• Anonym (Suck)

Tjatigt ex

Hej på er! Hur gör ni med efterhängsna ex? Jag lämnade en kille jag träffat i ett halvår för någon månad sedan och han skriver och ringer hela tiden. Jag har inte svarat honom. Han skriver att han saknar mig, att han vill träffa mig och prata, att vi ska kolla film mm mm. Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Tjatigt ex
  • Anonym (Ex)

Jag hade svarat rätt så bestämt och tydligt att jag inte är intresserad och inte vill att han hör av sig något mer. Han måste gå vidare. Hade han fortsatt hade jag blockerat hans nummer. 

• Fjäril kär

Plocka bort från alla sociala medier till att börja med . 

Sen säger du åt honom att du inte är intresserad och inte villl att han tar kontakt och lämnar dig ifred...   sen blockar du honom. 

• Anonym (Suck)

Hade vi inte haft gemensamma vänner så hade jag blockat honom direkt. 

• Fjäril kär
    Anonym (Suck) skrev 2026-02-18 17:09:12 följande:

Finns absolut ingenting som hindrar dig från att blocka. Att ni emellanåt umgås eller springer på varandra och är vänskapliga med varandra är ingen motsättning I att blocka.  Hans privata tjat är gränslöst och respektlöst och är helt skilt från eventuella kompisgäng 
  • Anonym (Mmm)

Bortförklaring. Du behöver inte ha kontakt med honom för det. 
  • Lynx123

Du kan kanske inte undvika honom i sociala sammanhang men du kan definitivt blocka honom online och ignorera honom om ni befinner er i samma sällskap.
  • Anonym (Hh)

Jag håller med om att det är svårt, jag har också brutit med någon som jag träffat några månader och han blev så otroligt ledsen och jag har skuldkänslor att jag inte kunde känna på samma sätt som han gjorde.

Han hör av sig ibland och jag har sagt att han får, för på något sätt vill jag trösta honom. Däremot kommer jag inte gå med på att ses men det verkar han också förstå att det bara skulle bli sämre av det. 

Men det bästa är väl nollkontakt, även om det skulle vara bättre att han kom på det själv. 

• Fiona M

Hur hindrar det dig från att blocka honom?
  • Anonym (Suck)
    Fiona M skrev 2026-02-18 21:53:21 följande:
    Hur hindrar det dig från att blocka honom?
    Det hindrar mig inte. Mer att det kan bli konstig stämning i kompisgruppen när vi ses. 
  • Lynx123
    Anonym (Suck) skrev 2026-02-19 21:41:32 följande:
    Det hindrar mig inte. Mer att det kan bli konstig stämning i kompisgruppen när vi ses. 
    Spelar ingen roll. Viktigt att du är tydlig.
Svar på tråden Tjatigt ex