• Anonym (Anonym)

Bil för 3 000 000 kr - Är den snygg? (BILD)

Tja, 

Tycker ni att denna bil är passande att köra som alldaglig bil i Helsingfors? Det är en Ferrari F8

Tycker ni att den är snygg?

Länk: ibb.co/TMXvjXby

• Svar på tråden Bil för 3 000 000 kr - Är den snygg? (BILD)
  • Anonym (dase)

En några år gammal Ferrari. Snygg, nej. Opraktisk i statstrafik.

• Anonym (.m.)

Tycker det är lite tramsigt att anta saker om varför någon väljer en Ferrari. Man kanske bara gillar just den bilen mycket?

• Anonym (00)

Ser ut som något hämtat från en science fiction film.
    Varken praktisk eller gör sina egenskaper rättvisa som stadsbil.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna med koll) skrev 2026-02-27 13:55:02 följande:

En röd Ferrari är jättebra om du vill imponera. På gubbar.

Tänkte köra Ferrari så länge jag är 30+ när jag närmar mig 40 så kan jag ge den till någon. 
  • Anonym (Anonym)

Tänkte tävla med ortenkillar i Finland när de kommer med sina Audis

• Anonym (Anonym)
    Anonym (00) skrev 2026-02-28 22:58:16 följande:

Ser ut som något hämtat från en science fiction film.
    Varken praktisk eller gör sina egenskaper rättvisa som stadsbil.

Håller med om att den ser ut så, det är just det jag gillar med den. Den är riktigt snygg med. 

Vill tävla i denna bil med ortenkillar i Helsingfors. De hade uppskattat att tävla med en Ferrari. De brukar oftast ha en Audi eller BMW så kommer jag in med en Ferrari
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2026-02-27 19:45:20 följande:

Män med pengar lör ferrari. Män med pengar och klass  kör Bentley. Riktiga karlar kör Clydesdale,

Män med klass cyklar. 

Tänkte endast köpa denna bil för att tävla med ortenkillar i Finland, så länge jag är 30+. 

När jag närmar mig 40 så ska jag endast cykla.
  • Anonym (Kung Bore)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-03-01 00:08:36 följande:
    Män med klass cyklar. 

Tänkte endast köpa denna bil för att tävla med ortenkillar i Finland, så länge jag är 30+. 

När jag närmar mig 40 så ska jag endast cykla.
    Då hade det varit roligare att sätta en maxad motor i en Folkabubbla eller annan vanlig bil och bara lämna dem i gruset.

Så gör en man med humor.
  • Anonym (M.)

Visst är den snygg, men jag skulle känna att en man som lägger 3 miljoner på en bil inte är en man för mig. För det var egentligen DET du frågade om, eller hur - vad kvinnor skulle tycka? Och har han sedan tagit ett stort lån på den, vilket han troligen har, så skulle jag se honom som en idiot. 

...och även en man som faktiskt HAR råd, utan problem... borde kunna nöja sig med en LITE billigare bil i alla fall, och skänka mellanskillnaden till någon som behöver de pengarna bättre. Lyxkonsumtion imponerar inte på mig, helt enkelt. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M.) skrev 2026-03-01 17:04:40 följande:

Visst är den snygg, men jag skulle känna att en man som lägger 3 miljoner på en bil inte är en man för mig. För det var egentligen DET du frågade om, eller hur - vad kvinnor skulle tycka? Och har han sedan tagit ett stort lån på den, vilket han troligen har, så skulle jag se honom som en idiot. 

...och även en man som faktiskt HAR råd, utan problem... borde kunna nöja sig med en LITE billigare bil i alla fall, och skänka mellanskillnaden till någon som behöver de pengarna bättre. Lyxkonsumtion imponerar inte på mig, helt enkelt. 

Tja

Jag tänkte inte att ragga på tjejer med denna bil. Vill inte ha en flickvän, vill vara singel.

Jag tänkte bara imponera på ortenkillar med denna bil. Men tror de i orten blir ändå imponerade. 
  • Anonym (M.)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-03-01 18:53:29 följande:
    Tja

Jag tänkte inte att ragga på tjejer med denna bil. Vill inte ha en flickvän, vill vara singel.

Jag tänkte bara imponera på ortenkillar med denna bil. Men tror de i orten blir ändå imponerade. 
    Det skulle jag avråda ifrån. Ortenkillarna kommer att sno bilen av dig. I värsta fall kommer de att döda dig för att komma åt den, om det blir nödvändigt. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M.) skrev 2026-03-01 19:34:09 följande:
    Det skulle jag avråda ifrån. Ortenkillarna kommer att sno bilen av dig. I värsta fall kommer de att döda dig för att komma åt den, om det blir nödvändigt. 
    Sluta vara så paranoid. 

Vi är inte i USA. 
Svar på tråden Bil för 3 000 000 kr - Är den snygg? (BILD)