Anonym (Detrans-tjej) skrev 2026-02-24 10:11:52 följande:
Tillägg: har ingen penis. har något mörkare röst om jag av någon anledning skulle behöva prata. har levt som tjej i typ 3 år och skulle nog säga att min kropp återgått till en kvinnligt kodad form. Klär mig feminint, sticker inte ut.
finns inte så många som mig och jag vet att många kvinnor blir obekväma av transkvinnor I omklädningsrummet. Dock är jag inte transkvinna men kanske kan misstas som det?? Troligen inte egentligen då jag är kort, nätt och kurvig med små händer och fötter.
försöker mest samla mod att gå på spa 😅
Ett ärligt svar från en, ärligt talat när jag är anonym, fördomsfull och lite dömande person då.
Jag använder i stort sett aldrig gemensamma omklädningsrum/duschar för att jag är rätt pryd av mig. Ogillar nakenhet rent generellt ihop med andra.
Dock, OM jag undantagsvis skulle befinna mig där och du kom in så skulle jag inte ha något problem med dig.
Skulle nog, som andra skrivit, tänkt att du drabbats av bröstcancer. Skulle du prata och din röst är lite mörk så hade jag nog inte ens reagerat då du knappast är ensam om att ha mörkare röst. Men OM (igen) din röst sticker ut extra mycket så hade jag nog tänkt att det är cancerbehandlingen (som jag inte kan ett jota om) som påverkat den.
Hade däremot en uppenbar transkvinna med penis kommit in så hade jag, helt ärligt, protesterat ganska högljutt och hade inte personen lämnat så hade jag rafsat ihop mina pinaler och aldrig satt min fot där igen.