Är kvinnor för kräsna på dejtingappar?!
Det är ju allmänt känt att kvinnor blir spammade av oseriösa män. Men alla de seriösa männen som klagar över att de aldrig får en chans ens. Är kvinnor för kräsna?!
Det är ju allmänt känt att kvinnor blir spammade av oseriösa män. Men alla de seriösa männen som klagar över att de aldrig får en chans ens. Är kvinnor för kräsna?!
Jag tror verkligen inte att kvinnor är för kräsna och att de är att klandras för att män inte hittar fru/flickvän i dejtingappar.
Jag har snarare uppfattningen av att man inte kan låta marknaden vara ansvarig för parbildning, utan att själva modellen att försöka hitta partner likt man letar efter en pryl snabbt blir svårt och sjukt.
Människor har alltid längtat efter närhet, sex och relationer och det är inte kvinnornas fel att män är ensamma och ännu inte lyckats få en partner. Snarare är det intressant att män nu igen trots feminism lyckas skapa bilden av att problem de har beror på kvinnors beteende, snarare än att analysera hur samhället och livet faktiskt fungerar.
Här tänker jag att det är viktigt att inte hålla på och gå med på bilden om att män har någon sorts rättighet att "få en partner", utifrån att vi ju lever i ett fritt land där man faktiskt får lov att välja såväl partner, som att välja bort de man inte kan tänka sig umgås/leva med.
Jag tror verkligen inte att kvinnor är för kräsna och att de är att klandras för att män inte hittar fru/flickvän i dejtingappar.
Jag har snarare uppfattningen av att man inte kan låta marknaden vara ansvarig för parbildning, utan att själva modellen att försöka hitta partner likt man letar efter en pryl snabbt blir svårt och sjukt.
Människor har alltid längtat efter närhet, sex och relationer och det är inte kvinnornas fel att män är ensamma och ännu inte lyckats få en partner. Snarare är det intressant att män nu igen trots feminism lyckas skapa bilden av att problem de har beror på kvinnors beteende, snarare än att analysera hur samhället och livet faktiskt fungerar.
Här tänker jag att det är viktigt att inte hålla på och gå med på bilden om att män har någon sorts rättighet att "få en partner", utifrån att vi ju lever i ett fritt land där man faktiskt får lov att välja såväl partner, som att välja bort de man inte kan tänka sig umgås/leva med.
Fattar tyvärr inte vad du menar vore rättvist mellan könen. Det finna massor med orättvisor åt bägge håll som är svåra att göra något åt medan annat är enklare att göra något åt.
Är det orättvist att ha krav på vilken typ av person man vill dejta?
Man behöver inte använda ordet fel för det blir missvisande då inget egentligen är någon persons fel.
Kvinnor är inte kräsna för att de har baskrav som i princip alla kvinnor själva klarar av att uppfylla. Normalvikt, aktiv, ordning och reda, bra hygien osv.
Kräsen är man när man börjar specificera saker som att man ex endast vill dejta män med 6-pack, över en viss längd, män som tjänar över snittet osv. Då börjar man bli kräsen och de kvinnor som skriver sådana saker är i minoritet.
Självklart är det inte mäns fel att ett fåtal kvinnor har udda önskemål/krav.
Och det är även självklart att de kvinnorna får skyla sig själva om de inte hittar någon som passar in.
Män är även självklart helt fria att själva välja att leva upp till de enkla baskraven (som alla vettiga mammor borde uppfostrat sina söner till) som majoriteten av kvinnor söker eller om de känner att de inte klarar av att ex sköta sin hygien så behöver de självklart inte gå en kurs i det om de inte vill.
Och precis som kvinnor med udda/höga/kräsna krav riskerar att bli utan match kommer även dessa män att bli utan och det är inte synd om någon av dem eller samhällets ansvar att se till att skaffa dem en partner som kan leva upp/acceptera dem för det de är/söker.
Och detsamma gäller för män med udda/kräsna/höga krav. Som vill ha någon som är 20 år yngre än dem själva, ska se ut som en modell, ha stora bröst osv.
De får självklart söka det och de precis som kvinnorna får vara beredda på att vara utan match.
Om män däremot söker med baskraven normalviktig, aktiv, vettig ekonomi osv så är det självklart upp till varje kvinna som finner mannen intressant att steppa upp och försöka passa in i de baskraven ELLER inse att man inte är rätt person och bara skrolla vidare. Utan att bli arg och kräva att staten ska gå in och tvinga den mannen att dejta den överviktiga kvinnan med taskig ekonomi.