behöver jag oroa mig eller är det mina egna hjärnspöken?
Behöver objektiva infallsvinklar, för vet inte om jag oroar mig i onödan eller om min magkänsla stämmer..
för att göra det hela kort,
jag och min sambo har varit tsm i drygt 2 år. För några veckor sedan så fick hon kontakt med en ny vän via en community sida på facebook (ingen dejtingsida så, där man enbart söker relation utan kan vara nya vänskaper också)
inget konstigt med det kanske, att hon träffat en ny vän men väldigt plötsligt konstant/ regelbunden kontakt. mest via text och några få gånger via tlf. Dessutom planerat att dom ska träffas (den andra personen bor 4 timmar bort (!) )
har rakt ut frågat min sambo om hon är intresserad mer än vänskap och hon har sagt, absolut inte. Jag vill vara med dig.Det är BARA vän.
så, varför säger min magkänsla annat?
vi har haft upp och nedgångar i vår relation, men vi har försökt prata och lösa problemen och visst har blivit bättre. Men långt ifrån. Dessutom frågade hon mig häromdagen att hon var nyfiken på öppet förhållande. Tappade hakan. Var tydlig i början att jag är väldigt monogam av mig, och hon menade bara på att hon var ?nyfiken?. en Slump att hon säger så i samband med hon ?lärde känna? denne vän :/
vill inte framstå som svartsjuk, är verkligen inte det och min sambo får träffa hur många nya vänner som helst. Men med tanke på att jag även vet om lite hennes historik så blir jag en aning misstänksam. (hon har tidigare lärt känna en vän Samtidigt som hon varit tsm med någon. sen när den relationen tagit slut, så plötsligt har hon inlett ny relation med denne vännen)
så tänker, varför skulle jag vara undantaget?
ja har tagit upp detta med henne också, men hon insisterar på att detta absolut inte gäller mig. Men tänker samtidigt, skulle hon erkänna om det vore så? :/
då vet hon att det är slut mellan oss direkt, och just Den vanan och bekvämligheten vill hon inte bli av med. inte just nu.
så, utifrån sett, hur ser ni på detta? Överdriver jag och är bara mina hjärnspöken eller kan min magkänsla stämma av att detta för henne ?kanske i framtiden? blir mer än vän? som en plan b typ.