• Anonym (Första barn förälder)

Panikandning i barnvagn

är det normalt att min 3 månaders bebis ullplevs som panikslagen när hon är nerlagd i barnvagnen, hon är bra påklädd och det är minusgrader Ute. hon piper till i små korta ljud och verkar vara panikslagen, när vi plockar upp henne så slutar Det. hon får aldrig blåa läppar, det är aldrig ihållande eller så men det börjar bli ett återkommande beteende. hon har en body, byxor, teddy overall och en balaklava mössa på sig. På detta så har hon en tunn filt på sig, ligger i en åkpåse och i vagnen med sufletten uppdragen. är det någon annan som upplevt samma ? Det uppstår oftast när hon är vaken. Kan det vara att hon är för påklädd? eller är det en mix av att deras andning inte är fullt utvecklad, hon är bra påklädd Och den kalla temperaturen? 

så jobbigt att se sitt barn panikslagen varje gång man ska gå ut ! 

• Svar på tråden Panikandning i barnvagn
  • Anonym (Linda)

Börja med att minska klädseln.  

Min erfarenhet och upplevelser är att vagnen i sig är väldigt isolerande och åkpåsar,  filtar, underställ etc blir rena kaminen.  Dom blir överhettad och får ingen luft 

Även i -25-30 kan det räcka med flerceoverall och åkpåse och tunn bomullsmössa när vagen är så.pass stoppad och isolerad. 

• Anonym (Sara)

Testa att ta bort balaklavan? Finns både barn och vuxna som starkt ogillar att det sitter åt runt halsen.

• Anonym (Py)

Overall i åkpåse? Mina barn hade smält bort. Jag körde devisen, ett lager mindre än vad jag själv hade. Hade jag jacka och tjocktröja, hade barnet kläder och vinteroverall/åkpåse. Sen reglerade jag med en filt. Vagnen blir varmare än vad det är ute i luften. 

Svar på tråden Panikandning i barnvagn