• Anonym (livemusikkonsumenten)

Inställd konsert, återbetalning

Hade köpt biljett till en konsert som blev inställd. Fick återbetalning på själva biljettpriset, men inte serviceavgiften som ligger ovanpå biljettpriset. Det brukar ju tillkomma en avgift hos Ticketmaster, Tickster och de andra bokningssajterna.

Är det kutym att man inte får tillbaka hela summan?

Till forumets kverulanter vill jag påtala att jag överlever utan mina 35 kr, det är ingen personlig katastrof, tack för omtanken. Mer en principfråga.

• Svar på tråden Inställd konsert, återbetalning
  • Anonym (J)

Serviceavgifter återbetalas normalt sett inte vid inställda evenemang. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (livemusikkonsumenten) skrev 2026-03-11 15:33:34 följande:
    Inställd konsert, återbetalning

Hade köpt biljett till en konsert som blev inställd. Fick återbetalning på själva biljettpriset, men inte serviceavgiften som ligger ovanpå biljettpriset. Det brukar ju tillkomma en avgift hos Ticketmaster, Tickster och de andra bokningssajterna.

Är det kutym att man inte får tillbaka hela summan?

Till forumets kverulanter vill jag påtala att jag överlever utan mina 35 kr, det är ingen personlig katastrof, tack för omtanken. Mer en principfråga.

Serviceavgiften ska väl täcka administrativa kostnader, och de är ju inte inställda. Tvärtom, mer arbete när pengar ska återbetalas.
  • Anonym (livemusikkonsumenten)
    Anonym (XXX) skrev 2026-03-11 16:18:06 följande:
    Serviceavgiften ska väl täcka administrativa kostnader, och de är ju inte inställda. Tvärtom, mer arbete när pengar ska återbetalas.
    Anonym (J) skrev 2026-03-11 15:51:29 följande:

Serviceavgifter återbetalas normalt sett inte vid inställda evenemang. 

Man får bryta ihop och komma igen Skrattande

tack för svar.
Svar på tråden Inställd konsert, återbetalning