• Anonym (???)

Hur hitta män utan barn?!

Vill aldrig mer ha en man med barn! Inte ens vuxna utflugna! Var hittar man dom? Har aldrig provat dejtingappar. Finns det många män runt 50år utan barn där?

• Svar på tråden Hur hitta män utan barn?!
  • Anonym (Conny Lingus)

Det är nog säkrast att du satsar på att hitta någon incel.

• Anonym (Oscar)
    Anonym (Minou) skrev 2026-02-20 10:32:31 följande:
    Det där lät mest fördomsfullt...   

Men det som kan bli tufft för nån som valt att vara barnlösa är väl möjligheten till barnbarn och att någon faktiskt aktivt väljer att vara en närvarande farfar/morfar som alltid ställer upp för såväl barnbarn som för sitt eget barn och där familjehögtider blir både många och schemalagda .  Kanske inte riktigt vad en barnlös partner vill ha även hur underbar familjen än må vara , som barnlös vill man nog inte riktigt planera sin framtid med att kryssa mellan skolavslutning,  dagishämtning, VAB och annat..

Skulle aldrig anta att mina föräldrar automatiskt ska agera barnvakt i tid och otid. Många föräldrar idag vill gärna lämpa över ansvaret på andra. Även i samhället. Ungar som dräller omkring, hittar på sattyg. Men ingen förälder i sikte. Vet inte hur många ggr jag sett detta numera. Modern barnuppfostran

Dessutom är ju många själva gamla och kanske ser fram emot en stillsam pension och att bara få ta det lugnt. Det går inte riktigt med barn dessvärre. En del kan ju ha sjukdomshistorik med.

Du målar upp en väldigt fin bild, men det är verkligen inte så där för alla.  

Dessutom förstår jag folk som inte vill dejta någon med barn. Många är bittra och avundsjuka på dom som avstått barn. Man märker det framför allt hos dom som envisas med att kalla frivilligt barnfria för barnlösa haha. Sanningen är att dom har noll intresse av barn.  Och inte fan tänker dom på några familjemiddagsr och barnbarn heller. Det är verkligen inte deras grej. Välkommen till den hårda sanningen.

Jag tror familj och barn är till för människor som är rädda för att vara ensamma. Tittar man på resonemangen så stämmer det. Då ni nämner just att det ska umgås i grupper, vara middagar etc. Väldigt ängsliga människor är mitt intryck. Tur är väl det. Dessa människor skulle inte klara av att leva ensamma. Och bli redigt deprimerade  annars.

TS , on du har dejting profil. Skriv bara, inga barn vare sig hemmaboende eller utflyttade. Så har du löst det problemet. Du har bäst marknad. Då det finns betydligt fler män utan barn, än det finns kvinnor.
  • Anonym (Kom på något eget)
    Anonym (???) skrev 2026-02-19 18:03:44 följande:
    Hur hitta män utan barn?!

Vill aldrig mer ha en man med barn! Inte ens vuxna utflugna! Var hittar man dom? Har aldrig provat dejtingappar. Finns det många män runt 50år utan barn där?

Kul att du känner dig så pass kränkt att du startar en egen tråd, fast om män precis efter den andra tråden. Och sedan sitter alla superintelligenta människor och ska kommentera tråden seriöst när den bara är en känsloyttring baserat på upplevd kränkning. 

Den andra tråden var genuin, denna är förmodligen skriven av någon som själv sitter med massa ungar och retar sig på att män inte vill ha henne, just på grund av hennes ungar. 

Kom på något eget. Hej då. 
  • Anonym (F)

De flesta människor över 50 har ju barn, så det blir nog inte superlätt att hitta. 

• Anonym (.)
    Anonym (de) skrev 2026-02-20 08:28:18 följande:
    Varför skulle nån veta det? tror du att det finns nåt slags samling av dessa män som nån på FL har koll på? De finns väl lite överallt i samhället.
    I och för sig har det funnits trådar om män som är runt 40 och uppåt och aldrig har haft något förhållande. Kanske skulle ts kunna ha en chans där, om hon kan tänka sig en man utan relationserfarenhet.
  • Anonym (???)
    Kirenaj68 skrev 2026-02-20 00:15:47 följande:
    Varför skulle utflugna barn vara ett problem?
    För att man är förälder hela livet. Barnen ska komma först, det ska curlas fast de är vuxna, de ska tjata om pengar fast de har jobb. Tar de slut med killen/tjejen ska det flyttas hem igen. Vill jag man köpa boende tillsammans så ska de ärva hans del direkt om partnern dör.
    Dessutom vill jag inte ha påtvingat sällskap av människor jag inte valt själv om de ska springas där i tid och otid. Jag har gjort det där och jag gör aldrig om det..
  • Anonym (???)
    Anonym (Lajla S) skrev 2026-02-20 00:58:35 följande:

Ja, de finns. Men det är de som ingen vill ha, bara skräpet kvar.

Varför skulle de vara skräp?
  • Anonym (???)
    Anonym (de) skrev 2026-02-20 08:28:18 följande:
    Varför skulle nån veta det? tror du att det finns nåt slags samling av dessa män som nån på FL har koll på? De finns väl lite överallt i samhället.
    Jag frågar er som har mer erfarenhet av dejtingappar än jag. Det vore rätt praktiska om man kan ha en viss målgrupp.
  • Anonym (???)
    Anonym (Oscar) skrev 2026-02-20 11:04:49 följande:

Skulle aldrig anta att mina föräldrar automatiskt ska agera barnvakt i tid och otid. Många föräldrar idag vill gärna lämpa över ansvaret på andra. Även i samhället. Ungar som dräller omkring, hittar på sattyg. Men ingen förälder i sikte. Vet inte hur många ggr jag sett detta numera. Modern barnuppfostran

Dessutom är ju många själva gamla och kanske ser fram emot en stillsam pension och att bara få ta det lugnt. Det går inte riktigt med barn dessvärre. En del kan ju ha sjukdomshistorik med.

Du målar upp en väldigt fin bild, men det är verkligen inte så där för alla.  

Dessutom förstår jag folk som inte vill dejta någon med barn. Många är bittra och avundsjuka på dom som avstått barn. Man märker det framför allt hos dom som envisas med att kalla frivilligt barnfria för barnlösa haha. Sanningen är att dom har noll intresse av barn.  Och inte fan tänker dom på några familjemiddagsr och barnbarn heller. Det är verkligen inte deras grej. Välkommen till den hårda sanningen.

Jag tror familj och barn är till för människor som är rädda för att vara ensamma. Tittar man på resonemangen så stämmer det. Då ni nämner just att det ska umgås i grupper, vara middagar etc. Väldigt ängsliga människor är mitt intryck. Tur är väl det. Dessa människor skulle inte klara av att leva ensamma. Och bli redigt deprimerade  annars.

TS , on du har dejting profil. Skriv bara, inga barn vare sig hemmaboende eller utflyttade. Så har du löst det problemet. Du har bäst marknad. Då det finns betydligt fler män utan barn, än det finns kvinnor.
    Är det verkligen så? Hoppas det men jag trodde de flesta män hade barn runt 50..
  • Anonym (???)
    Anonym (Kom på något eget) skrev 2026-02-20 11:10:28 följande:
    Kul att du känner dig så pass kränkt att du startar en egen tråd, fast om män precis efter den andra tråden. Och sedan sitter alla superintelligenta människor och ska kommentera tråden seriöst när den bara är en känsloyttring baserat på upplevd kränkning. 

Den andra tråden var genuin, denna är förmodligen skriven av någon som själv sitter med massa ungar och retar sig på att män inte vill ha henne, just på grund av hennes ungar. 

Kom på något eget. Hej då. 

Fattar inte varför dessa idiotiska inlägg dyker upp i varenda tråd. Alltid någon idiot som ska påstå att tråden inte är seriös. Vilken planet bor du på?

Varför skulle det vara så konstigt om en kvinna inte vill ha en man med barn?

• Anonym (Katherina. Jo det stavas så.)

Jag är en av de lyckliga som lyckades hitta en man runt 50 som inte har barn.
    Det är inte för att han egentligen inte ville, snarare att hans karriär gjorde honom fartblind och sedan hade tiden gått.

Ingen är gladare än jag.

Själv har jag två vuxna barn och två barnbarn i mellanstadieålder.
    Jag har inget ansvar för någon av dem, dock kan jag hjälpa till med något någon gång när nöden kräver.
    Min partner har inget emot det alls utan följer gärna med. Har han annat för sig så gör jag det själv.

Vi ska inte flytta ihop så några framtida arv är heller inget bekymmer.
    Vi har inget behov av att ärva varandra oavsett.

Skulle han trilla av före mig så går väl hans arv till allmänna pensionsfonden, vad vet jag. 
    Det intresserar mig inte öht och har aldrig varit på tal.

Svar på tråden Hur hitta män utan barn?!