• Anonym (NN)

Synkad aktivitet i Messenger

Jag misstänker att min särbo har regelbunden kontakt med en av mina vänner på Messenger.

Deras gröna prickar, som visar när de är aktiva på Messenger, både lyser och slocknar ungefär samtidigt så gott som varje kväll.

Det kan finnas tusen förklaringar men när det sker gång på gång så börjar man undra?

Finns det någon här som har erfarenhet?

• Svar på tråden Synkad aktivitet i Messenger
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (NN) skrev 2026-02-26 12:08:14 följande:
    Men just de två har samma mönster i stort sett varje dag. Är inne länge och går ur ungefär samtidigt. En gång är ingen gång, men typ varje dag? 😞
    Har du anledning att misstänka otrohet ? 

Jag menar på riktigt?  Umgås dom två som kompisar?  Träffas dom ensamma? 

Finns det saker i deras beteende i verkligheten som får dig stt misstänks något? 

Eller finns dessa gröna pluppar bara i din svartsjuka fantasi? 
  • Fjäril kär

Får din partner inte ha kontakt med gemensamma vänner?   

Hur kan en grön plutt i Messenger automatiskt betyda otrohet? 

Ja dom kanske pratar , men som vänner.  Får dom inte det? 

Din  partner kan ju säga godnatt till flera kompisar samtidigt.  Kanske har nån gruppchatt?  

Har man jobb att gå till så lägger sig dom flesta ungefär samma tid på kvällen. Skulle det automatiskt betyda att folk är otrogen med sina vänner? 

• Anonym (Ullis)
    Men just de två har samma mönster i stort sett varje dag. Är inne länge och går ur ungefär samtidigt. En gång är ingen gång, men typ varje dag? 😞
    Att du ens sitter och iakttar detta dag efter dag tyder ju på att du är misstänksam mot de båda. Låter inte som en hälsosam relation. det är något annat i hans rller din kompis beteende som triggat detta detektivbeteende från din sida att "samla" bevis. du behöver reda ut detta och sen ta upp det till diskussion (utan att nämna onlinestatus)
  • Anonym (XXX)
    Måste vara underbart att ha så mkt tid över att du kan kontrollera dessa två individer dagligen.
  • Anonym (kattan)

Gud vad osexigt att vara så osäker på sig själv och så svartsjuk. Det är precis den inställningen som kommer få honom att dumpa dig för nån annan

• Anonym (NN)
    Anonym (kattan) skrev 2026-02-26 14:09:37 följande:

Gud vad osexigt att vara så osäker på sig själv och så svartsjuk. Det är precis den inställningen som kommer få honom att dumpa dig för nån annan

Tur att jag inte har med dig att göra?
  • Anonym (kattan)
    Anonym (NN) skrev 2026-02-26 15:36:29 följande:
    Tur att jag inte har med dig att göra?

Det gäller liksom alla, haha. Så ett tips är att sluta vara så paranoid. Jösses.

Jag är lyckligt gift sedan 15 år just eftersom vi inte är svartsjuka på varandra, kan kommunicera och inte behöver snoka i varandras telefoner och hålla reda på vem som är aktiv när. Så mitt råd är bara, skärp dig.

• EnAnonumius
    Anonym (NN) skrev 2026-02-26 09:06:54 följande:
    Hur kunde du veta att den gröna pricken lyste när du sov?
    Tja, antagligen för att man har "chatbubblan"  (engelska; chathead) uppe. Då anser messenger att man är "aktiv".

Som sagt, den gröna pricken är opolitlig..
    Jag är aktiv nu på messenger och av någon anledning så väljer messenger att annonsera att jag är inaktiv. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (väl)
    Anonym (NN) skrev 2026-02-25 23:58:43 följande:
    Synkad aktivitet i Messenger

Jag misstänker att min särbo har regelbunden kontakt med en av mina vänner på Messenger.

Deras gröna prickar, som visar när de är aktiva på Messenger, både lyser och slocknar ungefär samtidigt så gott som varje kväll.

Det kan finnas tusen förklaringar men när det sker gång på gång så börjar man undra?

Finns det någon här som har erfarenhet?

Låter verkligen extremt långsökt att aktiviteten på Messenger skulle påvisa att just de har kontakt just då.

Och, får han inte ha kontakt med vem han vill? All kontakt är väl inte otrohet, har han inga vänner tex? 

Du kanske ska fundera över varför du undrar så mycket över detta och vad det står för i er relation och utifrån dig själv.
  • Solveig_solfro

Nu har jag inte läst de andra trådarna här, men jag tänker att det låter som en ganska långsökt teori om det här är det enda som får dig att misstänka något. Messenger visar ju bara när någon är aktiv, och många är inne ungefär samma tider på kvällen utan att det behöver betyda att de pratar med varandra.

Om du däremot har fler saker som skaver, till exempel att han beter sig annorlunda, är hemlighetsfull med mobilen, undviker vissa frågor, eller att din vän agerar konstigt mot dig då är det ju en annan sak och kanske värt att ta på allvar.Men just de gröna prickarna i sig känns inte som ett särskilt starkt tecken.

Är det så att han är hemlighetsfull med sin telefon exempelvis så tycker jag att det är värt att snoka runt lite på hans telefon själv. Om du misstänker att han vart illojal kommer han ju inte erkänna till det och då är det bättre att ha konkreta bevis.

• Solveig_solfro

Jag förstår verkligen att såna här tankar kan komma, särskilt om man varit med om något tidigare som påverkat ens tillit. Det är lätt att börja övertänka och se mönster, även när det kanske finns andra förklaringar.

Samtidigt kan jag tycka att just det här med synkad aktivitet på Messenger i sig är en ganska svag indikator, om det inte finns andra saker som också känns fel.

Jag håller också med om att vissa svar här inne blir onödigt hårda. Oavsett vad så förtjänar man att känna sig trygg i en relation. Om du går runt med mycket oro kan det kanske vara värt att prata med någon om det, antingen själv eller tillsammans med din partner. Något behövs ändras så att du kan känna dig trygg i din relation, vad det är för något kan bara du svara på, möjligtvis prata med honom om dessa tankar eller hur tror du att det skulle landa hos honom?

Svar på tråden Synkad aktivitet i Messenger