• Anonym (frågande)

Har en kompis som träffat en brud, men dom har inte varit intima efter 5 träffar. Är det normalt?

Har en kompis som är 35 år. Han har börjat dejta en tjej som han träffat 5 gånger. Dom har varit hemma hos varandra vid minst 4 tillfällen. Sett på film och annat. Han har försökt närma sig henne men har han inte velat vara intim med honom. Dom har ju kramats och så, men inte haft sex än. Han har inte fått klämma henne på hennes private parts än. 

Han frågar mig om tips, men jag har aldrig varit med om att träffa någon brud så många gånger utan att ha varit intima. Jag tycker det är lite märkligt. Vad beror hennes beteende på? Är det normalt???  

• Svar på tråden Har en kompis som träffat en brud, men dom har inte varit intima efter 5 träffar. Är det normalt?
  • Anonym (Vad är normalt?)

Alla är olika. Hon kanske har erfarenhet av att de hon dejtat tidigare har kört "töm och glöm" och bara varit ute efter sex. Eller så kanske det var länge sedan hon var intim med någon. Eller har komplex för sin kropp. Eller blivit sexuellt utnyttjad och vill ta det långsamt. 

Istället för att prata med dig om det så borde han prata med henne. 

• Anonym (Snö)

Självklart är det normalt. Hur vanligt det är vet jag inte, men det är definitivt inte onormalt. 

• Anonym (Coelho)

Det tog min dåvarande sambo två månader innan vi låg första gången och då hade vi i princip hängt dagligen med varandra...  mestadels för att jag ville ta det lugnt och för att jag inte kunde nån attraktion från början. Jag var inte intresserad på det sättet.  
    Men efter nästan två månader började jag känna annat och en sen kväll fick han stanna... och sen var vi ihop..  vi blev sambos.. 

Så ja det kan ju vara så att hon gillar honom men ännu inte känner sexuellt intresse på det sättet. 

Han får prata med henne och fråga vad hon tänker sig att deras relation är för något. Vill hon lära känna honom mer eller är hon kanske inte riktigt intresserad ? 

• Fjäril kär

Vad innebär dejta? Har dom samma syn på det? 

Vad vill dom ha ut av dejting? 

En del vill dejta utan sex för att lära känna varandra och se OM man ens vill ha sex... 

Andra ligger på första dejten utan en tanke på om man passar ihop eller inte och får srn krossat hjärta veckor senare när det inte alls var nåt att bygga på.

• Anonym (Han)

Han jag känner han fick till det 8e träffen. Och det blev bra för idag har dem barn tillsammans. 

• Anonym (vanir)
    Anonym (frågande) skrev 2026-02-20 13:22:02 följande:
    Har en kompis som träffat en brud, men dom har inte varit intima efter 5 träffar. Är det normalt?

Har en kompis som är 35 år. Han har börjat dejta en tjej som han träffat 5 gånger. Dom har varit hemma hos varandra vid minst 4 tillfällen. Sett på film och annat. Han har försökt närma sig henne men har han inte velat vara intim med honom. Dom har ju kramats och så, men inte haft sex än. Han har inte fått klämma henne på hennes private parts än. 

Han frågar mig om tips, men jag har aldrig varit med om att träffa någon brud så många gånger utan att ha varit intima. Jag tycker det är lite märkligt. Vad beror hennes beteende på? Är det normalt???  

När du skriver "klämma på hennes private parts", förlorar du all trovärdighet.

Eller är det så du (och din kompis) ser på intimitet? 

Vissa har sex på första dejten, andra först på tionde. Det kan ta olika lång tid och det är inte ovanligt att man kysser och kramar varandra utan att det går hela vägen till sex. Hon kanske behöver tid? Det kanske också spelar in vad din kompis ger för intryck?
  • Anonym (Vad)

Jag är förbluffad.
    'Vad beror hennes beteende på' 'Är det normalt' 
    Så en kvinna kan bara vara onormal om hon inte vill ha sexuellt umgänge??? Alla kvinnor vill ju ha sex annars är det nåt fel.

Skulle kunna komma på flera anledningar men låter det vara och den onormala kvinnan lämnar förhoppningsvis lite att tänka på 

Ps tror inte du menade något illa men det belyser kanske attityder som finns

• Anonym (Lia)

I allra högsta grad normalt.

• Anonym (Chan)

Det är fullt normalt.

• Tobben
    Anonym (frågande) skrev 2026-02-20 13:22:02 följande:

Frågan är vad hans beteende beror på?
    Han framstår som mentalt handikappad.
    Bär han på något trauma? Frånvarande föräldrar? Ensambarn? Mobbad i skolan?
  • Anonym (Låter sunt)

Det är inget konstigt. Jag hade också velat vänta med sex, mycket längre än 5 dejter dessutom. Det tar tid att lära känna en person på djupet och jag vill veta vem personen är fullt ut innan jag gör något så intimt med någon.

• Anonym (Coelho)

5 dejter säger ingenting om tidsrymd eller hur väl man lärt känna någon...

5 dejter kan ju vara en halvtimme vardera på offentlig plats eller  helger med övernattning... 

Allt är relativt.. 

Han får nog steppa upp och vara en man och sluta flåsa som en kåt hynda så kommer hans chanser att få sex att öka..

• Anonym (Oj)

Är så olika, mitt ex väntade i flera veckor innan vi var tillsammans i 14 år och ett gemensamt barn,
    När jag tröttnade på hennes attityd så hade jag en "summer of love", har aldrig fått så mycket knulla på så kort tid, 
    Inte alls stolt men slutade med att jag träffade min särbo sedan snart 12 år tillbaka.
    Allt kan lösa sig!

• Anonym (Gud)

Kan ta ett halvår och då uppenbarar sig en jättebuske.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Gud) skrev 2026-02-21 21:32:44 följande:

Kan ta ett halvår och då uppenbarar sig en jättebuske.

Ojdå, är det ett problem? Och i så fall .... hur?
Svar på tråden Har en kompis som träffat en brud, men dom har inte varit intima efter 5 träffar. Är det normalt?