Min sambos påpekar våra hem.
Min sambos mamma påpekar ofta hur vi har det i vårat hem.
Skickar vi en bild så kan hon fråga vad det för saker som står bakgrunden eller när hon varit här påpeka att något står si och så, ska ni inte gör det ni borde göra si och så.
Grejen är den att vi bor i en lägenhet med dålig förvaring det finns tex inte en klädkammare som i många lägenheter där det är hyllor på väggarna ett utrymme där man ofta kan hänga in saker ställa in det man inte vill ha framme verktyg, pantpåse,tvättställ barngrejer reklam etcsom ska bort eller dom där kartongerna eller lampan, tvätt etc som står i ett hörn.
Grejer som man inte vill eller kan ha i källaren
Vilket gör att det extra används som kontor, förvaring förråd.
Det är hela tiden ska ni inte tömma lilla rummet, har ni tömt rummet?
Hon själv bor i hus och förstår inte att 50-80% av det är grejer vi faktiskt använder och jag försöker förklara att hon inte förstår att dom själva har ett förråd på tomten samt två inne ett under en trapp som fyller samma funktion.
Om inte det fanns vart skulle dom ställa allt och om det inte är sådant dom använder, vart skulle hon förvara grejerna?
Nu är det grejer dom använder så jag förstår att det står där men det är så tröttsamt att hon inte förstår att det är i det rummet eller i övriga lägenheten något alternativ finns inte då det inte finns någon annan plats man får göra det besta av situationen och det har vi gjort, ibland går vi igenom saker men det tömmer inte hela rummet.
man blir bara så trött självklart vill vi bara ha säng där och en garderob men nu är det som det är.
Jag ska börjra fråga vart hon tycker att vi ska göra av sakerna, ska barnen saked står i vårat sovrum , hallen, vardagsrummet badrummet eller vad är hennes förslag.

& jag är 50 +