Borde vi sluta bjuda in barnen/bonusbarnen på middag?
Min mans vuxna barn vill av någon anledning sällan komma på besök hemma hos oss. Kan tilläggas att de inte heller besöker sin mamma särskilt ofta heller utan kanske dyker upp några ggr per år och symboliskt fikar 30 minuter och sedan går.
Dottern på 25 kan säga att hon vill komma och få grillat, hon ska ha olika sorters kött. Min man står och marinerar mat och fixar i timmar och sedan dyker hon bara inte upp.
Vi har småbarn och dom kan lova att dyka upp på födelsedagar eller sina småsyskons dop, men sedan ställer dom in i sista stund och kommer med mycket märkliga ursäkter.
Min man blir ledsen. Han försöker och försöker och jag märker att dom mest vill höra av sig när det kommer till att få låna större summor med pengar.
Inte ens när deras pappa blev allvarligt sjuk och svävade mellan liv och död så besökte dom honom på sjukhuset utan dom skickar hjärtan på SMS.
Jag förstår ju att något hänt som gör att dom inte vill ha någon kontakt med sin pappa mer än hjärtan på SMS, frågan är om vi bara ska respektera detta då?
Sluta att bjuda in till tillställningar där de ändå bara kommer med dåliga lögner i sista minuten.
Samtidigt verkar inte syskonen ha någon större kontakt med varandra och den äldsta på 27 år träffar nästan aldrig sin mamma heller. Han har en 1 årig dotter och låter inte sin mamma ens peta på dottern liksom. Och trots att barnet är 1 år så har barnets farmor inte fått träffa barnet mer än 3 ggr och då bor dom 10 minuter ifrån varandra.
Hur tolkar ni andra situationen?