Anonym (Felicia) skrev 2026-03-01 18:30:24 följande:
I många fall stavas det ADHD...
Min exman var en oerhört upptagen människa och kunde aldrig ha tråkigt mer än ett par timmar typ sen måste han alltid pyssla med något eller träffa nån. Att jag var tvärslut efter en veckas jobb och behövde göra ingenting en helg hade han noll förståelse för utan kallade mig lat ..
Han var en klassisk ADHD- person ...
Så är det ska man tex hämta något efter jobbet så får man till svar "Vi är hemma efter 17, då anpassar man sig så man är där runt 17:15.
17:04 får man en fråga om man är påväg ungefär som att dom räknar att man är där 17:01.
När man kliver innanför dörren 17 min senare så får man ett hej är det bra? två minuters konversation medans den ena pysslar med något för i nästa mening.
"Nu ska vi äta middag" och man sedan möts av förseningar i tunnelbanan och är hemma 18:15.
Det känns som att man kunde påkostat sig ett meddelande lite innan 17 om dom ändå var hemma innan 17 och förberedde middag typ"vi är hemma nu du kan komma om du vill så kunde man sticka en kvart halvtimme tidigare från jobbet om man anlänt hos dem vid 17.
Jag själv förstår ju att dom säkert var hemma redan efter 16
Ibland känns det som man endast får en slottid och det inte finns något spann.