• Freja

Minskad lust ppiller Zoely

Jag har ätit Zoely i flera år och jag äter ihop kartorna för att slippa mens och humörsvängningar. Fungerar hur bra som helst. 

Bra hy, ingen mens och bra humör! 

Men: Jag har tappat sexlusten nu. 

Jag är 45. 
    Börjat tänka på att det kan vara pillren? Jag har alltid haft stor sexlust men nu är den borta. Jag blir liksom aldrig kåt av mig själv längre. Krävs alltid nåt (helst porrfilm) för att jag ska bli sugen. 

Någon med erfarenhet av dessa piller? 

Är sugen på att sluta men kondom är inte ett alternativ. Att prova nya piller känns jobbigt då det tar flera månader innan man kan utvärdera & dessutom riskera flera månader av blödningar och dåligt mående. 

Funderat på sterilisering men då har man fortf mens och det vill jag inte ha! 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Minskad lust ppiller Zoely
  • philly
    Freja skrev 2026-02-27 08:45:15 följande:
    Minskad lust ppiller Zoely

Jag har ätit Zoely i flera år och jag äter ihop kartorna för att slippa mens och humörsvängningar. Fungerar hur bra som helst. 

Bra hy, ingen mens och bra humör! 

Men: Jag har tappat sexlusten nu. 

Jag är 45. 
    Börjat tänka på att det kan vara pillren? Jag har alltid haft stor sexlust men nu är den borta. Jag blir liksom aldrig kåt av mig själv längre. Krävs alltid nåt (helst porrfilm) för att jag ska bli sugen. 

Någon med erfarenhet av dessa piller? 

Är sugen på att sluta men kondom är inte ett alternativ. Att prova nya piller känns jobbigt då det tar flera månader innan man kan utvärdera & dessutom riskera flera månader av blödningar och dåligt mående. 

Funderat på sterilisering men då har man fortf mens och det vill jag inte ha! 

Vad ska jag göra? 

Jag är visserligen man, men jag har tidigare varit i relation med en tjej vars sexlust minskade på grund av p-piller. Jag tror dock det var något annan märke, men oavsett är minskad sexlust en potentiell biverkning av p-piller. Som du skriver är en fördel med p-piller om man vill slippa mens. 
  • Anonym (S)

Har det varit så sedan du började eller har det kommit senare? Om det är något som har kommit senare är det väl mer troligt att det är åldern. Det är väl inte helt ovanligt att kvinnor blir mindre sugna när de närmar sig klimakteriet. Jag känner också att det har lugnat sig på den fronten och jag tar inga piller.

Svar på tråden Minskad lust ppiller Zoely