Han är känslomässigt otillgänglig
Jag har träffat en man som är charmig, intelligent och snygg. Vår kontakt har utökats och det finns ett ömsesidigt intresse. Kändes det som... han blir upprörd och går till attack eller flyr undan om jag frågat vad han känner för mig. I det här skedet är det enligt mig en normal sak att fråga. Han är väldigt sporadisk i sin kontakt med mig, och mycket sker på hans villkor. Jag vet att han åtrår mig sexuellt, och där är han inte undvikande, utan jag upplever det tyvärr som ända gången han är väldigt tillgänglig.
Vi är väldigt olika som personer, jag vill ha mycket närhet och kontakt, han är precis tvärtom. Ändå föll jag för honom och han föll nog för mig, på sitt sätt.
Jag har läst om detta och det ser ut som att handla om olika anknytningsmönster, ambivalent och undvikande.
Är det nån som mött en känslomässigt otillgänglig person som det fungerat med, trots svårigheter?
Jag blir ledsen av att han känner stress och press när jag efter månader av kontakt frågar en enkel fråga som "Vad känner du för mig?". Han kallar mig dramatisk. Han har uppenbarligen problem med känslomässig närhet och jag tror inte han vill inse det. Det är ofta fel på alla andra. När jag berättar om mina känslor är jag dramatisk.
Jag skulle troligen må bäst av att avsluta kontakten, men jag är så attraherad av honom och sexuellt är det dessutom bland det bästa jag upplevt. Och hoppet är verkligen det sista som överger mig.