• Anonym (Annonym)

Är människor som alltid planerat allt upptagna?

Vi har några familjemedlemmar som det är vart i det är allt något på g , någonstans dom ska eller har något planerat varje helg ungeför som att dom inte kan vara hemma och bara göra ingenting en helg för då tycker dom att man inte gör något.ungefär som det är svårt att slappna av.
    Vilket medför att ska man boka en gemensam middag så får man alltid vi kan datum xx vilket kan vara 1-3 månader framåt.

Är folk verkligen så upptagna att man måste boka allt månader innan?

• Svar på tråden Är människor som alltid planerat allt upptagna?
  • Anonym (a)

Du svarar ju på det själv?? De väljer att ha mycket att göra så de bokar in sig på allt möjligt

• Anonym (Felicia)

I många fall stavas det ADHD... 

Min exman var en oerhört upptagen människa och kunde aldrig ha tråkigt mer än ett par timmar typ sen måste han alltid pyssla med något eller träffa nån.  Att jag var tvärslut efter en veckas jobb och behövde göra ingenting en helg hade han noll förståelse för utan kallade mig lat ..  

Han var en klassisk ADHD- person ... 

• Anonym (Släkten är värst)

När alla i gänget hade småbarn så var det så ett tag, ja. Och om de väl kunde så orkade de inget.

Och sen har jag till exempel en vän som måste/förväntas fira alla födelsedagar i hela sin släkt på plats. Oavsett om de fyller helt udda år som typ 31 eller 56.
    I vår släkt firar vi bara 15, 18, 20, 25 och sen jämna tiotal med den utvidgade släkten.

Så när jag gnällde en gång förklarade hon att 27 helger/helgdagar om året går åt bara till släktens födelsedagar, och sen orkar hennes familj inte göra saker precis varenda helg för resten. Hon har alltså inte många helger kvar till vänner om hon också vill göra saker med sin egen familj.

En dag på helgen tycker nog många att de behöver ha för att tvätta och handla och städa och kanske vila några timmar. Om vi bokar upp oss båda dagarna på helgen känns det numera inte som man har haft helg alls knappt, det blir bara stress med allt då och inte lika roligt att vara iväg.

• Anonym (Annonym)
    Anonym (Felicia) skrev 2026-03-01 18:30:24 följande:

I många fall stavas det ADHD... 

Min exman var en oerhört upptagen människa och kunde aldrig ha tråkigt mer än ett par timmar typ sen måste han alltid pyssla med något eller träffa nån.  Att jag var tvärslut efter en veckas jobb och behövde göra ingenting en helg hade han noll förståelse för utan kallade mig lat ..  

Han var en klassisk ADHD- person ... 

Så är det ska man tex hämta något efter jobbet så får man till svar "Vi är hemma efter 17, då anpassar man sig så man är där runt 17:15.

17:04 får man en fråga om man är påväg ungefär som att dom räknar att man är där 17:01.

När man kliver innanför dörren 17 min senare så får man ett hej är det bra? två minuters konversation medans den ena pysslar med något för i nästa mening.

"Nu ska vi äta middag" och man sedan möts av förseningar i tunnelbanan och är hemma 18:15.

Det känns som att man kunde påkostat sig ett meddelande lite innan 17 om dom ändå var hemma innan 17 och förberedde middag typ"vi är hemma nu du kan komma om du vill så kunde man sticka en kvart halvtimme tidigare från jobbet om man anlänt hos dem vid 17.

Jag själv förstår ju att dom säkert var hemma redan efter 16

Ibland känns det som man endast får en slottid och det inte finns något spann.

• Dexter dot com

Jag oftast inte har jättemycket ork efter jobbet på vardagar har helgerna fullbokade några månader framåt. Vänner som jobbar olika helger kräver planering för att kunna ses, div renoveringar på stugan är inbokade, aktiviteter som oftast är hela dagar osv. En snabb fika kan nästan alltid klämmas in eller om man är ok att hälsa på och prata en stund under tiden jag pysslar ed annat men ska det finnas tid att bjuda på mat och sitta ner behövs planering.

Svar på tråden Är människor som alltid planerat allt upptagna?