• Anonym (Hs)

Söker information om overall POP

Hej.  Jag söker information om overall Polarn och Pyret . Jag kan inte förstå tex storlek 92 har +2cm extra eller de är direkt små när barnet växer till 92 cm. Storlek 98 kan bli för stor i november eller oktober.  Finns det hopp om overallen har extra 2 cm. Mammor när de säljer overallen skriver aldrig hur lång barn var när den använde kläder. 

• Svar på tråden Söker information om overall POP
  • Anonym (S)

Vad jag kan utläsa på deras sajt så rekommenderar de att man köper strl 92 fram tills att barnet är 92 cm långt, och då finns det fortfarande en del ytrymme för barnet att växa.

Men så fort barnet är över 92 cm rekommenderar de att man väljer strl 98, för att plagget inte ska bli urvuxet för fort.

• MsM84

Min erfarenhet av POP är att deras kläder ofta, men inte alltid, är stora i storlek. Ytterkläder är ofta också stora i storlek rent generellt upplever jag. 

• Anonym (Liten marginal)

De allra flesta märken har en liten marginal i sina storlekar, att man kan ha dem lite över cm-gränsen. 

Nu är mina barn äldre men de använder fortfarande sina vinterjackor storlek 150 trots att de är ca 155cm långa. 

Hur stort är barnet just nu? 

• Anonym (Hs)

Jag tror barnet blir 88-90 cm i nästa november.  

Svar på tråden Söker information om overall POP