• Anonym (Fy skäms på sig)

Hitta kvinna 25-40 utan barn. Hur gå tillväga?

Jag vill hitta en kvinna och blivande partner. Hon ska vara som yngst 25 år, och som äldst 40. Hon får kategoriskt inte ha barn som jag ska behöva lägga tid på. Varför inte? 

1. Jag vill inte ta hand om en annan mans barn(utan betalt)
    2. Jag vill kunna flytta dit jag vill med henne, ex en annan stad eller annat land. Det går inte om hon har barn. 
    3. Jag vill inte bli någons plånbok. 
    4. Jag vill eventuellt ha egna barn. 
    5. Sedan tycker jag generellt att det är ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn med en partner och sedan skiljas, för att på nytt jaga en ny man. Speciellt om barnen är minderåriga, alltså småbarn. 

Många kvinnor i den åldern har ju barn. Hur går man tillväga för att hitta en fri människa utan massa ungar? Notera ålderskategorin.  

• Svar på tråden Hitta kvinna 25-40 utan barn. Hur gå tillväga?
  • Anonym (C)

Ts skriver "sedan tycker jag generellt att det är ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn men sedan skiljas"

Det går inte att missförstå. 

Hoppas att TS gifter sig med en kvinna som sedan bedrar, misshandlar, tar droger eller lurar honom på pengar. Då kan han sitta där och vara karaktärsfast och inte skilja sig!

Och nej, jag är inte ensamstående mamma.

Sedan undrar jag varför karln inte letar istället för att skriva här? Finns väl inga hemliga ställen att leta på. 

Nej, jag tror att TS skriver här för att provocera.

• Anonym (E)
    Anonym (Barnfri 30+) skrev 2026-02-21 22:08:23 följande:

Som jag skrev så tycker jag absolut att man får invända men man kan göra det på olika sätt. Jag tycker inte att man behöver kalla andras inlägg för "banalt förakt". Och jag syftade inte enbart på dig heller. Det är flera som skrivit saker som jag tycker är riktigt otrevligt. Men det är bara min åsikt. 

Du är ju helt inkonsekvent i ditt resonemang.

TS målar upp en nidbild av en hel samhällsgrupp och skriver uttryckligen att de har sämre karaktär, är ute efter hans pengar och jagar män. 

Jag har inte skrivit nedsättande om TS utan enbart påpekat att hans inlägg är föraktfullt, utöver att jag svarade på hans fråga. 

TS sprider fördomar och förakt, det är ju uppenbart för vem som helst, men enligt dig är det reaktionerna på TS nidbild som är problemet. 

TS får skriva rappt, som du uttrycker det, men jag ska tänka på hur jag uttrycker mig.

Du kanske ska fundera över vad ditt inkonsekventa resonerande egentligen handlar om. 

Anonym (E) skrev 2026-02-22 09:16:56 följande:

Du är ju helt inkonsekvent i ditt resonemang.

TS målar upp en nidbild av en hel samhällsgrupp och skriver uttryckligen att de har sämre karaktär, är ute efter hans pengar och jagar män. 

Jag har inte skrivit nedsättande om TS utan enbart påpekat att hans inlägg är föraktfullt, utöver att jag svarade på hans fråga. 

TS sprider fördomar och förakt, det är ju uppenbart för vem som helst, men enligt dig är det reaktionerna på TS nidbild som är problemet. 

TS får skriva rappt, som du uttrycker det, men jag ska tänka på hur jag uttrycker mig.

Du kanske ska fundera över vad ditt inkonsekventa resonerande egentligen handlar om. 

1. Ja det finns kvinnor och män som far illa i relationer och skiljer sig, som blir misshandlade fysiskt eller psykiskt m.m. Men en väldigt stor del av alla män/kvinnor som separerar idag gör inte det pga misshandel, utan pga att barnen blir för tärande. Jag vänder mig inte emot misshandlade kvinnor eller män, utan resterande. Enligt min mening tyder det på bristande karaktär att skilja sig för att exempelvis barn blir för tärande, eller för att man eftrer man fått barn kom på att man är för "olika". Det är ingen jag vill beblanda mig med och bygga ett liv med.   

2. Idag är samhället tuffare. Allt är dyrare. Maten kostar mer, våra färdmedel kostar mer, hyrorna och elen är dyrare. Det faller sig ganska naturligt att som ensamstående mamma vilja ha en man som kan stå för hälften av kostnaderna om man är ensamstående med ett barn, som man har full vårdnad över. Det faller sig då naturligt att man söker efter en man som kan stå för en del av kostnaderna. Jag är dock inte intresserad av att en kvinna väljer mig baserat på min plånbok, utan vill att hon genuint tycker om mig och att hon hade valt mig även om hon inte hade haft barn. Så det är inget för mig. 

3. När jag pratar om att flytta utomlands så innebär inte det att kvinnan i fråga inte ska ha något att säga till om och följa med som en resväska. Självklart ska det ske i yttersta samklang och det krävs att hon har en genuin vilja att också flytta. Däremot är det i stort sett uteslutet om hon har minderåriga barn då de vill vara kvar i sin naturliga miljö där de har sina kompisar och skola. Så det är uteslutet.  

4. Jag skrev inte tråden för att provocera. Däremot vill jag motivera varför jag inte vill dejta kvinna med barn. Vad jag ville med tråden var att få tips på hur jag kan hitta en kvinna i åldern 25-40 som inte har barn sedan tidigare. Detta då jag ABSOLUT INTE kan tänka mig att lägga ner dig på en kvinna med barn. Det är helt klart något som inte går att kompromissa med. 

5. Jag kom på en till punkt som är ganska relevant. Och det är att om hon nu har barn så kommer en stor del av hennes tid, tankeverksamhet och ekonomi gå till henens barn. Fullt naturligt och rimligt!!! Jättebra. 
    Men det skäl uppmärksamhet och potential från vår relation. Och för mig är inte det värt om det inte är mina egna barn utan en annan mans barn. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Fy skäms på sig) skrev 2026-02-22 12:10:16 följande:
    1. Ja det finns kvinnor och män som far illa i relationer och skiljer sig, som blir misshandlade fysiskt eller psykiskt m.m. Men en väldigt stor del av alla män/kvinnor som separerar idag gör inte det pga misshandel, utan pga att barnen blir för tärande. Jag vänder mig inte emot misshandlade kvinnor eller män, utan resterande. Enligt min mening tyder det på bristande karaktär att skilja sig för att exempelvis barn blir för tärande, eller för att man eftrer man fått barn kom på att man är för "olika". Det är ingen jag vill beblanda mig med och bygga ett liv med.   

2. Idag är samhället tuffare. Allt är dyrare. Maten kostar mer, våra färdmedel kostar mer, hyrorna och elen är dyrare. Det faller sig ganska naturligt att som ensamstående mamma vilja ha en man som kan stå för hälften av kostnaderna om man är ensamstående med ett barn, som man har full vårdnad över. Det faller sig då naturligt att man söker efter en man som kan stå för en del av kostnaderna. Jag är dock inte intresserad av att en kvinna väljer mig baserat på min plånbok, utan vill att hon genuint tycker om mig och att hon hade valt mig även om hon inte hade haft barn. Så det är inget för mig. 

3. När jag pratar om att flytta utomlands så innebär inte det att kvinnan i fråga inte ska ha något att säga till om och följa med som en resväska. Självklart ska det ske i yttersta samklang och det krävs att hon har en genuin vilja att också flytta. Däremot är det i stort sett uteslutet om hon har minderåriga barn då de vill vara kvar i sin naturliga miljö där de har sina kompisar och skola. Så det är uteslutet.  

4. Jag skrev inte tråden för att provocera. Däremot vill jag motivera varför jag inte vill dejta kvinna med barn. Vad jag ville med tråden var att få tips på hur jag kan hitta en kvinna i åldern 25-40 som inte har barn sedan tidigare. Detta då jag ABSOLUT INTE kan tänka mig att lägga ner dig på en kvinna med barn. Det är helt klart något som inte går att kompromissa med. 

5. Jag kom på en till punkt som är ganska relevant. Och det är att om hon nu har barn så kommer en stor del av hennes tid, tankeverksamhet och ekonomi gå till henens barn. Fullt naturligt och rimligt!!! Jättebra. 
    Men det skäl uppmärksamhet och potential från vår relation. Och för mig är inte det värt om det inte är mina egna barn utan en annan mans barn. 
    Hur gammal är du och varför har du problem att hitta en barnlös kvinna?
    Anonym (M) skrev 2026-02-22 12:13:18 följande:
    Hur gammal är du och varför har du problem att hitta en barnlös kvinna?
    35 fyller jag i år. 

Jag upplever det som att många kvinnor i min ålder och lite över har barn. Väldigt många faktiskt. Jag är inte intresserad av att dejta kvinnor under 25 år för 5 öre. Utan lägsta strecket är 25 år, men jag föredrar runt 30-40 år.

Det kanske bara är jag som har otur, men det känns som att en stor del av dom som är lediga i min ålderskategori har barn. Och är skilda.  
  • Anonym (M)
    Anonym (Fy skäms på sig) skrev 2026-02-22 12:18:02 följande:
    35 fyller jag i år. 

Jag upplever det som att många kvinnor i min ålder och lite över har barn. Väldigt många faktiskt. Jag är inte intresserad av att dejta kvinnor under 25 år för 5 öre. Utan lägsta strecket är 25 år, men jag föredrar runt 30-40 år.

Det kanske bara är jag som har otur, men det känns som att en stor del av dom som är lediga i min ålderskategori har barn. Och är skilda.  

Ja i din ålder har många barn. Men om du letar mellan 25  och 30-32 så finns säkert många kvinnor utan barn. Men du får nog leta i storstäder samt bland högutbildade kvinnor. 

Var har du letat hittills och hur mkt erfarenhet har du av dejting och relationer?

• nihka
    1. Men en väldigt stor del av alla män/kvinnor som separerar idag gör inte det pga misshandel, utan pga att barnen blir för tärande.  

2.  Det faller sig ganska naturligt att som ensamstående mamma vilja ha en man som kan stå för hälften av kostnaderna 

3. När jag pratar om att flytta utomlands så innebär inte det att kvinnan i fråga inte ska ha något att säga till om och följa med som en resväska. Självklart ska det ske i yttersta samklang och det krävs att hon har en genuin vilja att också flytta.

4. Vad jag ville med tråden var att få tips på hur jag kan hitta en kvinna i åldern 25-40 som inte har barn sedan tidigare.

5. Och för mig är inte det värt om det inte är mina egna barn utan en annan mans barn. 
    1. Fördom. Den vanligaste orsaken att människor separerar är för att man inte längre vill dela sitt liv med partnern. Föräldrar brukar inte betrakta sina barn som "tärande".
    2. Fördom. De flesta människor är inte ute efter andras pengar. De har sina egna.
    3. Ja, det är bra att du tänker dig att flytt sker i samklang. Men hon kan ha syskon, syskonbarn, föräldrar annan släkt och vänner, arbete, hus och hobbies som hon inte vill flytta ifrån. Att träffa en barnfri kvinna är ingen garanti för att hon är flyttbar.
    4. Har du agerat på någon av tipsen du har fått?
    5. Visst, om man känner så är det bäst för alla parter om man håller sig borta.

Sedan behöver du även hålla dig borta från alla kvinnor som inte delar dina fördomar. Det blir svårt att leva med någon som ser ner på ens umgänge. De flesta som inte själva är ensamstående föräldrar känner ändå någon/några som är det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (M.)
    Anonym (C) skrev 2026-02-22 07:59:44 följande:

Ts skriver "sedan tycker jag generellt att det är ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn men sedan skiljas"

Det går inte att missförstå. 

Hoppas att TS gifter sig med en kvinna som sedan bedrar, misshandlar, tar droger eller lurar honom på pengar. Då kan han sitta där och vara karaktärsfast och inte skilja sig!

Ja, fast sådant kommer ju inte från en dag till en annan. Man behöver lära känna varandra ordentligt först inför alla stegen: innan man flyttar ihop, innan man gifter sig, innan man skaffar barn. Och man bör gärna presentera den nya parntern för sina vänner, och be dem om en ärlig uppfattning. För att undvika att man ser personen genom ett rosenrött töcken, och missar dåliga drag. 

...sedan ska gudarna veta att det kan bli skilsmässa ändå, men så uppenbara karaktärsfel som du beskriver, går knappast att missa om man tar sig tid innan man gifter sig. Då är det mer troligt att personen slöar till med åren, slutar träna, blir fet, slutar bry sig om sitt utseende, sina kläder och sin hygien, åldras väldigt plötsligt... Jag har sett män som gått från uppseendeväckande snygga, tjusiga och stiliga medelåldersmän till oaptitliga gamla gubbar på bara tre år. 
  • nihka
    Anonym (Fy skäms på sig) skrev 2026-02-22 12:18:02 följande:
    35 fyller jag i år. 

Nej, du har inte "otur" utan många i din ålder antingen är i eller har varit i relationer. Och eftersom kvinnor inte kan föda barn hur långt upp i ålder som helst är det vanligt att de skaffar barn före de är 40. Snittåldern för förstföderskor i landet är ca 30 år och på landsbygden kan det vara så lågt som 26.
  • Anonym (E)

Ok, jag vet inte varför du skriver allt detta till mig, Jag förstår ju varför du inte vill träffa en kvinna med barn. Det är inget konstigt med det. 

Jag vände mig mot generaliseringarna i din trådstart.

Så svårt är det inte att hitta en man ens för ensamstående mammor så om de var ute efter en försörjare skulle det inte finnas så många ensamstående som väljer att leva ensamma. 

Själv tjänar jag över medel och visst, det kan vara tufft att vara ensam försörjare, men vi lever verkligen inte i armod. 

Jag har haft det betydligt tuffare ekonomiskt än nu och levde väldigt tajt då men inte för en sekund övervägde jag att hitta en man för att bli försörjd. 

Jag jagar inte män öht. Jag har inga problem med att träffa män men just nu trivs jag med att leva ensam. 

Ja, det finns ensamstående som har blivit misshandlade men även många som har blivit lämnade och ytterligare andra som valde att gå av andra skäl. 

Eftersom du inte vet varför ska du inte heller döma innan du känner till bakgrunden. 

Återigen, jag blir inte ett dugg provocerad av att du inte vill träffa en kvinna med barn. Dina skäl är helt rimliga.

Jag är bara trött på dessa fördomar om ensamstående mammor när vi är individer med olika preferenser, värderingar, mål och ambitioner. 

• Anonym (Sykkelställ)

Du verkar vara en riktigt tråkig typ. Har bestämt exakt hur din framtida kärleksrelation ska se ut. Moraliserar över kvinnor som skiljer sig, utan att ha en aning om orsaken.

Kärlek funkar inte så, som när man köper en skjorta eller bygger en Friggebod. Det blir som det blir och om man gillar varandra så tar man sig över hindren.

Om hon har barn så är det sannolikt att hon har dem på halvtid. Andra halvan är hon bara din.

• Anonym (Karl karaktär)

Du tänker helt rätt. Låt dig inte påverkas av inläggen.

Som du märker så skriver kvinnorna att det är så okey att du vill dejta barnlösa kvinnor. Mellan raderna framgår det dock övertydligt de hatar tanken på att ytterligare en man väljer bort dem för att de redan har barn. Annars hade de väl inte brytt sig om att svara, redan nu finns det 112 inlägg i denna tråden.

Det vi framförallt har lärt oss i denna tråden är att kvinnor inte bara har komplex över att de är tjocka, fula och gamla utan uppenbarligen även över att de har barn. Det rätta för kvinnorna är att jobba med sina självförtroenden. Att klaga på dig eller sätta tummar ner kommer ju inte att hjälpa ett skvatt.

• Anonym (C)

Men snälla. Kvinnor där barnen bor enbart hos mamman, får underhållsbidrag för barnet av pappan. Är pappan helt oförmögen att betala det, så betalar Försäkringskassan underhållsstöd för barnet. 

Dessutom får mamman ett barnbidrag för barnet. 

Så att du ska behöva försörja ett barn som inte är ditt är väldigt långsökt!

Men det klart att en mammas ekonomi kan vara mer ansträngd för att hon ska försörja ett barn, än ekonomin hos en kvinna utan barn. Men då  skulle ni få låta bli att åka på lyxiga semestrar och liknande.

Du får absolut dejta vem du vill, men jag ska ändå avslöja en hemlighet!
    De flesta människor väljer partner utifrån attraktion och att den människan de attraheras av verkar vara vettig som person. 

• Anonym (C)

Har inget komplex för att jag har barn, av den enkla anledningen att jag inte har några.! Jag stör mig på TS ton när han skriver om kvinnor.

• nihka
    Anonym (Karl karaktär) skrev 2026-02-22 16:42:01 följande:

Du tänker helt rätt. Låt dig inte påverkas av inläggen.

Som du märker så skriver kvinnorna att det är så okey att du vill dejta barnlösa kvinnor. Mellan raderna framgår det dock övertydligt de hatar tanken på att ytterligare en man väljer bort dem för att de redan har barn. Annars hade de väl inte brytt sig om att svara, redan nu finns det 112 inlägg i denna tråden.

Det vi framförallt har lärt oss i denna tråden är att kvinnor inte bara har komplex över att de är tjocka, fula och gamla utan uppenbarligen även över att de har barn. Det rätta för kvinnorna är att jobba med sina självförtroenden. Att klaga på dig eller sätta tummar ner kommer ju inte att hjälpa ett skvatt.

Hahahaha! Nä, men han ville ha råd och det tycks störa dig nåt så enormt att han fått. Du som expert på hur kvinnor är och tänker kanske ville ha ensamrätt på att svara honom?

Ja, först måste TS välja bort alla kvinnor som är över 40 och under 25 och alla kvinnor med barn så klart och alla kvinnor utan barn som vill ha barn, för det var ju inte säkert att TS ville bli förälder. Sedan alla kvinnor som inte är flyttbara av andra anledningar än barn samt alla som inte delar hans fördomar om ensamstående föräldrar ooops ensamstående mammor. Och alla feta och fula?

Ja, han får väl botanisera bland de övriga. Två. Tungan ute
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Karl karaktär) skrev 2026-02-22 16:42:01 följande:

Jag är måhända lite överviktig och snart 50 med barn men vikten kan jag tappa om jag känner för det och karl har jag som uppskattar mig för den jag är. 

Pissig attityd gentemot andra människor däremot är svårt för dig och TS att ändra på.

Det handlar fortfarande inte om preferenserna utan hur de presenteras. TS (och du) är självklart tillåtna till era egna preferenser men att påstå att singelmammor är ute efter en försörjare, en ny pappa och har dålig karaktär är en pissig attityd. 
  • Anonym (E)

Det finns gott om andra män som kan tänka sig att dejta kvinnor med barn, särskilt om de själva har barn, så jag tror inte att någon ensamstående mamma i tråden sörjer att hon inte kan få just TS. Jag tror att ointresset är rätt ömsesidigt. 

Det är mycket bättre med män som vet vad de vill som TS än män som dejtar ensamstående mammor utan att förstå vad det innebär att ha barn och sedan blir missnöjda med situationen eller ser barnet som en konkurrent. 

Jag tror att det är så provocerande med ensamstående mammor för en del just eftersom de har valt bort män. Vissa män verkar tycka att det är helt mind blowing att en kvinna faktiskt kan leva ett fullgott liv utan en man.

Då måste det vara något fel på sådana kvinnor enligt den typen av män. Alternativet, att hon gör det av fri vilja, är bara för svårt att acceptera. 

Svar på tråden Hitta kvinna 25-40 utan barn. Hur gå tillväga?