Anonym (Asterix) skrev 2026-02-24 18:18:17 följande:
Nyckeln är att inte ha sex för tidigt. Då ser man vilka som vill ha något seriöst och inte. Om tjejen har sex på första/andra dejten så kommer männen tänka att hon gjorde detta massor med gånger tidigare och ser inte hennes som flickvänsmaterial.
Anonym (Camilla) skrev 2026-02-24 00:26:14 följande:
Vad menas med att vara "en seriös man" på en dejtingsajt? Att ni söker en seriös relation på sikt? Om en kvinna, som inte är vad ni söker, kontaktar er - avvisar ni henne då? Avstår ni från att ha sex med nån som ni inte är intresserade av för nåt mer än sex? Det har jag väldigt svårt att tro.
Jag tror nog att de flesta av er självutnämnda "good guys" skulle ta chansen genom att spela med tills ni fått vad ni vill ha. Och sen kommer ni på lite lagom lägligt att ni nog inte passar ihop och så drar ni. Ni kanske klär det i fina ord som att "man inte kan veta vad man vill" - samtidigt som ni har väldigt bråttom i säng. Att gå lite långsamt fram är ni inte intresserade av utan marsch i säng och sen vet ni plötsligt med all säkerhet att ni inte vill nåt mer.
Ni kanske tror att ni är bättre än andra män men i praktiken blir det ingen skillnad för kvinnorna. Man mår snarare ännu sämre av att bli utnyttjad av er "fina och seriösa" män.
Hahaha, där kom den, ja. Varför skriver du detta till mig? Har jag bett dig om dejtingråd? Nej, verkligen inte.
Det du beskriver låter inte direkt jämlikt. Och det låter enligt din beskrivning som om män har betydligt högre krav än kvinnor.
Menar du att män försöker ha sex så snabbt som möjligt för att testa kvinnan och se om hon är tillräckligt ren, oskuldsfull och helig? Och det är alltså det här du är så avundssjuk på?
Med tanke på din attityd, dina värderingar och din bristande läsförståelse så förstår jag verkligen att du inte får några matchningar.
Anonym (.m.) skrev 2026-02-24 20:04:34 följande:
Sex är viktigt och inte alls oseriöst att vilja att det funkar innan man investerar för mycket känslomässigt i något som är döfött. Sen kanske det inte funkar för alla att ha sex utan djupare känslor men påstå inte att de som inte gör som du är oseriösa för du vet inte hur de tänker.
Så jag har rätt alltså? Min beskrivning är alltså det som menas med att vara "en seriös man" på en dejtingsajt?