För tidigt för mig att byta avdelning på jobbet?
Har varit på nuvarande jobb i ett år och jag känner att jag trivs mindre och mindre på min avdelning. Jag har fortfarande svårt att hantera vissa arbetsuppgifter och kollegan verkar inte längre vilja hjälpa mig då jag får väldigt fåordiga svar när jag frågar. Han hjälper mig aldrig heller när saker krånglar utan så fort något krånglar så går han iväg till matsalen och är borta i 40 minuter, flera gånger om dagen, och kommer tillbaka när situationen är löst.Jag har en nära vän som jobbar på samma jobb fast på en annan avdelning och jag skulle så gärna vilja flytta dit. Har varit där några gånger och tittat vad han gör och det verkar passa mig mycket bättre.
Jag har lidit av ganska svår sociala fobi hela livet och känner att det skulle göra stor skillnad på jobbet om jag hade en nära vän i närheten när jag jobbar, inte för att stå och slöprata utan bara veta att han finns där.
Men vad säger man till chefen? Är jag för ny för att ens ta upp detta eller är det kanske inget konstigt? Min arbetsplats säger sig vara väldigt mån om psykisk ohälsa och sånt så det är ju bra men jag vet inte hur jag ska lägga upp det riktigt. Är helt värdelös på sånt här.
Några tips?