• Anonym (Tankspridd)

Hur vet jag om jag ska göra slut?

Jag träffade en tjej för 6mån sedan, vi klickade direkt och blev snabbt ett par! En Helt fantastisk tjej och vi båda kände att dehär va nått som vi båda vilje satsa på föresten av våra liv. vi är båda 40år gamla. Har varsit barn från tidigare relationer. 
    Efter 3 månader började vi titta på hus, det gick fort, redan efter 4 månader skrev vi papper på vårt drömhus! Jag va verkligen så jäkla kär och säker på detta.
    Men... strax efter vi skrev papper började de bli anorlunda. Det blir mycket tjafs om allt möjligt nästan varenda dag är det något nästan varje gång anser hon att jag gjort något fel. Detta har fått mig att tänka att vi gått fram aldeless för fort. 
    Jag orkar verkligen inte bråka hela tiden det tar så sjukt mycket på mitt psyke och övertänkare som man är e de svårt att släppa tankarna bara. Jag älskar henne fortfarande vi har de väldigt bra ihop när vi inre bråkar.
    Är det bara att ge upp och inse att man har gjort fel livsval? Eller är det bara en jobbig fas som varit i 2 månader nu? 

Omöjligt att avara på troligtvis, kanske bara behöcde få skriva av mig lite.
    Dela gärna egna erfarenheter!

• Svar på tråden Hur vet jag om jag ska göra slut?
  • Anonym (Gh)

Alltså ni har verkligen gått snabbt framåt. Det tar tid att lära känna någon och det första året kanske man inte ens ska tänka tanken på att flytta ihop. Speciellt inte med barn Inblandade. Dessutom köpa hus ihop direkt. 

Börjar man dessutom bråka redan nu så är det ju inte bra. Vart med min i 3 år, vi bor inte ens ihop än, vi har inte ens bråkat än på riktigt. 

• Anonym (E)
    Anonym (Tankspridd) skrev 2026-02-28 20:19:18 följande:
    Hur vet jag om jag ska göra slut?

Jag träffade en tjej för 6mån sedan, vi klickade direkt och blev snabbt ett par! En Helt fantastisk tjej och vi båda kände att dehär va nått som vi båda vilje satsa på föresten av våra liv. vi är båda 40år gamla. Har varsit barn från tidigare relationer. 
    Efter 3 månader började vi titta på hus, det gick fort, redan efter 4 månader skrev vi papper på vårt drömhus! Jag va verkligen så jäkla kär och säker på detta.
    Men... strax efter vi skrev papper började de bli anorlunda. Det blir mycket tjafs om allt möjligt nästan varenda dag är det något nästan varje gång anser hon att jag gjort något fel. Detta har fått mig att tänka att vi gått fram aldeless för fort. 
    Jag orkar verkligen inte bråka hela tiden det tar så sjukt mycket på mitt psyke och övertänkare som man är e de svårt att släppa tankarna bara. Jag älskar henne fortfarande vi har de väldigt bra ihop när vi inre bråkar.
    Är det bara att ge upp och inse att man har gjort fel livsval? Eller är det bara en jobbig fas som varit i 2 månader nu? 

Omöjligt att avara på troligtvis, kanske bara behöcde få skriva av mig lite.
    Dela gärna egna erfarenheter!

Antingen dolde din partner många sidor av sig själv i början av relationen,  eller också är ni mer olika än vad ni trodde.

I det senare fallet är det faktiskt bra med parterapi. Kommunen brukar ge möjlighet till det om barn är inblandade i det hela. Prova det!

Sedan är livet till för att levas. Är relationen väldigt dålig och det blir inte bättre: Ja, då är det bättre att ta ut skilsmässa än att ångra sig hela livet! Mycket böttre.

De verkliga vinnarna är inte de som aldrig misslyckas, utan de som reser sig och går framåt efter ett misslyckande!
  • Anonym (Tankspridd)

Jo men att de gått för fort är jag helt med på, känner verkligen att kärleken fick en att göra för snabba beslut.
    Ångrar det nu men går inte göra ogjort.

Men frågan är om det går att reparera? Jag vill ju att de ska fungera förutom tjafsen så har vi det väldigt bra. 

• Anonym (Tankspridd)
    Anonym (E) skrev 2026-02-28 20:37:35 följande:
    Antingen dolde din partner många sidor av sig själv i början av relationen,  eller också är ni mer olika än vad ni trodde.

I det senare fallet är det faktiskt bra med parterapi. Kommunen brukar ge möjlighet till det om barn är inblandade i det hela. Prova det!

Sedan är livet till för att levas. Är relationen väldigt dålig och det blir inte bättre: Ja, då är det bättre att ta ut skilsmässa än att ångra sig hela livet! Mycket böttre.

De verkliga vinnarna är inte de som aldrig misslyckas, utan de som reser sig och går framåt efter ett misslyckande!
    Mycket klokt svar! Det tackar jag för. Är faktiskt beredd att prata med någon om det finns minsta möjlighet att det kan hjälpa. Jag vet ju hur det kändes i början och jag vill inte heller ge upp detta som jag vart så säker på!
  • Anonym (f)

Menar du att det finns flera barn i denna situation som bor i erat sk drömhus?

• Jårdi

Ja det har gått för fort fram. Det spelar egentligen ingen roll hur er relation är just nu, när barn från andra förhållanden finns med i bilden är man helst särbos en lång tid (ÅR) innan man eventuellt flyttar ihop. Det blir inte bra för barnen att introduceras snabbt för ny partner och sen uppleva separation igen. Ni bör backa bandet. 

Svar på tråden Hur vet jag om jag ska göra slut?