• Anonym (avtänd)

Avtänd på sex!

Vi har varit ett par i snart 10 år- Vi har varit särbos, sambos, särbos och nu sambos igen i gemensamt boende. Det känns på något sätt som att när vi flyttade ihop i gemensamt boende så dog hela min kärleksgnista. Jag är inte alls attraherad av honom och har blivit bekväm. Tidigare hade vi sex 2 ggr/v, sedan blev det 1 ggr/v och nu typ snart varannan vecka. 

Det handlar nog om att han blev arbetslös den 1 december och bara hänger här hemma varje dag. När jag lämnar på morgonen, om jag kommer hem på lunchen för att äta, när jag kommer hem ifrån jobbet, samt alla helger. Jag är van vid lite egentid. Tidigare reste han i jobbet varannan vecka i 3 dagar, vilket gav mig lite andrum. Han får ju alla möjlig egentid som han behöver när jag är på jobb, samt att jag alltid är iväg flera timmar på helgerna för att träna, träffa vänner etc. Han har inga vänner och gillar bara att sitta framför TV alla kvällar samt dagar. Detta är så extremt avtändande och irriterande och jag vet inte hur jag ska göra. Han vet så väl att jag behöver egentid, precis som han, men han vägrar gå någonstans på kvällar och helger. Han säger att han inte störs över att jag är hemme och att jag inte borde störas av att han är hemma, det är ju därför vi är sambos.

Samtidigt så vet jag hur glad han är när jag lämnar hemmet för några timmar då han kan ha TV för sig själv. 

Han lagar inte mat när han går hemma, städar knappt etc, så inte konstigt att jag blir irriterad.
  • Svar på tråden Avtänd på sex!
  • Anonym (123)

Du kanske skulle överväga att berätta att det är avtändande?

• Anonym (avtänd)

Jag kan inte säga att jag tänder av för att han går hemma.
    Men jag har sagt att jag behöver lite egentid. Har bett honom att kanske gå och träna någon gång på kvällen när jag är hemma istället för mitt på dagen när jag är på jobb, men han vill bara sitta hemma på kvällarna och eftermiddagarna. Han vägrar att rucka på det.

• Anonym (j)

Han mår väl inte bra efter att ha blivit arbetslös men problemet ligger inte på sexet. Det ligger i att han inte ens gör något hemma

Svar på tråden Avtänd på sex!