• Anonym (Undrande)

Palmemordet - AI

Så nu ska Palmemordet granskas med AI!!
    Vad ska komma ur av detta efter så många år. Om nu C.P var mördaren så är han
    ju redan död, vilket de flesta inblandade också lär vara. OK, om man kan bevisa (inte troligt) men den skyldige är ju förmodligen död sedan länge.
    Är AI verkligen lösningen i efterhand?

• Svar på tråden Palmemordet - AI
  • Anonym (Trött!)

AI eller inte. Blir så irriterad och upprörd över hur våra skattepengar år efter år ska slösas på att lösa detta mord på Palme. Många andra mordutredningar och andra brott där privatpersoner är drabbade läggs ner, inte får resurser eller inte prioriteras. Helt sjukt att Palme ska vara så högt prioriterad framför oss andra i samhället!! 

• Anonym (Undrande)

Nåja, nu drivs väl Palme-mordet mest utanför nationella medel. Mest genom privata intressen verkar det så jag tror inte det belastar oss skattebetalare. Den officiella utredningen är väl nedlagd?
    Skulle vara mer än att man skulle klara upp mordet på Kennedy. Vi har också Anna Lindh. Sverige har rätt många politiker-mord sett till per-capita. 

• Anonym (Undrande)

Ett liv är ett liv oavsett vem men - att ta en internationell politiker av daga oavsett inriktning är något vi bör gå till botten med, oavsett. Men är AI lösningen?

• Anonym (Överhypat)
    Anonym (Trött!) skrev 2026-03-01 23:39:37 följande:

AI eller inte. Blir så irriterad och upprörd över hur våra skattepengar år efter år ska slösas på att lösa detta mord på Palme. Många andra mordutredningar och andra brott där privatpersoner är drabbade läggs ner, inte får resurser eller inte prioriteras. Helt sjukt att Palme ska vara så högt prioriterad framför oss andra i samhället!! 

Ja, Palmemordet har verkligen varit överhypat och har saknat alla proportioner. Men det är väl för att det varit så ovanligt med ministermord i vårt land, och att många tyvärr såg Palme som en bra statsminister, när det finns så mycket som pekar på att han inte var det, och i vissa fall var direkt var skadlig för Sverige.

Nu har det bildats Facebook-grupper där främst äldre diskuterar palmemordet dagligen. Jag fattar inte vad det är som gör att många har fastnat på ett så osunt sätt för det.
  • Tecum

Jag läste att utgångspunkten för AI:s  undersökning är att mordet var en konspiration. Alltså ett sätt att skapa diskussion och tjäna pengar. inte ett seriöst försök att lösa mordet.

• Meddelande borttaget
  • Core

Just med Palme vet jag inte. Men ja, här är ju ai oslagbart, där det finns oöverblickbart mycket information kan inte människan se subtila mönster, koppla ihop separata händelser etc. Det är just här ai blir en tillgång på riktigt, oavsett om det är för att strukturera information på ett företag eller lösa palmemordet.

Svar på tråden Palmemordet - AI