Tog fel matlåda på jobbet
Jag dör av skam! Jag tog fel matlåda igår på mitt jobb, hade gjort en korvstroganoff och misstog den för en kycklingcurry. Då maten låg i en likadan matlåda som mig tänkte jag väl bara att jag tagit fel ur frysen hemma. Men den smakade inte alls som jag brukar göra min curry och när jag insåg misstaget var det redan försent.vi är en semi stor arbetsplats, ca 20-25 pers som delar lunchrum och alla äter olika tiden, så just då visste jag inte vem det var. Men tänkte ta reda på de dagen efter och be om ursäkt och betala såklart.
nu när jag kom till jobbet har det blivit världens grej. Alla pratade om det på frukostfikat och hon som ägde lådan är fortfarande super upprörd. Jag tänkte att det var ett honest mistake och att sånt händer- men nu vågar jag inte ge mig till känna. De verkar även vara förstådda i att någon tagit fel då de pratade om att den förmodligen förväxlats med stroganoffen som är kvar i kylen- och att de ska hålla koll på vem som tar den.
det här känns som en jävla häxjakt och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Är det verkligen en dödssynd jag begått??