• Anonym (Kär)

Hur flörtar med en man?

Jag har så svårt att tolka signaler om någon är intresserad. Fråga bara kanske är de första ni kommer ge som råd. Jag vågar inte riktigt. Jag har haft fel förr ,mer än en gång och de visa sig att de bara vill vara vän.  De har varit killar som jag tycker visat intresse som söka kontakt med en vara nära fråga mig efter mitt tel nr osv . Men nej de ville bara va vänner. Så nu vågar jag inte fråga IGEN. Ännu en man jag undrar om han är intresserad eller inte.  Men med tanke på min erfarenhet så tänker jag nej jag har nog fel igen. 
    Jag tänkte försöka flörta med honom lite mer o se hur han svarar på det. 
    De finns några tecken: rör vid mig, sitter/står nära, pratar mycket med mig. Busar och driver med mig. Säger ofta mitt namn. Ber om råd och hjälp. 
    Vid ett tillfälle råka jag backa rätt in i hans famn o han stod bara kvar där I flera sec. Sa nämen ( lät som oj va fräckt på rösten ) men han skrattade också samtidigt.  Och backa inte direkt. Ganska ofta "råkar? " ham gå in i mig. Jag gillar honom men vågar inte säga det med ord. Så hur ska jag visa det så de ej går missa med kroppsspråk eller flört?.

• Svar på tråden Hur flörtar med en man?
  • Anonym (Kär)
    Anonym (Kär) skrev 2026-03-08 16:53:48 följande:
    Nej jag är född i Sverige.  Har en Italiensk pappa o svensk mamma om de har betydelse 
    Jag tänker något som går att skämta bort om han reagerar negativt. Vi har redan en busig dynamik. 
  • Anonym (Kär)
    Anonym (?) skrev 2026-03-08 16:44:30 följande:
    Hur flörtar med en man?Du vill flirta med honom men inte så att han kan säga nej? Han ska förstå men ändå inte förstå? 

Hur känner du och i vilket sammanhang ses ni? 
    Vi går en yrkesutbildning ihop båda är 30+ så säger han nej måste jag träffa honom var dag i ett tag sen. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Kär) skrev 2026-03-08 16:55:43 följande:
    Vi går en yrkesutbildning ihop båda är 30+ så säger han nej måste jag träffa honom var dag i ett tag sen. 
    Säga att du ska fika och fråga om han vill hänga på efter skoldag
  • Anonym (Se till att vara ensamma)

Det är enklast om du ser till att vara ensam med honom. Då kan du visa fysiskt och väldigt tydligt att du gillar honom.

Det är pä sätt och vis mycket enklare att försöka kyssa en man istäölet för att försöka hamna där med ord.

• Anonym (Kär)
    Anonym (Se till att vara ensamma) skrev 2026-03-08 17:21:22 följande:

Det är enklast om du ser till att vara ensam med honom. Då kan du visa fysiskt och väldigt tydligt att du gillar honom.

Det är pä sätt och vis mycket enklare att försöka kyssa en man istäölet för att försöka hamna där med ord.

Skulle inte våga försöka på en kyss så. De kan bli väldigt fel om han inte vill. 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (L) skrev 2026-03-08 15:03:57 följande:
    Jag har fått nej över 40 ggr under de 17 år jag försökt hitta en tjej. Är också osäker på signaler men omnjag inte försöker alls är det noll sannolikhet att jag träffar någon. Tror du att det är jobbigare för dig? 

Ser att det var lättare för ts att trycka tumme ner än att svara. Man måste våga misslyckas och det är bra att du inte ger upp trots att du bara drar nitlotten hela tiden. 

TS varför vågar du inte på samma sätt som anonym(L)?

• Anonym (Kär)
    Anonym (L) skrev 2026-03-08 15:03:57 följande:
    Jag har fått nej över 40 ggr under de 17 år jag försökt hitta en tjej. Är också osäker på signaler men omnjag inte försöker alls är det noll sannolikhet att jag träffar någon. Tror du att det är jobbigare för dig? 
    De är nog jobbigt för alla på olika sätt.  Jag hade nog vågat om vi inte kommer ses igen om han säger nej. Jag har haft 2 riktiga förhållande en väldigt lång, och med båda har jag tagit 1a steget. Mellan o efter dem har de varit dejta/försök till få dejt där även jag tagit steg och fått nej 
    Så jag vågar egentligen. Men inte som det är just nu med de jag tagit steg så har de varit en jag kan undvika om de blir nej. Just denna killen kan jag inte undvika just nu.  Jag kan vänta tills slutet på våren kurs och fråga då. Skulle de bli nej så måste jag inte skämmas i ett 1år typ 
  • UngGubbeinorr

Du gör många rätt, men din rädsla lägger krokben för dig. Du har gjort en lång trådstart och din svenska säger mig att du inte är från Sverige, men gör ditt bästa, bra så. Kulturellt är Sverige ett extremt land, det mest extrema i hela världen. Även våra närmaste grannar i norden kan uppleva lite av kulturkrock ibland. 

Släpp din rädsla, visa intresse. Du behöver inte jaga honom, det räcker med ditt visade intresse, resten är upp till honom. Rör vid honom, ta i han, befinn dig nära, föreslå saker att göra tillsammans. Se till att umgås! Observera, umgås!

Här i Sverige går män kring kvinnor lite som katten kring het gröt numer, det har blivit så lätt för män att göra bort sig, vill men vågar inte. Social media osv har mycket med det att göra.

• UngGubbeinorr

Har nu läst igenom tråden. Ursäkta, okej du är svensk. Gång på gå gång svarar du inlägg med nåt i stil med "törs inte". Det är ditt problem! Ta för dig, go girl go! Okej, man må kyssa många grodor, ofrånkomligt. Men törs man inte ens kyssa en.. ja då händer ingenting.

• Anonym (Kär)
    Anonym (Se till att vara ensamma) skrev 2026-03-08 17:21:22 följande:

Jag förstår.  Men jag tänker lite på honom med. Det kan bli jobbigt för honom? Om han nu inte är intresserad. Vi båda måste vara som vanligt efter iallafall tills kursen är slut. Alla reagerar säkert olika. Jag har fått frågan innan och varit den som har sagt nej. Det var också en kille man var tvungen att träffa efteråt ( jobb) . Jag gjorde inte någon större sak av det. 
  • Anonym (Se till att vara ensamma)
    Anonym (Kär) skrev 2026-03-08 18:07:33 följande:
    Skulle inte våga försöka på en kyss så. De kan bli väldigt fel om han inte vill. 
    Det kan bli fel ja och en blir ratad, det känns hemskt. Då får man försöka hålla stilen och bara be om ursäkt. Sedan lämna situationen. 
  • Anonym (Carolus)

Ställ dig framför honom, närmare än man brukar, alltså innanför hans närgräns. Se honom i ögonen och le. Säg precis vad som helst. "Dammigt nu, dags att tvätta lite fönster kanske." "Vet du något bra recept på fiskgryta?" "Jag såg att Ica har extrapris på remouladsås."

Eller mer utmanande:

"Undrar om det finns någon bra biofilm på gång." 
    "Du är fin i den där skjortan. Ny?"

Svar på tråden Hur flörtar med en man?