• Anonym (Per)

Anmäla sjukvården eller inte?

Jag halkade omkull och hamnade på vänster axel för snart åtta veckor sen. Kände direkt att nåt stort hände då armen liksom hoppade snett och trodde nåt var brutet..Jag åkte direkt på jouren och fick komma in direkt..Inget benbrott uppdagades men jourhavande skrev direkt remiss till röntgen och till ortoped med ultraljud so far so good..
    Jag blev röngtad och besökte min Hc..Kunde inte förstå varför jag hade så ont men misstänkte AC leden..Åkte hem och väntade på vidare undersökning..Fyra veckor senare fick jag komma till ortopeden som direkt förstår att det var skador på senorna och fick på nytt remiss på ultraljud och fysioterapi..
    Fysioterapi var jag på innan ultraljudet vilket var helt fel med övningar visade det sig,han ringde och kollade varför inte jag fått ultraljud ännu..Då såg de att jag låg på priolista att få ultraljud inom fyra veckor men missats..
    Blev kallad en och halv vecka senare,ultraljudet visade att en sena var helt av och den andra var delvis skadad..Detta alltså efter sex veckor efter vurpan och är nu bokad för operation om ytterligare 1 1/2 vecka dvs närmare 10 veckor senare vilket är precis gränsfall för att kunna rädda senorna..
    Kan tillägga att under dessa veckor har jag  under en bra natt sovit tre timmar trots morfin.Haft sån sjuk smärta pga av detta och känns jävligt surt att inte kommit igång med detta tidigare..Kan jag göra nått? Är det ens värt?

• Svar på tråden Anmäla sjukvården eller inte?
  • Anonym (S)

Du kan klaga till patientnämnden (går att fylla i online) och försöka söka ersättning hos Löf. 

Svar på tråden Anmäla sjukvården eller inte?