• En som längtar

BIM April 2026

Hej!

Hittar ingen tråd för oss alla som planerar barn och har BIM i April 2026 så jag startar en. Glad

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varandra!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i april Hjärta

• Svar på tråden BIM April 2026
  • Anonym (43)

Hade BIM 20/4 och jag brukar känna av några dagar innan när mensen ska komma - kände ingenting alls. 20/4 fick jag mensvärk men inget mer.. 21/4 ingen mensvärk då heller men brösten värkte..

Igår, 22/4 kom mensen.. besviken så klart.
    Men där inser jag hur bra jag känner mig själv, för min del känns det inte som någon idé att räkna hur långa cykler jag har utan att man räknar en månad framåt.
    Så nästa BIM blir 22/5.

Tar bort mig från listan och hoppar in i maj-tråden.
    Lycka till alla!! 🌸

2/4 - Decemberbarn

2/4 - Isa94Plus
    2/4 - 7 Minus
    4/4 - Anonym4042 Minus
    5/4 - Jullan00 Minus
    6/4 - En som längtar Minus
    6/4 - Maria2026
    7/4 - Anonym00 Minus
    8/4 - Längtar innerligt
    9/4 - Blucky Plus
    11/4 - Mioio
    12/4 - Loviisa92
    16/4 - Anonym (Elen) ➖
    16/4 - 62546 Minus
    17/4 - Hejvärldenhej 
    18/4 - Krokant93
    20/4 - Piglet86
    23/4 - Diffen98
    26/4 - Anonym4042
    27/4 - Elisand
    27/4 - Längtar efter regnbågen
    27/4 - Lariz
    29/4 - Jullan00
    29/4 - loppaans
    30/4 - En som längtar
  • Elisand
    tisk skrev 2026-04-23 20:19:47 följande:
    Vad mår du bäst av? Är det bara tortyr så vänta. Troligtvis visar det negativt oavsett om du testar väldigt tidigt så då är det bara en onödig men obekräftad besvikelse.

Håller tummarna för att det är din tur nu ❤️ 
    Jag tror jag mår bäst av att vänta in mensen. Känner mig så deppig just nu :( Vet inte hur länge jag orkar med mer besvikelse och känner sån ångest den här gången inför bim, att veta att snart måste jag hantera att mensen kommit ännu en gång. Jag försöker så himla mycket hålla hoppet uppe och vara positiv, men det känns som att det nått sin punkt av fasad som bara sprack liksom. Svårt att förklara..

Tack för dina tummar ❤️
  • Elisand
    Anonym4042 skrev 2026-04-23 20:21:49 följande:
    Exakt samma tankar här😅 jag är också på ÄL +11 imorgon, hade tänkt testa på lördag när jag är ÄL +12. Senaste graviditeten så testade jag ÄL+12 med tydligt plus på clearblue testa tidigt, sååå tänker om jag är gravid så bör det synas imorgon på ÄL +11. Tror inte jag kan vänta till lördag så kommer nog testa imorgon. Men det är dubbelt, så länge mensen inte kommit och man inte haft negativt test så lever ju hoppet..!
    Berätta gärna hur du gjorde! ❤️ Håller tummarna för ett tydligt plus när du väl testar. Och massa kramar om det inte blev det.
  • Anonym0725
    Anonym4042 skrev 2026-04-22 21:22:58 följande:
    Lyckas inte se något men är väl för tidigt då förhoppningsvis bara ❤️ har du tagit något idag eller väntar du?

Jag har en känsla att min mens är på gång redan :(
    Hade hoppats på att denna cykel skulle ha återgått till det normala efter MA:t, men känns inte så just nu. Är på ÄL +9 idag.
    Tog ett test nu på morgonen, ser väldigt negativt ut så bara att invänta mensen då, den är beräknad på tisdag.. 
    Vi har försökt i 3år nu och ska ta sista blodproverna för att skicka remiss till ivf... denna längtan och väntan tär på en nu ❤️
  • Anonym4042
    Elisand skrev 2026-04-24 08:32:35 följande:
    Berätta gärna hur du gjorde! ❤️ Håller tummarna för ett tydligt plus när du väl testar. Och massa kramar om det inte blev det.
    Tog ett test imorse, ett testa tidigt clearblue, och det var tyvärr helt blankt :(
    Väntar väl in att skriva in ett minus tills mensen kommer men känns som hoppet är helt dött nu.
  • Hejvärldenhej
    Lariz skrev 2026-04-21 16:47:05 följande:

Jag är supergravid! Så mensen förra månaden kom troligtvis inte för att jag va gravid 😂

lycka till alla som väntar på plus ❤️
    Vilken plot twist 😅 grattis!!
  • Hejvärldenhej
    Anonym (Elen) skrev 2026-04-21 21:51:52 följande:

Min mens kom i helgen så blir minus för mig denna månad. Men nu har vi börjat vår första omgång av ivf och hoppas det går bra ❤️

2/4 - Decemberbarn
    2/4 - Isa94Plus
    2/4 - 7 Minus
    4/4 - Anonym4042 Minus
    5/4 - Jullan00 Minus
    6/4 - En som längtar Minus
    6/4 - Maria2026
    7/4 - Anonym00 Minus
    8/4 - Längtar innerligt
    9/4 - Blucky Plus
    11/4 - Mioio
    12/4 - Loviisa92
    16/4 - Anonym (Elen) ➖
    16/4 - 62546 Minus
    17/4 - Hejvärldenhej 
    18/4 - Krokant93
    20/4 - Piglet86
    20/4 - Anonym 43
    23/4 - Diffen98
    26/4 - Anonym4042
    27/4 - Elisand
    27/4 - Längtar efter regnbågen
    27/4 - Lariz
    29/4 - Jullan00
    29/4 - loppaans
    30/4 - En som längtar
    Håller alla tummar för er ❤️
  • Hejvärldenhej
    Elisand skrev 2026-04-24 08:31:29 följande:
    Jag tror jag mår bäst av att vänta in mensen. Känner mig så deppig just nu :( Vet inte hur länge jag orkar med mer besvikelse och känner sån ångest den här gången inför bim, att veta att snart måste jag hantera att mensen kommit ännu en gång. Jag försöker så himla mycket hålla hoppet uppe och vara positiv, men det känns som att det nått sin punkt av fasad som bara sprack liksom. Svårt att förklara..

Tack för dina tummar ❤️
    Hoppas så!!! Förstår verkligen om du känner dig deppig, bergochdalbanan av hopp och besvikelse. kram till dig!!
  • Hejvärldenhej
    Anonym0725 skrev 2026-04-24 08:57:52 följande:
    Tog ett test nu på morgonen, ser väldigt negativt ut så bara att invänta mensen då, den är beräknad på tisdag.. 
    Vi har försökt i 3år nu och ska ta sista blodproverna för att skicka remiss till ivf... denna längtan och väntan tär på en nu ❤️
    Men det är ju långt till tisdag!! Fast fattar om det är på ett sätt skönare att tänka att det inte blev för att skydda sig lite. Men  ändå 4 dagar. Kan inte föreställa mig  hur det känns att försökt så länge ❤️ hoppas på snabb ivf hantering  om det inte blir lycka innan tisdag
  • Elisand

Mensen kom idag. Allt känns skit just nu, men det kommer väl vända om några dagar. Lycka till alla som fortfarande väntar bim och kram till oss alla ❤️

2/4 - Decemberbarn

2/4 - Isa94Plus
    2/4 - 7 Minus
    4/4 - Anonym4042 Minus
    5/4 - Jullan00 Minus
    6/4 - Maria2026
    7/4 - Anonym00 Minus
    8/4 - Längtar innerligt
    9/4 - Blucky Plus
    11/4 - Mioio
    12/4 - Loviisa92
    16/4 - Anonym (Elen) ➖
    16/4 - 62546 Minus
    17/4 - Hejvärldenhej 
    18/4 - Krokant93
    20/4 - Piglet86
    23/4 - Diffen98
    26/4 - Anonym4042
    27/4 - Elisand ➖ 
    27/4 - Lariz
    29/4 - Jullan00
    29/4 - loppaans
    30/4 - En som längtar
  • Anonym (Längtar innerligt)
    Elisand skrev 2026-04-25 08:18:20 följande:

Mensen kom idag. Allt känns skit just nu, men det kommer väl vända om några dagar. Lycka till alla som fortfarande väntar bim och kram till oss alla ❤️

2/4 - Decemberbarn

2/4 - Isa94Plus
    2/4 - 7 Minus
    4/4 - Anonym4042 Minus
    5/4 - Jullan00 Minus
    6/4 - Maria2026
    7/4 - Anonym00 Minus
    8/4 - Längtar innerligt
    9/4 - Blucky Plus
    11/4 - Mioio
    12/4 - Loviisa92
    16/4 - Anonym (Elen) ➖
    17/4 - Hejvärldenhej 
    18/4 - Krokant93
    20/4 - Piglet86
    23/4 - Diffen98
    26/4 - Anonym4042
    27/4 - Elisand ➖ 
    27/4 - Lariz
    29/4 - Jullan00
    29/4 - loppaans
    30/4 - En som längtar
    Kram! ❤️
  • Anonym (Vemvet)

någon som kan hjälpa mig tolka dessa? Tycker mig se något men vet inte om det är spökstreck eller positiv? ser ni? 

• Anonym (Längtar efter regnbågen)
    Anonym (Vemvet) skrev 2026-04-26 23:06:58 följande:

någon som kan hjälpa mig tolka dessa? Tycker mig se något men vet inte om det är spökstreck eller positiv? ser ni? 

Jag ser på den sista! Men vet inte hur giltigt det är när man lyser igenom den? Kanske till och med anar ett streck på de andra men vet inte om jag ser det på rätt plats.. håller tummarna!

Snälla säg att ni också ser strecket! 😭
    jag kunde inte sova för var så kissnödig så tänkte att jag då måste passa på att ta ett test! Har dock bara sovit i fyra timmar så det kanske inte är tillräckligt koncentrerat? Men jag tycker det borde visa starkare då? Det är ett testa supertidigt-test och testade solklart negativt i fredags. Har BIM idag 27/4

håller tummarna så hårt att vår lilla ängel har skickat en lillebror/lillasyster!

• Hejvärldenhej
    Anonym (Längtar efter regnbågen) skrev 2026-04-27 05:22:38 följande:

jag kunde inte sova för var så kissnödig så tänkte att jag då måste passa på att ta ett test! Har dock bara sovit i fyra timmar så det kanske inte är tillräckligt koncentrerat? Men jag tycker det borde visa starkare då? Det är ett testa supertidigt-test och testade solklart negativt i fredags. Har BIM idag 27/4

håller tummarna så hårt att vår lilla ängel har skickat en lillebror/lillasyster!

Jag ser! Men ser inte om det är blått och om det är lika brett som kontroll strecket. För är det smalt och grått skulle jag ta några djupa andetag och vänta till i morgon innan jag tror något❤️

men jag ser absolut! Hoppas det är brett och ljust ljust blått!!

håller tummarna för ingen mens idag 🤞🤞🤞
  • Anonym4042
    Anonym (Längtar efter regnbågen) skrev 2026-04-27 05:22:38 följande:

Ser absolut!! Åh hoppas hoppas!! ❤️❤️❤️

dock också svårt som npgon annan skrev att avgöra färgen på strecket. Var det ljust blått?
    Anonym4042 skrev 2026-04-27 14:20:59 följande:
    Ser absolut!! Åh hoppas hoppas!! ❤️❤️❤️

dock också svårt som npgon annan skrev att avgöra färgen på strecket. Var det ljust blått?
    Jo jag ser nu att bilden gör att det ser grått ut, men har för mig att det var ljust ljust blått men har så dåligt ljus inne i badrummet... har aldrig sett ett spökstreck förut och har alltid sett och varit helt säker när det är negativt och helt blankt.
    Var ivrig och testade med ett vanligt från RFSU idag efter jobbet (en timme efter senaste kiss dock...) och såg ett lika svagt streck. Kan man verkligen ha två spökstreck på samma dag från två olika sorters tester? 
    Och mensen lyser med sin frånvaro. Förvisso dag 26 idag bara men alla senaste cyklar har varit 24-25 dagar...
  • Elisand
    Anonym (Längtar efter regnbågen) skrev 2026-04-27 16:55:04 följande:
    Jo jag ser nu att bilden gör att det ser grått ut, men har för mig att det var ljust ljust blått men har så dåligt ljus inne i badrummet... har aldrig sett ett spökstreck förut och har alltid sett och varit helt säker när det är negativt och helt blankt.
    Var ivrig och testade med ett vanligt från RFSU idag efter jobbet (en timme efter senaste kiss dock...) och såg ett lika svagt streck. Kan man verkligen ha två spökstreck på samma dag från två olika sorters tester? 
    Och mensen lyser med sin frånvaro. Förvisso dag 26 idag bara men alla senaste cyklar har varit 24-25 dagar...
    Ser streck på båda! Tycker det låter osannolikt att få spökstreck på två helt olika test❤️ Håller tummarna 🙏🏻
  • Anonym (Vemvet)

Översta 7/8dpo 
    nedersta 8/9dpo? 

började dock blöda vid 18, lägger in bild. 

Dock är det bara detta som kommit sedan 18 och klockan är nu straxt efter 21 

Svar på tråden BIM April 2026