner mig för gammal.
    Finns de män/ kvinnorhär som skulle tycka denna åldersskillnad är ok?
    Nån här där kvinnan är äldre? 

• Svar på tråden Lite yngre man ?
  • Anonym (f)

det där räknas inte ens som ålderskillnad, båda är över 30

• Anonym (Jeanette)

Min sambo är 12 år yngre, han var 45 när vi träffades.

• Anonym (C)

Har vänner där hon är 12 år äldre. Inga problem alls. Men dom var ju klara med barn och sånt redan när de träffades.

• Anonym (Ok)

Det är okej med äldre kvinnor och yngre män i min värld (är kvinna). Hade det varit tvärtom hade jag dock protesterat.

• Anonym (vanir)
    Anonym (Ok) skrev 2026-02-18 06:14:59 följande:

Det är okej med äldre kvinnor och yngre män i min värld (är kvinna). Hade det varit tvärtom hade jag dock protesterat.

Jag antar att du bara försöker provocera

Till TS:

Vänd på det. Hur många hade reagerat om det var du som var 34 och han som var 41? Svar: Ingen. Så varför skulle det omvända inte vara ok?

Ni är båda vuxna och åldersskillnaden är inte jättestor. Är du intresserad tycker jag att du ska visa det och ta kontakt med honom. Du kan inte få mer än nej.

Jag är 3 år äldre än min man. Vi var 30 och 33 när vi träffades.
  • Anonym (T)

Om han redan har barn så är det väl inga problem, vet flera par med den åldersskillnaden men då har båda varit klara med barn.

• Postman

Tycker att 7 år inte är så hårresande. Kan dock bli lite knepigt om han vill ha barn medan du är så gott som färdig. 

• Anonym (vanir)

Barnfrågan är knappast aktuell nu. De har inte ens varit på dejt. TS vet inte ens om han är intresserad.

Barnfrågan är bara relevant om de börjar träffas OCH om båda är ute efter något seriöst. Då måste förstås sådant diskuteras. Har han redan barn? Vill han ha barn? Det är ju inte alla som vill, så det behöver inte ens bli ett problem.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jeanette) skrev 2026-02-17 20:17:23 följande:

Min sambo är 12 år yngre, han var 45 när vi träffades.

I stort sett samma här.
    Han var 47, jag 59 när vi träffades.

Det är, och har aldrig varit, något probelm.
Svar på tråden Lite yngre man ?