• Anonym (Vad är fel på mig?)

Är jag inte flickvänsmaterial?

Hej! Jag är en ung tjej som har en liten fundering. Jag har aldrig haft en romantisk relation och ifall du frågade mig om det hade jag nog svarat att jag inte var intresserad, men sanningen är att jag aldrig ens fått chansen. Ingen vill ha mig. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att killar bara vore sådana, men det stämmer ju inte. Jag märker hur mina vänner får massvis med romantisk bekräftelse, blir utbjudna på dejter osv. Jag tror jag uppfattas som någorlunda attraktiv eftersom jag ändå får ligga, men ingen vill vara ihop med mig. Jag förstår inte vad som är fel på mig. Jag får ofta höra av andra att jag är godhjärtad och omhändertagande. Jag är välvårdad, klär mig normalt, sminkar mig normalt, läser mycket böcker, och pluggar på en prestigefylld utbildning (om det nu ska spela roll). Jag är beredd att jobba på mig själv. Varför vill ingen ha mig?

• Svar på tråden Är jag inte flickvänsmaterial?
  • Vester

Kanske finns någon sanning i klichén att när man tappat bort något hittar man det inte sällan när man slutar leta.

• Anonym (?)
    Anonym (Vad är fel på mig?) skrev 2026-03-12 04:10:18 följande:

Hej! Jag är en ung tjej som har en liten fundering. Jag har aldrig haft en romantisk relation och ifall du frågade mig om det hade jag nog svarat att jag inte var intresserad, men sanningen är att jag aldrig ens fått chansen. Ingen vill ha mig. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att killar bara vore sådana, men det stämmer ju inte. Jag märker hur mina vänner får massvis med romantisk bekräftelse, blir utbjudna på dejter osv. Jag tror jag uppfattas som någorlunda attraktiv eftersom jag ändå får ligga, men ingen vill vara ihop med mig. Jag förstår inte vad som är fel på mig. Jag får ofta höra av andra att jag är godhjärtad och omhändertagande. Jag är välvårdad, klär mig normalt, sminkar mig normalt, läser mycket böcker, och pluggar på en prestigefylld utbildning (om det nu ska spela roll). Jag är beredd att jobba på mig själv. Varför vill ingen ha mig?

Hur gammal är du?
    Har du träffat någon du blivit förälskad i?
    Hur hittar du killar som vill ligga med dig? 
  • Anonym (ge inte upp)

Det låter som en beskrivning av mig när jag var ung. Kan det vara så att du är rätt tillbakadragen av dig och har dåligt självförtroende? Ge inte upp, du är ung och har fortfarande många möjligheter. Jag blev ti?l slut tillsammans med någon fast det tog sin lilla tid.

• Anonym (L)

Hur gammal är du? Hur vet du att de killar du träffat verkligen vill ha flickvän och inte bara sex? Du kan inte dra slutsatsen att du inte är flickvänsmaterial om de killar du träffar inte är ute efter något seriöst. Det är aldrig fel att ligga tidigt om man vill men vill du få en känsla för hur seriöst intresserad av dig han är så vänta med att ligga.
    Du har många år framför dig att hitta någon.

• Anonym (Den krassa verkligheten)

Okey. Bra beskrivning. 

Det första vi skall göra är att precisera frågeställningen. Det stämmer ju inte att ingen vill ha dig eftersom männen vill ha sex med dig. 
    "Varför visar ingen ihållande romantiskt intresse för mig?" vore mer rätt frågeställning.

Sen behöver vi förstå, har du provat med att vänta med att ha sex?
    Om svaret är ja, då vet du att den metoden inte fungerar. 

Då återstår att leverera bättre sex. Tilfredsställa männen så mycket att de känner att de måste ha dig, om och om igen. 

Opionen här inne är man inte ställa upp på sex för då blir man förstörd eller sårad. Det är mannen som måste anstränga sig mer. 
    Om du accepterar detta som en sanning så finns det tyvärr ingen lösning för dig. 
  • Anonym (Johanna)

Du behöver träffa rätt sorts män.

Om dom män du ligger med inte ser dig som flickvän behöver du helt enkelt leta andra män med andra egenskaper. 

En bra man kan du både ligga med och ha en romantisk relation med. 

Hur är du som person?  Blyg? Osäker? Kan det vara så attt du nöjer dig med dom män som visar intresse och att det egentligen är DOM som inte är pojkvänsmaterial? 

• Anonym (Anonym)

För att dagens tjejer har inget att erbjuda. 

Varför ska man vara tillsammans med en tjej som beter sig som en kille? Dagens tjejer är maskulina och äckliga. 

Om jag vill skaffa mig en tjej så åker jag utomlands, skulle aldrig vara tillsammans med en svensk tjej, som dessutom knullar runt. 

Ni svenska tjejer har inte mycket att erbjuda helt enkelt. Låt mig 

• Anonym (L)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-03-12 11:31:51 följande:

För att dagens tjejer har inget att erbjuda. 

Varför ska man vara tillsammans med en tjej som beter sig som en kille? Dagens tjejer är maskulina och äckliga. 

Om jag vill skaffa mig en tjej så åker jag utomlands, skulle aldrig vara tillsammans med en svensk tjej, som dessutom knullar runt. 

Ni svenska tjejer har inte mycket att erbjuda helt enkelt. Låt mig 

Jag tror inte TS skulle vara intresserad av en sån som du i alla fall så håll dig till dina animerade tjejer i Berlin.
  • Anonym (Råger)

Du kan göra som många killar gör i din situation.
    Man skaffar katt.

Mysigt det ochså 
  • Anonym (Erfaren_man)

Svaret kanske ligger i det faktum att du ligger utan att vara i en relation. Det gör att du, för många killar, inte anses vara flickvänsmaterial. 

Så gör istället tvärtom, så tror jag det löser sig. 

Svar på tråden Är jag inte flickvänsmaterial?