• Anonym (Mcdonalds clown)

Nej, jag tar inte bort brickan på Mcdonalds

Varför är det så svårt att respektera att alla gör olika? Jag tar inte bort brickan på mcdonalds och så är det med den saken.

• Svar på tråden Nej, jag tar inte bort brickan på Mcdonalds
  • Anonym (Bricka)

Alltså det är väl bara schysst att ta bort brickan från bordet. Det är inte mer än så. I annat fall får väl personalen göra det. Det är ju ändå kunden som betalar personalens lön och gör att restaurangen kan fortsätta gå bra ekonomiskt sätt. Att bli arg på kunder skulle ju göra att dem kunderna inte kom tillbaka vilket förmodligen skulle drabba restaurangen negativt ekonomiskt sett. Kunden har alltid rätt, rent krasst.

• Anonym (???)
    Anonym (BriSrekar mancka) skrev 2026-02-23 23:30:48 följande:

Alltså det är väl bara schysst att ta bort brickan från bordet. Det är inte mer än så. I annat fall får väl personalen göra det. Det är ju ändå kunden som betalar personalens lön och gör att restaurangen kan fortsätta gå bra ekonomiskt sätt. Att bli arg på kunder skulle ju göra att dem kunderna inte kom tillbaka vilket förmodligen skulle drabba restaurangen negativt ekonomiskt sett. Kunden har alltid rätt, rent krasst.Steker man sin egen burgare så kan man bara gnälla på sig själv, eller hur!

• Anonym (Betty)
    Anonym (D) skrev 2026-02-22 18:38:34 följande:
    Då får ni sluta kalla er för restaurang. 
    Snabbmatskedjor har inte samma affärsidé som vanliga restauranger. Iden men det är att det ska gå fortare än vanliga restauranger samt vara billigare än vanliga restauranger.

Du ska gå fram till kassan själv, beställa din mat, betala din mat, äta snabbt och sen dra och lämna plats för nästa gäst. 

Därför finns det inte kypare som ger dig din bordsplacering, går runt  med menyer och tar upp beställningar, tänder levande ljus och frågar om matens smakar bra och sen dukar av. Och man sitter inte i timmar och myser. Miljön är inte ens utformad för att du ska vilja bli långrandig inne på en snabbmatskedja. Det är inga linnedukar och levande ljus. 

Vill man ha den servicen så går man på en restaurang och så betalar man därefter också. I snabbmatskedjornas priser ingår inte den servicen. Då hade de behövt höja priserna.

Så det är bara att välja. Men du kan tyvärr inte få båda billigt och hög service. 
  • Mrs Moneybags

Nu är jag extremt sällan på Mcdonalds och liknande, men jag lämnar bara tillbaka brickan om det är rent kring sopstationen. Jag vill inte bli kladdig eller smutsig, så om det är överfullt och ligger använda papper runt omkring osv så struntar jag i det.

Men nu är jag bara på Mcdonalds max 1-2 gånger per år, om ens det. Kan inte ens komma ihåg när jag var där senast. Det var nog mer än ett år sedan. 

• molly50
    baaa skrev 2026-02-23 18:43:37 följande:

Jag får lägga in min egna mat på beställning och när maten är klar får jag bära min dyra mat själv till ett bord. När jag är klar ska jag ta bort brickan. Det kan de fan göra själva. De utnyttjar sina kunder att göra deras jobb så de kan ta ut mer i vinst. vad är nästa steg? ska jag vända på hamburgaren med   

Varför inte? Du kan ju alltid köpa hem hamburgare från affären och laga till det hemma själv.
    Då får du dessutom mer mat för pengarna.
    Men det blir kanske för jobbigt om du inte har någon hemma som kan ta bort din tallrik från bordet när du har ätit färdigt?
  • Anonym (D)
    Anonym (Betty) skrev 2026-02-24 01:26:49 följande:
    Snabbmatskedjor har inte samma affärsidé som vanliga restauranger. Iden men det är att det ska gå fortare än vanliga restauranger samt vara billigare än vanliga restauranger.

Du ska gå fram till kassan själv, beställa din mat, betala din mat, äta snabbt och sen dra och lämna plats för nästa gäst. 

Därför finns det inte kypare som ger dig din bordsplacering, går runt  med menyer och tar upp beställningar, tänder levande ljus och frågar om matens smakar bra och sen dukar av. Och man sitter inte i timmar och myser. Miljön är inte ens utformad för att du ska vilja bli långrandig inne på en snabbmatskedja. Det är inga linnedukar och levande ljus. 

Vill man ha den servicen så går man på en restaurang och så betalar man därefter också. I snabbmatskedjornas priser ingår inte den servicen. Då hade de behövt höja priserna.

Så det är bara att välja. Men du kan tyvärr inte få båda billigt och hög service. 
    På många McDonald's beställer man från en app, får maten direkt till bordet. Vilket innebär att man blir serverad och då ska man inte heller behöva ta bort sin bricka själv.

Så långe McDonald's kallar sig restauranger och serverar mig min mat vid bordet så får de också blocka bort min bricka. 
  • Tecum
    Anonym (Bricka) skrev 2026-02-23 23:30:48 följande:

Alltså det är väl bara schysst att ta bort brickan från bordet. Det är inte mer än så. I annat fall får väl personalen göra det. Det är ju ändå kunden som betalar personalens lön och gör att restaurangen kan fortsätta gå bra ekonomiskt sätt. Att bli arg på kunder skulle ju göra att dem kunderna inte kom tillbaka vilket förmodligen skulle drabba restaurangen negativt ekonomiskt sett. Kunden har alltid rätt, rent krasst.

Men det kan vara så att personalen inte hinner plocka undan och då blir det nästa kund som får göra det för att få plats. Det har jag varit med om. Så jag har noll förståelse för egoistiska latoxar som TS.
  • Anonym (Uppfostran)

Det tillhör god uppfostran att man plockar undan efter sig. Personalen på McD jobbar under hård press för att du ska få äta goda burgare (även om jag själv tycker att McD har de sämsta burgarna). Du däremot gillar tydligen deras burgare och då är det självklart att man visar tacksamhet genom att plocka undan efter sig.

• Goneril
    Anonym (Uppfostran) skrev 2026-02-24 18:45:23 följande:

Det tillhör god uppfostran att man plockar undan efter sig. Personalen på McD jobbar under hård press för att du ska få äta goda burgare (även om jag själv tycker att McD har de sämsta burgarna). Du däremot gillar tydligen deras burgare och då är det självklart att man visar tacksamhet genom att plocka undan efter sig.

Helt rätt. Nej, dessvärre har inte TS fått någon  uppfostran, han är att beklaga. Det är synd om honom,, han,har nog större problem i livet än brickor på snabbmatsrestauranger, han upplever säkert friktion i vardagen i alla möjliga sammanhang. Hans typ sätter sig på handikapp-platsen i kollektiivtrafiken och reser sig inte för bättre behövande.och han försöker alltid att tränga sig före i köer.                                                                                                                                                                                                                                                         Förresten, fått uppfostran: Man får själv lära sig hyfs  och inte skylla på föräldrarna,.Att uppträda trevligt och med omsorg om medmänniskorna är faktiskt inte så svårt, otast är de trevliga tillbaka.
  • Tom Araya
    Anonym (Mcdonalds clown) skrev 2026-02-22 00:39:10 följande:
    Nej, jag tar inte bort brickan på Mcdonalds

Varför är det så svårt att respektera att alla gör olika? Jag tar inte bort brickan på mcdonalds och så är det med den saken.

För att det är lika dumt som att bajsa i papperskorgen, kissa på golvet och slänga bindan i toaletten. Det finns inget att respektera där.
  • Anonym (Mimmi)
    baaa skrev 2026-02-23 18:43:37 följande:

Jag får lägga in min egna mat på beställning och när maten är klar får jag bära min dyra mat själv till ett bord. När jag är klar ska jag ta bort brickan. Det kan de fan göra själva. De utnyttjar sina kunder att göra deras jobb så de kan ta ut mer i vinst. vad är nästa steg? ska jag vända på hamburgaren med   

Haha, ska personalen lägga tid på att ta bort brickor så krävs mer arbetstimmar. Lika med mer personal. Lika med mer kostnader. Lika med högre priser.

Vill du betala mer för att slippa släpa din feta röv till brickstället så varsågod. Du spar några steg och betalar med några kronor. Plus att kanske något extra hekto klistrar sig fast kring buken.

Eller så tar du bara bort efter dig som alla andra?
Svar på tråden Nej, jag tar inte bort brickan på Mcdonalds