Mamma blev arg över brun snö på infarten
Min mamma är väldigt dominant och jag bryr mig alltför mycket både vad hon och andra tycker.
Vi var och hälsade på henne för några dagar sedan. Hon frågade "var tusan jag har kört med bilen" då jag hade så mycket snö i hjulhusen. Hon rusade ut med ett tillhygge och rensade bort det värsta. Sedan klagade hon att det hade blivit bruna klimpar på hennes infart, då det varit så vackert innan med den vita snön. Frågade igen var i all världen jag kört då det såg ut sådär. Jag ryckte väl mest på axlarna, jag hade bara kört på vanliga vägen hemifrån. Det var ju hon själv som gjorde så att de lossnade på hennes infart.
När vi pratade i telefon igår drog hon upp saken igen och sa "Nu har jag fått bort det mesta av klimparna, det såg ju för hemskt ut. Folk börjar ju undrar vart farao jag har kört med bilen som har det att se ut sådär". Jag sa nej nu har du nog för lite att tänka på. Men hon gav sig inte utan matade på om saken (+passade på att klaga på flera andra saker jag gjort eller inte gjort). Vet inte hur jag skulle ha gjort henne nöjd, antar att hon ville ha en ursäkt. Men det kunde jag inte förmå mig att ge henne, då jag tyckte det var det löjligaste jag någonsin hört. Hur reagerar ni på bruna snöklimpar på er väg/infart?