• Anonym (???)

Varför är det så mycket idioter på FL?

I varenda tråd jag startat (om helt olika ämnen) blir jag anklagad för att ha startat en likadan tråd som jag aldrig sett. 

Har läst trådar om bl a otrohet där ts blir anklagad för en fejktråd.. 

Vad fan lider ni av?!!

• Svar på tråden Varför är det så mycket idioter på FL?
  • Anonym (d)
    Anonym (???) skrev 2026-02-21 13:54:21 följande:
    Jag frågade en varför hen trodde jag var en annan. För att jag också använde frågetecken som anonymt nick blev svaret. Det räcker tydligen..
    Vissa vill bara provocera utan grund. Det är inte direkt vanligt att folk går på så utan något i det dock.

Nedåtröstning är bättre men folk är så korkade att de fortsätter i flera hundra inlägg så en påminnelse om TS tidigare trådar är för forumets skull. Tyvärr är folk lättlurad hur man än gör och fortsätter. 
  • Anonym (FL)

Det är nog några som har dubbla konton på FL som sitter och svarar på sina egna inlägg 

• Anonym (d)
    Anonym (Suck) skrev 2026-02-21 13:19:04 följande:
    Exakt. Och är man ändå övertygad om att det är ett troll så är väl det bästa sättet att avfärda trollet att inte skriva nåt öht??? Trollen älskar ju när folk blir upprörda så det dummaste man kan göra är ju att ge dem någon som helst form av uppmärksamhet. Fattar inte hur folk tänker ... men tror att vissa känner sig duktiga när de visar att de är minsann inte naiva och lättlurade. Suck.
    Ts exempel är något som sällan sker. Att referera till personens tidigare trådar är inte uppmärksamhet till trollet utan en varning till andra att inte slösa sin tid. Men folk på FL kan argumentera i hur många inlägg som helst med tydliga troll så allt är inte värt det ändå. 
  • Anonym (Joeb)

Jag har upplevt ett fenomen är på FL som jag ibland förbannar mig själv över att jag går på. Men slutar snabbt att skriva eftersom det är lönlöst.

Men det finns vissa trådar och jag tror ni vet vilka jag menar. T.ex otrohetstrådarna.

Mönstret är.

TS är otrogen mot sin sambo med hennes bästa vän eller kollega. Sambon får absolut inte veta att han är otrogen. Men kollegan hotar att avslöja honom om dom inte fortsätter ha sex. Diskussionen blir sen att oavsett vad någon skriver så har TS rätt. Han tar inte till sig något och skapar konflikter och ilska i dom som svarar i tråden. Tråden kommer aldrig till någon lösning utan den bara fortsätter i samma provokativa anda.

Ett annat exempel är att TS är otrogen med sin gravida sambos bästa kompis (det var en tråd för ett tag sen som gick ut på den dramaturgin) och sambons bästa kompis har också blivit gravid och hon måste enligt ts göra abort men det vill jon inte och TS är jättearg på sambos bästa kompis. Detta skapar ju en konstig konflikt eftersom det omoraliskt fel på alla sätt och vis. Den tråden följde exakt samma exempel som ovanstående tråd och det slutade med att han till sist erkände när han blev totalt avslöjad av flera på olika vis.

Min poäng är att dessa trådar är så lika varandra att antingen är dom inspirerade av varandra eller så är det samma person.

Ett tredje exempel var kvinnan som var otrogen mot sin sambo med sina två bästa vänners pojkvännen. Ts tog inte heller något som helst ansvar i den tråden och råden hade ett liknade upplägg.

Slutsats. Dessa trådar har som syfte att fråga om råd men inte ta till sig något av vad någon skriver öht och provocera och skapar ilska.

• Anonym (Tror..)
    Anonym (Suck) skrev 2026-02-21 13:19:04 följande:
    Exakt. Och är man ändå övertygad om att det är ett troll så är väl det bästa sättet att avfärda trollet att inte skriva nåt öht??? Trollen älskar ju när folk blir upprörda så det dummaste man kan göra är ju att ge dem någon som helst form av uppmärksamhet. Fattar inte hur folk tänker ... men tror att vissa känner sig duktiga när de visar att de är minsann inte naiva och lättlurade. Suck.
    Ett problem är väl att de som är snara att gapa om troll egentligen inte har så stor förmåga att se vilka som är troll och vilka som inte är det, som de tror. Det måste kännas konstigt för t.ex. en ny medlem som inte är van vid hur diskussioner går här, att plötsligt bli anklagad för att vara någon annan.
  • Anonym (F)
    Anonym (d) skrev 2026-02-21 11:15:17 följande:
    Vilket är exakt vad alla troll hävdar trots att tråden tydligt är skriven av samma person. Alla är inte naiva fån.
    Ibland är det samma som har skrivit,  men ibland är det inte det. Men vissa på FL skriver alltid att det är samma, de verkar inte läsa in sig helt.

Verkar också som att de inte förstår att olika människors problem kan vara rätt lika. Vi är inte så unika i vået sätt att leva alla gånger.

Ganska irriterande inlägg faktiskt. Finns det någon regel om att en person inte får starta två liknande trådar? Varför annars detta patrullerande?
  • Anonym (Joeb)
    Anonym (F) skrev 2026-02-21 14:41:58 följande:
    Ibland är det samma som har skrivit,  men ibland är det inte det. Men vissa på FL skriver alltid att det är samma, de verkar inte läsa in sig helt.

Verkar också som att de inte förstår att olika människors problem kan vara rätt lika. Vi är inte så unika i vået sätt att leva alla gånger.

Ganska irriterande inlägg faktiskt. Finns det någon regel om att en person inte får starta två liknande trådar? Varför annars detta patrullerande?
    Man måste ju se mönstret hur tråden är uppbyggd.

Sen är troll eller inte så är det ju snarare då den som skapat tråden som är dum eftersom trådskaparwn då inte kam diskutera.

Om premissen för tråden är är att söka råd eller lägga fram ett problem men redan från att tråden skrivits eller från första svaret så har redan trådskapren alla svar och ignorerar alla andras svar och provocerar och tar inte till sig något av någon skriver. Vad exakt är syftet med en sådan tråd förutom att provocera? 

Om det är ungefär samma upplägg och samma stil så antar man väl att det samma person? Eller någon annan som inspirerats av någon annan. Möjligtvis.
  • Anonym (Skit händer)
    Anonym (Joeb) skrev 2026-02-21 14:30:26 följande:

Men det finns vissa trådar och jag tror ni vet vilka jag menar. T.ex otrohetstrådarna.

Jaha? Men jag har en gång varit otrogen med min sambos nära kompis (som jag ännu är gift med), och min svåger har i ungdomen på riktigt fått fly via en balkong efter att ha kastat ut sina kläder först för att snubben till tjejen han följde med hem (som han trodde var singel) kom hem tidigare än hon trodde.

Sånt händer hela tiden och ibland är det lika troligt att en annan person sett en sådan tråd och tänker "här kan jag skriva om den här sortens crazy".
  • Anonym (d)
    Anonym (F) skrev 2026-02-21 14:41:58 följande:

Nu talar jag om exakt samma situationer, samma skrivsätt dvs troll. Ett flertal startar trådar som går in i varandra där folk fortsätter svara utan att de kallas troll. Såklart. Trolltrådar där folk går in med all välmening och energi för att mata något som avhandlades i en tråd igår, i förrgår och förra veckan är värdelöst för alla utom trollet. Dåligt för forumklimatet.
  • Anonym (d)
    Anonym (Tror..) skrev 2026-02-21 14:36:01 följande:
    Ett problem är väl att de som är snara att gapa om troll egentligen inte har så stor förmåga att se vilka som är troll och vilka som inte är det, som de tror. Det måste kännas konstigt för t.ex. en ny medlem som inte är van vid hur diskussioner går här, att plötsligt bli anklagad för att vara någon annan.
    Jag har läst mängder av trådar genom åren och det flyger inte trollanklagelser för ingenting för det mesta. Undantagen är typ när INTESNUSKPÅFL-trollet /liknande galningar spammar alla sex/vanliga trådar när denne har tråkigt.
  • Anonym (d)
    Anonym (Skit händer) skrev 2026-02-21 19:26:47 följande:
    Jaha? Men jag har en gång varit otrogen med min sambos nära kompis (som jag ännu är gift med), och min svåger har i ungdomen på riktigt fått fly via en balkong efter att ha kastat ut sina kläder först för att snubben till tjejen han följde med hem (som han trodde var singel) kom hem tidigare än hon trodde.

Sånt händer hela tiden och ibland är det lika troligt att en annan person sett en sådan tråd och tänker "här kan jag skriva om den här sortens crazy".
    Varför hakar ni upp er på att det är ämnet som är avgörande? Det handlar om vad som händer sedan. TS bemötande, ständiga motfrågor, hur denne aldrig riktigt svarar på något etc.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Tror..) skrev 2026-02-21 14:36:01 följande:
    Very true.
Svar på tråden Varför är det så mycket idioter på FL?