• Anonym (Jobbigt)

Fd älskarinna

I natt hade jag en dröm om den man jag länge var kk med och som jag när han skaffade flickvän blev älskarinna till. Ja jag vet hur det låter. Tankarna började snurra i mitt huvud igen. Vi hade en väldigt lång relation och i dagsläget har vi väldigt sporadiskt kontakt via en chattapp. Att vår relation tog slut var pga att vi blev upptäckta av sambon. Hon förlät honom, men han behövde klippa allt med mig. Något han inte gjorde. Vi fortsatte ha kontakt, men mer vänskaplig. Ibland när han var full kunde han ringa och säga att han saknade mig. I somras ringde han och berättade att han skulle bli pappa. "Vi kan ju inte ha kontakt då" var orden. Efter det samtalet skrev jag ett långt, utömmande meddelande. Jag sa att han ska bara ha fortsatt kontakt med mig för att han själv vill och inte av rädsla för att jag ska avslöja honom. Eller av rädsla att såra mig.Han tog inte bort mig på appen. Han ringde igen en månad senare, men vi blev avbrutna. Barnet kom tidig höst. Vi fortsatte ha sporadiskt kontakt. Främst jag som tog kontakt. Nu skriver jag någon gång i månaden, men inte fått svar. Det gör mig ledsen. Varför har han mig ens kvar på appen tänker jag? Han vet att jag inte skulle avslöja honom. Då hade jag väl redan gjort det. Om det nu är därför han har kvar mig. Av rädsla. 

• Svar på tråden Fd älskarinna
  • Anonym (X)

Du tror du ska få bra svar på fl där majoriteten är gravida kvinnor livrädda för sin sambos ex, otrohet mm? 

• Anonym (Snälla)

För han saknar moral. Han är en person som antagligen behöver den extra spänningen. Tolkar din ts som att han träffade sin tjej efter dig. Alltså var du inte flickvänsmaterial enligt honom och borde brutit med honom totalt efter detta. Lite värdighet snälla.

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (X) skrev 2026-03-01 08:01:38 följande:

Du tror du ska få bra svar på fl där majoriteten är gravida kvinnor livrädda för sin sambos ex, otrohet mm? 

Jadu det finns ju en och annan man här inne också. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Snälla) skrev 2026-03-01 08:36:55 följande:

För han saknar moral. Han är en person som antagligen behöver den extra spänningen. Tolkar din ts som att han träffade sin tjej efter dig. Alltså var du inte flickvänsmaterial enligt honom och borde brutit med honom totalt efter detta. Lite värdighet snälla.

Det stämmer att han träffade henne efter mig. Nope jag är inte "flickvänsmaterial" då jag är betydligt äldre. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2026-03-01 09:10:14 följande:
    Jadu det finns ju en och annan man här inne också. 
    Just sex under en tid.  Nu vill han inte riskera sin familj pga dig. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (X) skrev 2026-03-01 09:37:42 följande:
    Just sex under en tid.  Nu vill han inte riskera sin familj pga dig. 
    Nä såklart. Men varför riskera att fortfarande ha mig kvar på chattappen isf? 
  • Anonym (X)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2026-03-01 09:45:24 följande:
    Nä såklart. Men varför riskera att fortfarande ha mig kvar på chattappen isf? 
    Sluta fundera så mycket på vad din fd älskare håller på med utan gå vidare i ditt liv utan honom.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (X) skrev 2026-03-01 09:59:33 följande:
    Sluta fundera så mycket på vad din fd älskare håller på med utan gå vidare i ditt liv utan honom.
    Har gjort det. Men så drömde jag och tankarna väcktes till liv. Jag är människa. Han har etsat sig fast tyvärr.
  • Anonym (Också fd älskarinna)

Han har kvar appen och viss kontakt för att han har dig kvar som en backup om han skulle få för sig att vilja ligga igen. 

Han är.redan avslöjad så den biten kan du räkna bort helt. Det finns noll rädsla för honom.  Han saknar bara moral och vill kunna ha nån ventil kvar om -utifall han npn gång vill ha lite sex eller kanske nån nakenbild.  Självklart finns det väl ett visst mått av vänskap kvar också och dåligt samvete gentemot dig så han håller sig kvar i bakgrunden. 
    .
    Bästa för din egen värdighet är att ta bort appen och sluta skriva till honom.  Det kommer inget gott ur det. Och skulle hans sambo hitta appen blir det bara värre för dig själv ...  

Fundera på gamla minnen kan du göra ändå utan att skriva. 

Bryt nu för gott. 

• Anonym (X)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2026-03-01 10:01:52 följande:
    Har gjort det. Men så drömde jag och tankarna väcktes till liv. Jag är människa. Han har etsat sig fast tyvärr.
    Trist men så är det. Det blir inte bättre av att du ställer frågor och spekulationer på fl om hur han tänker. Du river bara i såret och får svårare att gå vidare
  • Fjäril kär

Inget svar är också ett svar....

Nu vet jag inte vilken app du pratar om men risken är väl rätt stor att han inte ens läser det du skriver och helt enkelt har fasat ut dig ur sitt liv. 

Att han inte avslutar med att säga hejdå är väl kanske för stt han tänker på dig här och hur du ska reagera. Han kanske är mer rädd för att DU ska ställa till något . 
    Att skriva så ofta som du gjort nu är väl väldigt gränslöst så han kanske bara valde att tystna

• Anonym (Schnappi krokodil)
    Fjäril kär skrev 2026-03-01 11:15:50 följande:

Nu vet jag inte vilken app du pratar om men risken är väl rätt stor att han inte ens läser det du skriver och helt enkelt har fasat ut dig ur sitt liv. 

Att han inte avslutar med att säga hejdå är väl kanske för stt han tänker på dig här och hur du ska reagera. Han kanske är mer rädd för att DU ska ställa till något . 
    Att skriva så ofta som du gjort nu är väl väldigt gränslöst så han kanske bara valde att tystna

Man ser direkt om någon har öppnat vad man skrivit på t.ex. Snap, och har de öppnat har de väl troligen läst också. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Schnappi krokodil) skrev 2026-03-01 11:29:51 följande:
    Man ser direkt om någon har öppnat vad man skrivit på t.ex. Snap, och har de öppnat har de väl troligen läst också. 
    Beror väl helt på vilken app som sagt. Man kan ju chatta i spel också tex och då vet man inte om nåt är läst. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Fjäril kär skrev 2026-03-01 11:15:50 följande:

Ofta? Tycker en gång I månaden inte är direkt ofta. Och gränslöst? Hur menar du? Jag vet med största sannolikhet att han lätt bara kan ta bort mig på appen. Det har han gjort förr. Flera gånger. Utan rädsla för att jag ska "göra något dumt" Och ja jag ser att han läst. Kan inte tänka mig att han är rädd för mig. Det jag däremot kan tänka mig är dåligt samvete, eller tacksamhetsskuld då jag bidrog till att rädda hans förhållande i upptäcktens stund. Men allt det skrev jag om i mitt uttömmande meddelande för snart ett år sedan. Att han inte skulle vara rädd för att ta bort mig osv. Men allt får mig ändå att undra. Är några få månader sedan vi pratade.
  • Fjäril kär
    Anonym (Jobbigt) skrev 2026-03-01 12:21:29 följande:
    Ofta? Tycker en gång I månaden inte är direkt ofta. Och gränslöst? Hur menar du? Jag vet med största sannolikhet att han lätt bara kan ta bort mig på appen. Det har han gjort förr. Flera gånger. Utan rädsla för att jag ska "göra något dumt" Och ja jag ser att han läst. Kan inte tänka mig att han är rädd för mig. Det jag däremot kan tänka mig är dåligt samvete, eller tacksamhetsskuld då jag bidrog till att rädda hans förhållande i upptäcktens stund. Men allt det skrev jag om i mitt uttömmande meddelande för snart ett år sedan. Att han inte skulle vara rädd för att ta bort mig osv. Men allt får mig ändå att undra. Är några få månader sedan vi pratade.
    Det är väl klart gränslöst att fortsätta skriva när han är i förhållande och inte längre har kontakt med dig . Låt honom vara ifred helt enkelt. 
  • Anonym (Också fd älskarinna)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2026-03-01 12:21:29 följande:
    Om det nånstans inom dig finns en fundering/rädsla för ännu en upptäckt är det väl både gränslöst och respektlöst att fortsätta skriva till honom och därmed utsätta er alla för den risken. 
    Acceptera läget och ta bort appen är mitt råd. För skulle han plötsligt ta kontakt så river han ju bara upp dina sår igen. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Fjäril kär skrev 2026-03-01 12:35:59 följande:
    Det är väl klart gränslöst att fortsätta skriva när han är i förhållande och inte längre har kontakt med dig . Låt honom vara ifred helt enkelt. 
    Vet du. Han har varit i förhållande majoriteten av vår relation. Så it goes both ways. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Också fd älskarinna) skrev 2026-03-01 13:22:41 följande:
    Om det nånstans inom dig finns en fundering/rädsla för ännu en upptäckt är det väl både gränslöst och respektlöst att fortsätta skriva till honom och därmed utsätta er alla för den risken. 
    Acceptera läget och ta bort appen är mitt råd. För skulle han plötsligt ta kontakt så river han ju bara upp dina sår igen. 
    Jo så är det nog, men jag kan inte. 
Svar på tråden Fd älskarinna