Min katt håller aldrig käften
Så grov rubrik men är så less.
Vår ena katt har sedan vi köpte honom (snart två år sedan) jamat och jamat och jamat och jamat.
Vi märkte rätt snabbt från att han började komma ur kattunge-fasen att han var en pratglad katt så det är inget FEL på honom. Men Jag håller på att bli tokig.
Han jamar på natten, han jamar tidigt på morgonen, han jamat på dagarna men BARA när vår 6-månaders bebis sover, annars är han tyst. Han jamar när han vill ha blötmat (torrfoder finns alltid), han jamar x10000 MEDANS man håller upp blötmaten för han blir så exalterad I guess.
Vi har ett äldre barn också som leker med honom efter skolan och på kvällarna så han får stimulans. Och han får mat. Och han får godis. Och allt annat han behöver.
Utöver det så är han liksom allmänt jobbig men vet inte om det hör ihop. Han jagar vår andra katt, brottar ner honom, biter honom i strupen så han skriker osv. Han är kastrerad kan jag nämna.
Han välter saker medvetet hemma, han rotar i sopor, han snor mat från våra tallrikar mitt framför ögonen på oss Osv. Listan kan göras såååå lång. Men just jamandet är det som vi inte kan leva med.
Vårt äldre barn är ju tyvärr helt besatt av den här katten så vi kan inte göra oss av med honom.
Snälla. Vad gör Man?