Orolig mamma, xanax
Hej!
vi har nyss kommit hem från en vecka i Spanien hela familjen. Jag, min man och våra tre barn som är 23, 21 & 18.
Vi bodde på ett all inclusive hotell. Från dag 1 kändes det som att äldste sonen gjorde allt för att bli så full som möjligt, han började dricka grogg redan efter frukost. Vi bad honom att ta det lugnt, vilket inte hjälpte mycket.
Han drack mycket hela veckan, vissa dagar sluddrade han när han pratade och det såg ut som om han skulle somna i tallriken vid lunch.
Sista dagen av resan, när vi skulle åka hem, säger han vid frukosten: ?Nu har jag druckit upp romen som var kvar och tagit den sista tabletten, går ju ändå inte att ta med sig hem. ?
Vi undrar vad han menar och då berättar han helt lugnt att han köpt Xanax på ett apotek helt receptfritt. Detta har han alltså tagit och blandat med alkohol hela veckan. Inte undra på att han varit groggy.
Jag höll på att trilla av stolen. Min man blev så förbannad att han reste sig och gick direkt. Hur tänker dagens ungdom?? Varför gör man så?
Vi bjöd med barnen på resan för att vi skulle ha det trevligt, så blir det såhär. Så ledsen nu. Vad ska vi göra? Till saken hör att sonen har ett bra jobb, bor själv i ett hus han köpt och vi har inte haft misstankar om något sånt här innan. Men det känns ju inte som att han bara kom på detta hux flux på semestern.
så ledsen nu.