Tolka test 2026
Skulle ni säga att mina test är positiva?
Jag är på bim -3. 
Skulle ni säga att mina test är positiva?
Jag är på bim -3. 
Positivt , spelar ingen roll om strecket är svagt , tidigt ju , grattis 
Stort tack för svar😃
Nej det skulle jag inte säga.
Istället för att köpa massa och gissa köp ett digitalt
Jag har plussat på vanligt digitalt också och fått graviditet bekräftat av barnmorska med blodprov. Är i vecka 6☺️
Är detta positivt? Skulle få mens idag.

jag kissade på det ena och min sambo på det andra för att se om han med fick ett liknande resultat med två svaga streck. men han fick tydligt bara ett streck

jag kissade på det ena och min sambo på det andra för att se om han med fick ett liknande resultat med två svaga streck. men han fick tydligt bara ett streck

Jag har alltid 27-28 dagar cykler. Är på dag 28 idag. Borde få mens idag men väntar. Har bara aldrig fått två streck innan om det inte varit något.
Jag har alltid 27-28 dagar cykler. Är på dag 28 idag. Borde få mens idag men väntar. Har bara aldrig fått två streck innan om det inte varit något.

Det tog lång tid skulle jag säga, kanske 10 min
Det tog lång tid skulle jag säga, kanske 10 min
Då är det tyvärr inte giltigt, för att det ska vara ett godkänt streck behöver det komma inom tiden.
Ett tips är att ta ett testa tidigt test som mäter hcg från 10. Det var det jag började med att ta.
Jag håller tummarna för dig om en graviditet är önskad🌸
Behöver man "tolka" ett test är det negativt.
Man väntar tills mensen är minst några dagar sen innan man tar testet. Testar man för tidigt är det inte tillförlitligt
Är testet positivt blir det ett tydligt streck direkt.
Det andra strecket ska vara lika tydligt som kontrollstrecket. Det är därför det finns ett kontrollstreck. Så man behöver inte hålla på och tolka, gissa, ta kort, ta fler test på raken eller fråga andra vad de tror. Man kan också ta ett digitalt test eller avvakta en vecka.
Man blir inte mer gravid för att man tar en massa test och tjatar om det på nätet. Det visar sig liksom efter ett tag om man är gravid eller inte. Och man hjälper ingen genom att intyga att det visst syns ett streck.