• Anonym (Springaren)

Blir du kåtare på våren?

Solen är tillbaka. Ljuset återvänder. Livet återvänder. Fåglarna kvittrar. Saven stiger i björkarna.

Blir du mer sugen på kärlek då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du kåtare på våren?
  • Anonym (P)

Nej, jag blir trött och allergisk. :( Men lite trevligt är det  ändå att dagarna är längre och ljusare.

• baaa

Det blir jag och detta året ska jag ha sex. Har inte haft sex på flera år. Får passa på medans kuken fungerar hehe. Vad tror ni om att försöka få kontakt på camping?

• Anonym (Lina)

Nej, får genast börja med allergitabeller för pollen. Med så mycket skit vi har i luften numera. Dessutom får jag börja ladda rent mentalt.

Då jag hatar värme och sommar. Lägenheten blir som en bakugn. Och omöjligt att sova på nätterna.
    Dessutom  blir jag bara trött och slö av värme. Tvärtom. Längtar till hösten redan.

• Anonym (På sommaren)

Eventuellt att jag blir det på sommaren, lever upp lite då mår bättre i min kropö, men våren är som vintern för mig. För mycket och för bylsiga kläder, känner mig osynlig, okvinnlig och ful.

• Anonym (Jason)
    Anonym (På sommaren) skrev 2026-03-06 09:54:57 följande:

Eventuellt att jag blir det på sommaren, lever upp lite då mår bättre i min kropö, men våren är som vintern för mig. För mycket och för bylsiga kläder, känner mig osynlig, okvinnlig och ful.

Oj, vad jobbigt. Det verkar ju vara ett riktigt allvarligt problem det där med att man måste hålla kläderna på. Det är precis det första man tänker på verkligen.

Till TS,  ser inget samband med att bli kåtare av värme. Tycker mest sommaren är mest bökig numera, ju högre det kryper upp desto värre. Luften blir riktigt dåligt ju varmare det blir. Vårt nordiska klimat är inte gjort för den typen av temperaturer. Så det känns som man går runt med astma. Hör väl till dom som tycker att det inte är skönt med sommar längre.

Speciellt inte om det blir+30 i flera veckor i streck, utan en droppe regn. Och allt torkar så det blir vatten förbud i kommunerna. Då har man knappt tillgång till vatten.

Bästa är max 23-25. Omväxlande väder även med regn ibland.
  • Anonym (Springaren)
    Anonym (Jason) skrev 2026-03-06 11:45:12 följande:
     Oj, vad jobbigt. Det verkar ju vara ett riktigt allvarligt problem det där med att man måste hålla kläderna på. Det är precis det första man tänker på verkligen.

Till TS,  ser inget samband med att bli kåtare av värme. Tycker mest sommaren är mest bökig numera, ju högre det kryper upp desto värre. Luften blir riktigt dåligt ju varmare det blir. Vårt nordiska klimat är inte gjort för den typen av temperaturer. Så det känns som man går runt med astma. Hör väl till dom som tycker att det inte är skönt med sommar längre.

Speciellt inte om det blir+30 i flera veckor i streck, utan en droppe regn. Och allt torkar så det blir vatten förbud i kommunerna. Då har man knappt tillgång till vatten.

Bästa är max 23-25. Omväxlande väder även med regn ibland.
    Tänkte väl mest på våren, när ljuset vänder åter. Jag tänker att man påverkas, hormoner och sånt. Det finns ju folk som blir deprimerade på hösten, inte för att löven faller tror jag, utan för att Det Stora Mörkret är på ingång.
  • Anonym (Näpp)

Nä, är alltid sugen på honom.

• Anonym (Solljusdepimerad)

Nej, för mig väcks bara stress av solljus. Jag har med åren börjat uppskatta mörkret som är skönt för ögonen och inte ger en stresskänslor att man måste vara ute, att man ser varje dammkorn mer och ger känslan att man behöver fixa trädgård m.m.

En gång i tiden var det tvärtom för mig. Men efter att ha bott utomlands i några år, har jag allt mer börjat uppskatta det svenska mörkret och de kyligare årstiderna.

• Anonym (Mja)

Jag blir alltid kåtare på våren. Msk som jag varit attraherad av blir snygga igen (trots jag gått vidare) och vill ha mer sex. 

Vill klä mig snyggt och fixa mig. Älskar vår och sommar!

Svar på tråden Blir du kåtare på våren?