• inisenhj

Tolka test 2026

Skulle ni säga att mina test är positiva? 
    Jag är på bim -3. 

Jag är på bil -3, vad tror ni?
  • Svar på tråden Tolka test 2026
  • Anonym (Mio)

Positivt , spelar ingen roll om strecket är svagt , tidigt ju , grattis Glad

• Anonym (qwerty)

Nej det skulle jag inte säga.

Istället för att köpa massa och gissa köp ett digitalt

• Anonym (Glasögon?)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-28 13:15:40 följande:

Ts har ju lagt bild på digitalt också 😂
    Stickor är lika pålitliga som digitala. Har vid flera tillfällen sett att du inte ser tydliga linjer som dessa på bilderna här, kanske är det dags för dig att boka en tid hos optikern? 😉
  • inisenhj

Jag har plussat på vanligt digitalt också och fått graviditet bekräftat av barnmorska med blodprov. Är i vecka 6☺️

• inisenhj
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-28 13:15:40 följande:

Jag är gravid i vecka 6 (bekräftat hos barnmorska) och jag har plussat på digitalt, kolla hela tråden innan du svarar😉
  • LillaAw

jag kissade på det ena och min sambo på det andra för att se om han med fick ett liknande resultat med två svaga streck. men han fick tydligt bara ett streck

• Anonym (Yes)
    LillaAw skrev 2026-03-05 15:08:56 följande:

jag kissade på det ena och min sambo på det andra för att se om han med fick ett liknande resultat med två svaga streck. men han fick tydligt bara ett streck

Grattis LillaAw, det är ett solklart positivt test 🤗
  • inisenhj
    LillaAw skrev 2026-03-05 15:08:56 följande:

Ja det är positivt, grattis😍
  • LillaAw
    inisenhj skrev 2026-03-06 02:42:25 följande:
    Ja det är positivt, grattis😍
    Det såg även ut såhär igår: 

Men tog ett digitalt som sa: inte gravid. Tycker heller inte att det ökat något alls idag. Kan det vara en kemisk graviditet eller ev en graviditet som inte blev något. Väntar på mensen som skulle kommit igår. 
  • inisenhj
    LillaAw skrev 2026-03-06 12:49:26 följande:
    Det såg även ut såhär igår: 

Men tog ett digitalt som sa: inte gravid. Tycker heller inte att det ökat något alls idag. Kan det vara en kemisk graviditet eller ev en graviditet som inte blev något. Väntar på mensen som skulle kommit igår. 
    Jag fick svagt positivt 11 dagar efter beräknad ägglossning och det tog några dagar innan jag plussade på digitalt. Hur långt efter mens/ägglossning är du? Ökar varannan/var tredje dag för mig  
  • LillaAw

Jag har alltid 27-28 dagar cykler. Är på dag 28 idag. Borde få mens idag men väntar. Har bara aldrig fått två streck innan om det inte varit något. 

• inisenhj
    LillaAw skrev 2026-03-06 21:00:05 följande:

Jag har alltid 27-28 dagar cykler. Är på dag 28 idag. Borde få mens idag men väntar. Har bara aldrig fått två streck innan om det inte varit något. 

Innan beräknad mens kan det ta lite tid för testen att öka, har du tagit något idag? Hur såg det ut? 
  • LillaAw

Det syns fortfarande ett svagt streck. Har inte ökat direkt. Är på dag 28  cykeln. Skulle fått mens igår. detta är inget sånt testa tidigt test utan mäter från hcg 25.
  • inisenhj
    LillaAw skrev 2026-03-07 16:48:17 följande:

Det syns fortfarande ett svagt streck. Har inte ökat direkt. Är på dag 28  cykeln. Skulle fått mens igår. detta är inget sånt testa tidigt test utan mäter från hcg 25.
    Kom strecket inom tiden som är angiven eller efter flera minuter?
  • inisenhj
    LillaAw skrev 2026-03-07 22:07:39 följande:

Det tog lång tid skulle jag säga, kanske 10 min 

Då är det tyvärr inte giltigt, för att det ska vara ett godkänt streck behöver det komma inom tiden. 

Ett tips är att ta ett testa tidigt test som mäter hcg från 10. Det var det jag började med att ta. 

Jag håller tummarna för dig om en graviditet är önskad🌸

• Anonym (Camilla)

Behöver man "tolka" ett test är det negativt.

Man väntar tills mensen är minst några dagar sen innan man tar testet. Testar man för tidigt är det inte tillförlitligt

Är testet positivt blir det ett tydligt streck direkt.

Det andra strecket ska vara lika tydligt som kontrollstrecket. Det är därför det finns ett kontrollstreck. Så man behöver inte hålla på och tolka, gissa, ta kort, ta fler test på raken eller fråga andra vad de tror. Man kan också ta ett digitalt test eller avvakta en vecka.

Man blir inte mer gravid för att man tar en massa test och tjatar om det på nätet. Det visar sig liksom efter ett tag om man är gravid eller inte. Och man hjälper ingen genom att intyga att det visst syns ett streck. 

Svar på tråden Tolka test 2026