• Anonym (Mia)

Hur många namn får plats i pass?

Jag undrar hur måmga namn som får plats i pass ? Vi hade tänkt ge mitt barn flera förnamn men är osäker på ordet fokus engränsnong så de får plats ? Om de blir fler kortare de ner till första bokstaven då ?  Jag undrar om någon vet ? 

• Svar på tråden Hur många namn får plats i pass?
  • Anonym (Annan användare med många namn)

Jag har fyra förnamn.

A***** N**** E******* T******

och efternamnet

B********.

Det får plats.

• Anonym (Mia)

Hur måmga bokstäver har du i  dina förnamn ? 

• MsM84

Jag har också fyra förnamn, fjärde skriver de bara första bokstaven i.

• Anonym (Mia)

Hur måmga bokstäver har du i dina förnamn ? 

Anonym (Mia) skrev 2026-03-08 21:37:14 följande:

Hur måmga bokstäver har du i  dina förnamn ? 

Kollade nu och sista namnet är förkortat till 2 bokstäver, sorry jag mindes fel.

Namn ett 6 bokstäver, namn två 5, namn tre 9 och namn fyra 7.
    Men som sagt, på fjärde namnet är det kortat med bara de två första bokstäverna kvar.
  • Anonym (majjen)
    Anonym (Mia) skrev 2026-03-08 21:20:47 följande:
    Hur många namn får plats i pass?

Jag undrar hur måmga namn som får plats i pass ? Vi hade tänkt ge mitt barn flera förnamn men är osäker på ordet fokus engränsnong så de får plats ? Om de blir fler kortare de ner till första bokstaven då ?  Jag undrar om någon vet ? 

Testa att korrekturläsa ditt inlägg, Mia, och lägg ut det igen. Nu är det svårt att förstå. ("ordet fokus engränsnong"?)
  • MsM84

Jag har 6 + 7 + 9 + 10, där sista då är förkortat till en bokstav. Samma sak på körkortet förresten.

• Anonym (majjen)

Om man ska till USA (och kanske andra länder) är det oerhört viktigt att namnet på biljetten stämmer exakt med namnen i passet. 

MsM84 skrev 2026-03-09 14:47:37 följande:

Jag har 6 + 7 + 9 + 10, där sista då är förkortat till en bokstav. Samma sak på körkortet förresten.

På mitt körkort står bara första namnet, resterande tre med första bokstaven.
  • Anonym (Fyra namn)

Jag har 4 namn och alla får plats. Det är 4+5+9+7 bokstäver i de olika namnen. 

På körkortet är det endast första bokstaven i sista namnet. Samma med mycket myndighetspost.

• MsM84
    Anonym (Annan användare med många namn) skrev 2026-03-09 16:24:00 följande:
    På mitt körkort står bara första namnet, resterande tre med första bokstaven.
    Åh, det är inte omöjligt att det blir annorlunda för mig framöver. Sen jag skaffade senaste passet har jag ändrat hos Skatteverket och noterat vilket som är mitt tilltalsnamn. Hoppades att officiell post skulle bli endast tilltalsnamn + efternamn istället för som tidigare, alla förnamn (alla som fick plats) + efternamn. Istället har det nu blivit initialer på övriga (ex A Maria T S Andersson). Vet inte hur nästa pass/körkort kommer bli.
Svar på tråden Hur många namn får plats i pass?