• Anonym (33 snart 34)

När är man för gammal att visa magen?

Jag undrar kombinationen låg midja på byxor och kort topp. "Visa magen"- kläder. När är man för gammal för det? Tänk att midja och magens utseende är något man gillar med sin kropp men oavsett det är det ändå något som inte passar efter en viss ålder. Men när är den åldern?

• Svar på tråden När är man för gammal att visa magen?
  • Anonym (Inget för vuxna)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 15:50:05 följande:

Livet är verkligen för kort för att oroa sig för hur man får klä sig i en viss ålder. 

Nä, så jävla kort är det inte att man inte hinner klä sig med lite värdighet.
  • Anonym (Ghjkl)
    Anonym (Inget för vuxna) skrev 2026-03-11 16:29:41 följande:
    Nä, så jävla kort är det inte att man inte hinner klä sig med lite värdighet.
    Varför måste du se ut som du har "värdighet"? Är det inte något som istället är en del av en personlighet? 
  • Anonym (Inget för vuxna)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 16:36:22 följande:
     Är det inte något som istället är en del av en personlighet? 
    Nej.
  • Anonym (I)

Det gör man väl som man vill, oavsett ålder eller kroppsform. Men som du läser i tråden så har många åsikter om vad andra har på sig och vad som passar sig osv. Personligen bryr jag mig inte om vad andra har på sig så länge man inte klär sig på ett sätt som bryter mot dresscodes på begravningar, bröllop eller likande. Så mitt svar, om du inte bryr dig så mycket vad andra tycker - bär vad du vill annars kanske undvika magtröjor och en massa annat då ;). 

• Anonym (Skit i andra)
    Anonym (Oj) skrev 2026-03-11 08:02:09 följande:
    Oj, blev du kränkt över vad jag tycker? TS frågade om ett visst mode och jag svarade. Det betyder inte att jag dissar någon. 
    Varför skulle jag bli kränkt? Jag är inte TS.

Syftade mest på att du skrev att du inte tror att TS ser ut som på bilde. Det låter som avundsjuka eller missunnsamhe.
  • Anonym (Mi)

Har väl inte med ålder att göra? Däremot kan jag känna mig mer mån om att klä mig med viss stil med åldern. Det har mer med min hjärnas mognad att göra än med hur kroppen ser ut. När jag var ung hade jag precis upptäckt att jag var kvinnlig och ville gärna dela med mig av den insikten så att andra skulle se. Nu har jag inget behov av det. Bara för att jag har en snygg mage behöver jag inte att andra ser eller vet om det. Det räcker för mig att jag och min partner ser min kropp. Behöver inte någon annans bekräftelse.

• Anonym (.m.)

Så länge personen trivs med det.

• Mandel

Allt har sin tid och plats och svaret kan bli olika beroende på i vilken situation man tänker sig att bära plagg som visar magen och hur den magen ser ut.

På fritiden kan folk oavsett storlek på mage gå runt i magvisartröja bäst de vill. Beroende på vad man har för jobb kan det vara ok oavsett ålder, men nu börjar ändå storleken på magen ha en liten betydelse. 
    Jobbar man med annat än typ gymnastik i skolan och barnomsorg tycker jag nog att man kan lämna korta tröjor hemma vinterhalvåret.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (I) skrev 2026-03-11 19:47:38 följande:

Det gör man väl som man vill, oavsett ålder eller kroppsform. Men som du läser i tråden så har många åsikter om vad andra har på sig och vad som passar sig osv. Personligen bryr jag mig inte om vad andra har på sig så länge man inte klär sig på ett sätt som bryter mot dresscodes på begravningar, bröllop eller likande. Så mitt svar, om du inte bryr dig så mycket vad andra tycker - bär vad du vill annars kanske undvika magtröjor och en massa annat då ;). 

Eftersom TS frågade så svarar folk, tycker du det är konstigt?

Jag gillar inte det modet, men det betyder inte att jag säger det till folk, eller ens bryr mig om det när jag ser det. Men nu frågade TS och då är det väl ok att svara?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Skit i andra) skrev 2026-03-12 14:57:36 följande:
    Varför skulle jag bli kränkt? Jag är inte TS.

Syftade mest på att du skrev att du inte tror att TS ser ut som på bilde. Det låter som avundsjuka eller missunnsamhe.
    Avundsjuk? Varför då? Jag tycker inte det modet är snyggt. jag bedömde kläderna, inte hennes utseende. 
  • Anonym (Billigt)

Tycker det ser billigt ut oavsett ålder faktiskt. Men man ser ju väldigt många tjejer och kvinnor som söker bekräftelse för sin kropp av nån anledning. Jag brukar
    tänka att de kanske skulle må bättre om de
    sökte bekräftelse på andra sätt.

• Anonym (.m.)
    Anonym (Billigt) skrev 2026-03-12 16:11:08 följande:

Tycker det ser billigt ut oavsett ålder faktiskt. Men man ser ju väldigt många tjejer och kvinnor som söker bekräftelse för sin kropp av nån anledning. Jag brukar

Vi vet dock inte könet på TS.
  • Anonym (Ohnoo!)
    Anonym (Billigt) skrev 2026-03-12 16:11:08 följande:

Tjaa, bekräftelse eller inte men det ser inte alls bra ut - oavsett ålder egentligen. Yngre kvinnor har tyvärr rätt ofta ganska dålig smak och vill utmana och äldre kvinnor har ett behov (tydligen) av att känna sig yngre.
    Vi är alla olika, jag pallar inte kvinnor med "navel-bling" och stringtrosor men går igång som fan på
    häst och "kan själv" tjejer. Fredag eller lördagskväll i mysbyxor funkar om du kan klä dig efter situation.
    Jag hasar också runt i flanellbyxor men har kostymer om så behövs.
  • Anonym (Skit i andra)
    Anonym (Oj) skrev 2026-03-12 16:09:34 följande:
    Avundsjuk? Varför då? Jag tycker inte det modet är snyggt. jag bedömde kläderna, inte hennes utseende. 
    Du påpekade att du inte trodde att TS såg ut som på bilden så du tog upp, helt i onödan, hennes utseende.
Svar på tråden När är man för gammal att visa magen?