• Anonym (hjälpsökes)

Hur funkar myndighetssidor för dig med lässvårigheter?

Hej!

Jag och en kurskompis skriver vår kandidatuppsats och letar efter personer med dyslexi eller andra läs- och skrivsvårigheter som vill dela sina erfarenheter av att använda myndigheters webbplatser (t.ex. 1177 eller Skatteverket).

Intervjun tar ca 30?45 minuter och är helt anonym. Den kan göras digitalt via teams/zoom om det hade funkat. 

Om någon vill veta mer eller är intresserad får ni gärna skicka ett meddelande ❤️

• Svar på tråden Hur funkar myndighetssidor för dig med lässvårigheter?
  • Anonym (X)
    Anonym (hjälpsökes) skrev 2026-02-23 11:05:03 följande:

Hej!

Jag och en kurskompis skriver vår kandidatuppsats och letar efter personer med dyslexi eller andra läs- och skrivsvårigheter som vill dela sina erfarenheter av att använda myndigheters webbplatser (t.ex. 1177 eller Skatteverket).

Intervjun tar ca 30?45 minuter och är helt anonym. Den kan göras digitalt via teams/zoom om det hade funkat. 

Om någon vill veta mer eller är intresserad får ni gärna skicka ett meddelande ❤️

Bra om ni skriver ut universitet, kurs, namn, handledare och kontaktuppgifter om ni vill att folk ska ta er seriöst
  • Anonym (Mmm)

Hur skickar man meddelande om ni är anonyma?

Och som ovan skriver, det är självklart att de som svarar ska vara anonyma om de vill, men varför i hela världen är ni det? Känns inte trovärdigt. 

• Anonym (Laban)
    Anonym (hjälpsökes) skrev 2026-02-23 11:05:03 följande:

Hej!

Åh. Hade kanske kunnat hjälpa till men eftersom både ni och jag är anonym så går det ju inte.  Dessutom outar jag inte för så många om mina problem. 

Men nåt annat ni kan fundera över är försäkringsbolag. Där fixar inte dyslexin det alls. Har fått ta hjälp för att fixa det. 
Svar på tråden Hur funkar myndighetssidor för dig med lässvårigheter?