• Dochjag

Förslag på flicknamn

Hej!

Överrös mig gärna med flicknamn. 
    Helst kortare typ 4 bokstäver och gärna inte topplista namn. 

• Svar på tråden Förslag på flicknamn
  • Anonym (Anonym)

Ann
    Anne
    Anna
    Ava
    Alva
    Jane
    Ida
    Idun

• Anonym (Namn)

Sara, Saga, Alba, Belle, Bella, Disa, Moa, Mila, Mina, Mona, Lisa, Liv, Lova, Tuva, Rita

• Anonym (ER)

Runa, Elva, Lina, Dora, Ritva, Mona, Åsa, Måd/Maud, Ylva, Evy, Jill, Olga, Tuva, Nora

• Anonym (Morfar)

Fått en liten tjej i mitt liv. Hon har fått ett eget namn av båda sina föräldrar men - jag har så svårt för namnet, kan inte komma ihåg det och faktiskt tycker jag inte alls att det passar. Älskar äldre namn men har ett antal gånger sagt fel.
    Inte alls mitt val, det begriper jag också men, så svårt att få det rätt - pinsamt med mitt första barnbarn.
    För övrigt så är ungen onödigt söt oavsett namn. Tre månader och humör efter sin morsa/min dotter.
    Rödhårig??? Sa någon rödhårig??

• Anonym (ER)
    Anonym (Morfar) skrev 2026-03-01 23:18:08 följande:

Fått en liten tjej i mitt liv. Hon har fått ett eget namn av båda sina föräldrar men - jag har så svårt för namnet, kan inte komma ihåg det och faktiskt tycker jag inte alls att det passar. Älskar äldre namn men har ett antal gånger sagt fel.
    Inte alls mitt val, det begriper jag också men, så svårt att få det rätt - pinsamt med mitt första barnbarn.
    För övrigt så är ungen onödigt söt oavsett namn. Tre månader och humör efter sin morsa/min dotter.

Grattis, så roligt!!!
    Du blir snart van vid namnet och kommer att tycka det passar bra på den lilla skönheten! 
  • Dochjag
    Anonym (Morfar) skrev 2026-03-01 23:18:08 följande:

Grattis! 
    Men vad heter ditt barnbarn då? Efterfrågade förslag på namn:)
Svar på tråden Förslag på flicknamn