• Anonym (Antiextremist)

USA och Israel bryter mot folkrätten

USA:s och Israels attacker mot Iran är olagliga och farliga. FN-stadgan förbjuder våld mot en stats territorium utan säkerhetsrådets godkännande. Självförsvar gäller bara vid omedelbart angrepp, inte preventivt.

Iran har inte anfallit. Detta är aggression, likt Israels bombning av Irak 1981, fördömd av FN. Eskalering hotar regionen: oljepriser upp, civila dödade, kaos i Persiska viken.

Israel står samtidigt anklagat för folkmord i Gaza av FN och ICJ. Världen tiger, dubbelmoral!

Kräv vapenvila, diplomati via IAEA och sanktioner mot brott. Ingen står över lagen!
  • Svar på tråden USA och Israel bryter mot folkrätten
  • nihka
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 13:06:16 följande:
    Det var Bush år 2002 och Irak är definitivt bortplockat från den listan.

Trägen vinner.
    Javisst! Irak är ett föredöme gällande stabilitet och demokrati och sist men inte minst hemland till Daesh. Bara gott!Obestämd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (IRNA)
    Mentat skrev 2026-03-11 13:28:43 följande:
    Jag hoppas givetvis att du har rätt men som sagt, vi har inte sett det ännu. Regimen har t.ex. proklamerat att demonstranter på gatorna kommer att betraktas som fiender, vilket i praktiken innebär att man hotar med samma massavrättningar som för några veckor sedan
    Jämför dem idag med 2023.

De tappar greppet överallt. Kurderna i nordväst förbereder sig för strid. Delar av Iran är i praktiken fritt från revolutionsgardet. Alla terrorgrupper utomlands som de stöttat faller samman

Ge kommer inte att ge upp utan strid och många fler kommer att få betala priset för detta i regimens dödsryckningar men upp kommer de att ge. Förr snarare än senare.
  • nihka
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 13:33:42 följande:

Jag tror inte du förstod inlägget du svarade på.
    Jodå. men däremot tror jag inte du förstod inlägget du svarade på.
  • Anonym (IRNA)
    nihka skrev 2026-03-11 13:39:42 följande:
    Javisst! Irak är ett föredöme gällande stabilitet och demokrati och sist men inte minst hemland till Daesh. Bara gott!Obestämd
    Irak har vad jag vet inte angripit ett enda annat land sedan Saddam föll.

Den där "Axis of Evil" som det skrevs om.

Demokrati kan ta tid att skapa men världen är onekligen en lite bättre plats efter Saddam försvann.
  • Anonym (IRNA)
    nihka skrev 2026-03-11 13:42:11 följande:
    Jodå. men däremot tror jag inte du förstod inlägget du svarade på.
    Så vilken "Gerald Ford" var det jag syftade på och vad är betydelsen av just "Gerald Ford" för frågan som gavs?

Om du nu förstod mitt inlägg.
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-11 09:33:30 följande:
    Och kopplingen till det du citerar är? 
    Kopplingen är att oavsett hur man gör, finns alltid extremister som tycker att barn inte förtjänar att leva bara för att de tillhör en viss nation. Kvinna som är beredd att offra sitt eget barn är lika extrem som den rabinen som tycker att kvinnans barn inte har rätt att leva bara för att barnet inte är judiskt. I Gaza har över 20 000 palestinska barn dödats. Nu är Israel i Iran och Libanon och dödar igen.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 12:27:03 följande:
    Hon heter Azadeh Sobout och är right up you alley.

Säger sig "vara emot" regimen i Iran för att därpå rask gå över till långa tirader om "sionisterna", Israel och USA och deras "brott". 
    Ja, vad är problemet med hennes namn? Att vara mot irans regim och samtidigt mot apartheid Israel som begår folkmord och slaktar oskyldiga barn är att vara konsekvent. Är du konsekvent när försvarar Israel som begår folkmord men vill att Iran ska bombas sönder? Eller är det bara vanlig sionistisk Hasbara?
  • felix le chat
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 12:43:10 följande:
    Så länge Iran hotar och attackerar amerikaner och USA så har USA och Trump allt i världen där att göra.

Det som har hänt är två saker: Iran är närmare en kärnvapenmissil än någonsin och förklarar att man inte tänker ge upp den ambitionen och Trump agerar - i motsats till så många andra presidenter för honom.
    Iran har sedan 1979 sagt att dom vill utplåna Israel och den store satan USA.

Dax att ta dom på allvar INNAN dom hinner få kärnvapen och gör allvar
    av hoten. 
  • Rataxes
    Alexanderlukas skrev 2026-03-11 18:03:00 följande:

Ännu en gammal kommunist som har otur när h*n tänker och skriver!!

bulletin.nu/aftonblader-profil-hoppas-iran-sanker-hangarfartyg

Han har alltid varit ett vider, passar perfekt bland de andra hjonen på aftonlatrinen.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2026-03-11 18:25:49 följande:
    Han har alltid varit ett vider, passar perfekt bland de andra hjonen på aftonlatrinen.
    Du vet att extremvänsterfalangen inte kommer att hålla med om det?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Crash Man

Det enda negativa med Iran-krisen är att dieselpriserna stiger. Bra jobbat Netanyahu och Trump, ni har gjort med för kvinnornas frigivning än vad samtliga vänsterförbund gjorde 8:de mars

• nihka
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 13:43:28 följande:
    Irak har vad jag vet inte angripit ett enda annat land sedan Saddam föll.

Den där "Axis of Evil" som det skrevs om.

Demokrati kan ta tid att skapa men världen är onekligen en lite bättre plats efter Saddam försvann.
    Javisst var det härligt att Daesh föddes ur det kaoset! Inget evil där alls. Alls.

Jaha. Att man inte angripit någon är ett mått på hur bra man är som land. Som Nordkorea som inte angripit någon sedan 2010. Fin utveckling i ett jättebra land!

Och USA som startar ett nytt krig varje vecka nu är så klart ett jättedåligt land.

Tänk så enkelt det är!
  • nihka
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 13:33:42 följande:
    Ja, Iran har lovat att bygga upp det igen 
    Jag fick aldrig svar på den här frågan: Är det samma kärnvapenprogram som Trump nöjt proklamerade att han hade totalt slagit ut med sina bombningar och därmed satt kärnvapen för Iran ur spel i flera decennier, eller är det en ny som Iran har byggt upp de senaste veckorna?

1. Den totalt för decennier utslagna?
    2. En ny som byggts upp de senare veckorna som snart är klar?

Vilken?
  • nihka
    Anonym (IRNA) skrev 2026-03-11 13:45:19 följande:
    Så vilken "Gerald Ford" var det jag syftade på och vad är betydelsen av just "Gerald Ford" för frågan som gavs?

Om du nu förstod mitt inlägg.
    Åh läxförhör! Nej tack.

Det är ingen som har ifrågasatt vem USA har bestämt har mandat att hota andra länder utan det som ifrågasattes är vem fan tror USA att de är som tycker de kan gå runt och hota andra länder så som det behagar dem - ständigt genom historien och skit samma vem de utser till att göra hotandet.
  • Tecum
    Crash Man skrev 2026-03-11 18:28:49 följande:

Det enda negativa med Iran-krisen är att dieselpriserna stiger. Bra jobbat Netanyahu och Trump, ni har gjort med för kvinnornas frigivning än vad samtliga vänsterförbund gjorde 8:de mars

På vilket sätt har Irans kvinnor blivit friare? Ayatollans son tar över, det blir business as usual, plus att amerikanska bomber dödar civila. Oljepriset stiger och världsekonomin kraschar samtidigt som Putin skrattar hela vägen till banken och Ukraina inte får fram luftvärn för att skydda sitt folk. Bra jobbat för Putin alltså!
  • Rataxes
    Alexanderlukas skrev 2026-03-11 18:27:37 följande:
    Du vet att extremvänsterfalangen inte kommer att hålla med om det?
    Vad de tycker intresserar mig föga. Det enda de fungerar som är som kontraindikatorer.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
Svar på tråden USA och Israel bryter mot folkrätten