Skuldsanering och skatteåterbäring
Någon som vet om man får behålla sin skatteåterbäring om man har skuldsanering? Min återbäring är inget belopp som väsentligen förbättrar min ekonomi.
Någon som vet om man får behålla sin skatteåterbäring om man har skuldsanering? Min återbäring är inget belopp som väsentligen förbättrar min ekonomi.
Jo, jag vet vad Google säger, men jag skulle gärna vilja höra det konkret från någon som har eller haft sanering och verkligen vet.
vi fick behålla skatteåteräringen när vi hade skuldsanering.
Du kan få indragen skuldsanering om du gör fel. Så du behöver ringa fogden för det beror på var i processen du är i din skuldsanering och hur stor summan är.
Återbäringen går direkt från Skatteverket till fogden om du inte har rätt till den.
Man får oftast behålla om man redan fått sin skuldsanering dvs om det vunnit laga kraft och om summan inte är väldigt betydande.
Ja du får behålla återbäringen när du har skuldsanering. Om det ligger på över 10.000 kr måste du kontakta din handläggare och så tar dom ett beslut om du får behålla mer än 10.000 kr.
Jag har en väldigt stor skuld i min skuldsaner. 2 år avklarade. Ska få 1000 kronor i återbäring. Betalar 0 kronor på min skuldsanering på grund av min för låga inkomst. Behöver jag kontakta Kronofogden och kolla då?
Jag har en väldigt stor skuld i min skuldsaner. 2 år avklarade. Ska få 1000 kronor i återbäring. Betalar 0 kronor på min skuldsanering på grund av min för låga inkomst. Behöver jag kontakta Kronofogden och kolla då?
Ja du får behålla återbäringen när du har skuldsanering. Om det ligger på över 10.000 kr måste du kontakta din handläggare och så tar dom ett beslut om du får behålla mer än 10.000 kr.