• lamboeric

Vilken lösning ska vi välja för bokföring och fakturering?

Hej,

Är kassör i en liten idrottsförening (idellförening). Vi har alltså ingen näringsverksamhet. Kassan brukar aldirg ha mer än 40-60k och aldrig passerat 70k.

Vi har bank-giro och föreningskonto på banken.

Jag har skött ekonomi med enkla google sheets än så länge men vill gå över till ngn riktig lösning så jag kan förenkla fakturering till alla spelare.

Om jag kan sköta bokföring, inköpskvitto och deklaration på köpet så vore det ännu bättre.

Jag har tekniskkunnig men inte bra på bokföringstermer eller ngt bokföringsystem sedan tidigare.

Jag har sett att svenskalag och idrottonline erbjuder ngn tjänst som kostar? Det finns också en del andra tjänster jag såg när jag googlade lite snabbt.

Finns det några tips? Vilken lösning bör vi välja för ca 150 kr /mån ? Eller är de alla lika bra och lätta att använda? Kräver vissa av dem mer djupare förståelse för bokföring?
  • Svar på tråden Vilken lösning ska vi välja för bokföring och fakturering?
  • Anonym (Varför?)

Varför stryker du över hela texten om du vill att folk ska läsa? Det tyder ju bara på att du vill visa att den inte ska läsas.

• EnAnonumius
    Anonym (Varför?) skrev 2026-03-03 16:09:22 följande:

Varför stryker du över hela texten om du vill att folk ska läsa? Det tyder ju bara på att du vill visa att den inte ska läsas.

Precis... Varför stryka över texten.. 

Känns ju lite som slöseri med tid när man skriver ett inlägg för att folk inte skall läsa texten.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vilken lösning ska vi välja för bokföring och fakturering?