• Anonym (Berätta)

Är Mellanöstern tjejer charmiga?

som kompisar/partners?

• Svar på tråden Är Mellanöstern tjejer charmiga?
  • Öland 4ever
    Anonym (Berätta) skrev 2026-03-04 21:55:10 följande:

som kompisar/partners?

Med eller UTAN burka och niqab?
    Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • DinoPappan
    Anonym (Berätta) skrev 2026-03-04 21:55:10 följande:

som kompisar/partners?

De är lysande. Som kompisar, som partner, som KKs. Finns inte mycket bättre. ;)
  • Anonym (Kurdiska)
    Anonym (Berätta) skrev 2026-03-05 16:25:22 följande:
    Du satt med ibland när dessa ämnen togs upp. Bröt du kontakten med dem ganska tidigt 
    Nej jag höll faktiskt kvar kontakten rätt länge... För jag tyckte att det var rätt fascinerande att ha utländska vänner, få inblick i en helt annan kultur! Lärde mig lite av dem också, t.ex handarbete. I deras kultur var det så då i alla fall, att flickorna i med välbeställda familjer fick gå i en handarbetsskola i två år innan de skulle giftas bort. Detta då det var status att klanens kvinnor kunde göra fina handarbeten. Jag minns att jag var lite avis, jag skulle ha älskat att inte ha några andra plikter i två är än att handarbeta! :)
  • Anonym (Berätta)
    DinoPappan skrev 2026-03-05 16:39:48 följande:
    Du har enbart haft positiva upplevelser. Trevligt 
  • Anonym (Berätta)
    Anonym (Kurdiska) skrev 2026-03-05 16:46:00 följande:
    Nej jag höll faktiskt kvar kontakten rätt länge... För jag tyckte att det var rätt fascinerande att ha utländska vänner, få inblick i en helt annan kultur! Lärde mig lite av dem också, t.ex handarbete. I deras kultur var det så då i alla fall, att flickorna i med välbeställda familjer fick gå i en handarbetsskola i två år innan de skulle giftas bort. Detta då det var status att klanens kvinnor kunde göra fina handarbeten. Jag minns att jag var lite avis, jag skulle ha älskat att inte ha några andra plikter i två är än att handarbeta! :)
    Var tjejerna grymma på syslöjd och träslöjd. 
  • Anonym (Berätta)
    Tyckte du det var något annat som var fascinerande 
  • Anonym (Ja)
    Fick du  komma hem till dem och käka kurdisk mat. Kunde ni prata om allt möjligt med varandra 
  • Anonym (Ja)
    Egon den stora skrev 2026-03-05 14:17:58 följande:

Rent generellt, nej.  

Så Du har inga positiva erfarenheter överhuvudtaget 
  • Anonym (Berätta)
    DinoPappan skrev 2026-03-05 16:39:48 följande:
    Härligt! du har enbart bara positiva saker att berätta om
  • Anonym (L)
    Anonym (Berätta) skrev 2026-03-05 16:26:24 följande:
    Har du varit med om det 
    Jag har varit med om bägge, ja. 
  • Anonym (Berätta)
    Anonym (L) skrev 2026-03-06 14:51:15 följande:
    Jag har varit med om bägge, ja. 
    Något minnesvärt?
  • Anonym (Ja, mot svenskar)
    Anonym (Berätta) skrev 2026-03-05 13:47:15 följande:
    Varför enbart gentemot Svenska män. Varför försiktiga med andra 
    Det är bara något jag noterat. Gissar att det är kulturellt. De vill framstå som attraktiva, men att vara tyst och blyg framför svenska män då blir de nästan osynliga eftersom de är invandrare så de "måste" vara extroverta, flirtiga och anstränga sig för uppmärksamet.

Säger inte att det är något dåligt. Bara att det förmodligen behövs. Är du svensk man? I så fall hade du lagt märke till och försökt kommunicera med en blyg invandrartjej eller hade du bara presenterat dig och sedan pratat med någon annan?  
  • Anonym (Lika lika)

En kostig fråga!
    Det är självklart att en del är charmiga,
    Men jag har träffat svenskor, kvinnor från många läder i Europa, lika väl som kvinnor från östra Europa, från USA, Asien, Afrika och Sydamerika, och några var charmiga andra lite mindre. Är ute efter att det skulle vara en större andel från Mellanöstern som är charmiga låter helt tokigt. 

Däremot är Japanska kvinnor betydligt kåtare än alla andra kvinnor på jorden. Hoppas någon japansk kvinna kan bekräfta detta.

Svar på tråden Är Mellanöstern tjejer charmiga?