• Anonym (Hen håle totempåle)

Vill kvinnor utan bh med vita linnen eller genomskinliga t/shirts att man ska titta på deras bröst?

Har sett en del på min högskola, och även i somras, att det ränner runt kvinnor i åldern 20-30 i vita halvt genomskinliga linnen eller t-shirts. 
    Man ser ju då bröstvårtorna väldigt tydligt igenom plagget. 

Varför går man som kvinna omkring så? Vill man visa upp sina bröst och se sexig ut? Eller vad är det frågan om? 
    Jag förstår att kvinnor som inte har hängbröst tycker det är mycket bekvämare utan en bh som kanske skaver. Men varför väljer man ett plagg som allt syns igenom? Man bör väl vara ytterst medveten om det. 

• Svar på tråden Vill kvinnor utan bh med vita linnen eller genomskinliga t/shirts att man ska titta på deras bröst?
  • Anonym (nope)

Det är för att det är bekvämt att gå utan BH. 

• Anonym (Lol)
    Anonym (nope) skrev 2026-02-19 16:39:48 följande:

Och då vill man visa det för andra? 
  • Anonym (Tant)

Fast om jag provat plagget hemma så är det inte genomskinligt.
    När solen lyser starkt eller de erotiska lysrören på din skola lyser igenom tyget kan de upplevas i din fantasi som något alla kvinnor gör för att visa upp sina bröst.

• Anonym (nope)
    Anonym (Lol) skrev 2026-02-19 19:54:56 följande:
    Och då vill man visa det för andra? 
    False equivalence.
  • Anonym (Chiffong)

Det är bekvämt att gå naken med men det gör man inte offentligt ändå. Om man klär sig så bröstvårtan syns så tydligt så gissar jag att man har viss dragning av exhibitionism. Alternativt att man inte bryr sig.
  • Anonym (Sunk)

Finns det verkligen inget viktigare att lägga sin energi på än att grunna över dessa frågor?! Vill du se bröst så finns det mängder av bilder på nätet. Annars hör det väl till allmänt hyfs att inte blänga på andra människor, oavsett om det är en skönjbar bröstvårta, en öppen gylf, en märklig hatt eller ett udda födelsemärke. Sköt dig själv och skit i andra! 

Förmodligen finns det alla möjliga förklaringar till modet på din skola. Det är mode, bekvämt, ett statement, de bryr sig inte, och kanske att någon enstaka tycker att det är kul med uppmärksamhet. Jag tror inte att det är rimligt att tro att samtliga har samma motiv till sitt klädval. 

• Anonym (Hen håle totempåle)

Så för att det är "bekvämt" så tar man då på sig ett vitt halvt genomskinligt plagg samtidigt som man inte bär bh? 

Om man nu vill slippa bh så finns det ju massvis med passande plagg som inte visar så mycket, som inte är vita och tunna. 
    Jag har svårt att se hur det inte skulle kunna vara ett medvetet val att visa extra mycket. 

Man måste ju för fanken se sig själv i spegeln och notera att man blottar sig, eller?
  • Anonym (Nej.)

Nej. Kvinnor som vill visa upp sina bröst klär sig inte i t-shirt. De har en kort topp/urringat och pushup-bh. 

• Anonym (Jag)

Övertygad om att de vill visa upp sig och få uppmärksamhet. 

• Anonym (Madrid)

konstigt, jag ser aldrig halvt genomskinliga plagg utanför klubbsammanhang.
    kan du visa exempel TS?

• Anonym (vi alla vet)

samt är väl en trend just nu. har oxå sett det.

• Anonym (K)
    Anonym (Madrid) skrev 2026-02-20 14:27:14 följande:

konstigt, jag ser aldrig halvt genomskinliga plagg utanför klubbsammanhang.
    kan du visa exempel TS?

Vill du att TS ska posta synliga bröst för din skull?
    Har sett eländet och tycker inte det är snyggt. Klä er så för era killar om ni vill men låt bli att göra det offentligt.
  • Tukt

Som sagts tidigare så är det en trend, mode. Allt handlar inte om sex eller att män ska glo på kvinnors kroppar.

• Kirenaj68
    Anonym (Hen håle totempåle) skrev 2026-02-19 10:45:24 följande:
    Vill kvinnor utan bh med vita linnen eller genomskinliga t/shirts att man ska titta på deras bröst?

Har sett en del på min högskola, och även i somras, att det ränner runt kvinnor i åldern 20-30 i vita halvt genomskinliga linnen eller t-shirts. 
    Man ser ju då bröstvårtorna väldigt tydligt igenom plagget. 

Varför går man som kvinna omkring så? Vill man visa upp sina bröst och se sexig ut? Eller vad är det frågan om? 
    Jag förstår att kvinnor som inte har hängbröst tycker det är mycket bekvämare utan en bh som kanske skaver. Men varför väljer man ett plagg som allt syns igenom? Man bör väl vara ytterst medveten om det. 

Vissa kvinnor avstår från behå för bekvämlighetens skull. Ska de sluta med det bara för att de råkar vara födda med större bröstvårtor? 
    Att hennes vårtor syns är knappast det stora problemet här. Problemet ligger snarare hos betraktaren....
  • Anonym (.)

Kan bara svara för mig själv. Ja, jag vill att andra ska titta, men inte att de ska glo eller bete sig illa. Utan titta diskret och lite snabbt, på ett socialt accepterat sätt.

• Anonym (KL)
    Kirenaj68 skrev 2026-02-20 15:07:51 följande:
    Vissa kvinnor avstår från behå för bekvämlighetens skull. Ska de sluta med det bara för att de råkar vara födda med större bröstvårtor? 
    Att hennes vårtor syns är knappast det stora problemet här. Problemet ligger snarare hos betraktaren....
    Precis, det är betraktarens problem.
  • Anonym (Madrid)
    Anonym (K) skrev 2026-02-20 14:47:04 följande:
    Vill du att TS ska posta synliga bröst för din skull?
    Har sett eländet och tycker inte det är snyggt. Klä er så för era killar om ni vill men låt bli att göra det offentligt.
    Posta dessa vanliga toppar, borde väl dyka upp direkt på hm eller lindex?
Svar på tråden Vill kvinnor utan bh med vita linnen eller genomskinliga t/shirts att man ska titta på deras bröst?