• Anonym (Hej)

Långsam stigande hcg.. snälla svara och hjälp mig

Hej! Jag har varit orolig för missfall. Jag är idag i vecka 6 +1. Har ej haft värk i magen, symtom som skulle kunna tyda på missfall är lite lite bruna flytningar (dagen efter vi hadd haft sex). 

V. 5 + 5 var jag och tog hcg test= 11 869
    V. 6 + 0 hcg = 15 200

Hcg ska tydligen stiga dubbelt på två dygn och detta är bara en stigning på ca. 28%. Nu är jag livrädd detta kan vara missfall, vad tror ni? Kan inte tänka på något annat när detta kretsar i huvudet. Har läst på att  hcg öka långsamt och det kan tyda på missfall.. 

• Svar på tråden Långsam stigande hcg.. snälla svara och hjälp mig
  • Anonym (Cc)

När hcg är så högt som ditt tror jag det är 96 h fördubblingstid. Blodprov så sent som du tagit dem säger inte så mycket som de gör i de tidiga veckorna. hoppas du kan få ultraljud snart ❤️
  • Anonym (Hej)

Tack för svar! ❤️ Jaa, skulle va skönt att få ett ultraljud, så tufft att int veta om det blir missfall eller inte. 

• Anonym (Cc)
    Anonym (Hej) skrev 2026-02-21 09:14:49 följande:

Tack för svar! ❤️ Jaa, skulle va skönt att få ett ultraljud, så tufft att int veta om det blir missfall eller inte. 

Det finns ju aldrig några garantier. Men jag tycker inget pekar på att det är påväg åt det hållet nu ❤️
  • Anonym (A)

såhär såg mitt långsamt ökande hcg ut, % ökningen är omräknad för att motsvara 48 timmar. Är nu v 23, NIPT och RUL har sett toppen ut. När man har såpass högt hcg som du ökar det mycket långsammare också så infen idé att mäta utan det är UL som gäller. 

5+1 hcg 2283

5+4 hcg 3678 37,5% ökning

5+6 hcg 5741 56 % ökning

6+5 hcg 15168 47% ökning, fördubbling 3,6 dygn

• Anonym (Hej)

Tack för svar! ❤️ Har förstått att ökningen kan gå långsammare när man når 10 000, får bara hoppas det går bra för mig framöver. Man blir så orolig då man läser det ska dubblas varannan dag och min gör verkligen inte det. 

• Anonym (A)
    Anonym (Hej) skrev 2026-02-21 13:52:31 följande:

Tack för svar! ❤️ Har förstått att ökningen kan gå långsammare när man når 10 000, får bara hoppas det går bra för mig framöver. Man blir så orolig då man läser det ska dubblas varannan dag och min gör verkligen inte det. 

Redan efter 1000 börjar det sakta ner och efter 3000 kan 4 dagars fördubbling vara normalt! 
  • Anonym (Hej)

okej❤️ Har verkligem trott hoppet va borta att detta graviditet kommer gå bra men nu fick ja upp hoppet lite! 

Svar på tråden Långsam stigande hcg.. snälla svara och hjälp mig