Anonym (Bedrövad) skrev 2026-02-21 08:00:13 följande:
Så trött på Socialdemokraterna
Såg igår en gammal intervju med Olof Palme, åter igen klumpen i halsen. För att vi aldrig mer verkar hitta ett sånt unikt intellekt och talang med att förklara och göra politiken tydlig.
Men ändå, socialdemokraterna har ju så många medlemmar, det måste ju finnas många där i de olika föreningarna inom sossarna som har dessa unika talangerna.
Tyvärr kan vi inte haka upp oss nu på könet, även om jag önskar att den kvinnan fanns. Men politiken den går nu förlorad. Magdalena är en hyvens person men inte alls lämplig i spetsen. Usch jag är bara så besviken!
Kanske beror det på att ledare som Olof Palme inte växer på träd. Liksom Nelson Madela eller Martin Luther King och för del även Winston Churchill med flera, är det människor med stark karisma och en övertygelse som smittar av sig.
Det är väldigt få som kan fylla dessas skor. De dyker inte upp som svampar ur jorden och eftersom det måste komma från hjärtat och själen tillsammans med intellekt utöver det vanliga får vi nog vänta är jag rädd.
Däremot finns det engagerade människor med hjärtat på rätta stället och hårt pannben som trots motgångar och motstånd ändå håller i.
Kanske i nästa generation det dyker upp någon ny Palme, vem vet?