Min partner har behov av en bästis(utanför relationen), är det konstigt?
Min partner och sambo berättade för mig häromdagen att det är viktigt för henne att ha en bästis, en ?egen? vän utanför vår relation. vi har varit tillsammans i snart 2 år, och hade ingen aning att det var så viktigt för henne
för någon vecka sedan märkte jag att hon fått kontakt med en ny person på nätet, såklart frågade jag bara av nyfikenhet
upplevde det hela som konstigt eftersom kändes som att hon försökte dölja något, dvs berättade knappt vem personen var, hur dom lärde känna varandra osv
utan det var jag som fick ställa tusen frågor för att överhuvudtaget få fram något?
såklart jag blir nyfiken, vi är ju tillsammans och sambos. eftersom hon knappt berättade någonting så har jag snarare haft misstankar/ oro att det skulle vara något fuffens/ gå bakom ryggen. Eftersom får aldrig höra dem prata i telefon, får inte se vad dom skriver till varandra (frågade och fick som svar - beror på om hon mår dåligt)
måste nämna att dom bara haft kontakt i några veckor, aldrig träffats men planerar att göra det.
jag själv ifrågasatte och tyckte det var konstigt att jag hålls utanför deras nya sk vänskap. Vad är problemet liksom? Men enligt henne så är det viktigt att hon får ha något som är bara ?sitt? och i detta fall en bästis, utanför relationen.
tycker ni detta är konstigt? jag är kluven, för samtidigt som jag respekterar att hon behöver egentid med vänner så förstår jag ändå inte varför jag i början aldrig får veta något att hon träffat en ny vän på nätet. kan nämna att hon på senaste tiden inte haft så många vänner, det har liksom kommit och gått..
förklarade För henne också orsaken till min oro, som bottnat i att vi båda har haft det tufft i vår relation emellanåt och varit ostabilt. Att inte vara öppen och ärlig om småsaker bara kan skapa ännu mer osäkerhet liksom. också pga denne nya kontakten visade sig vara singel, också gay (vi båda är tjejer) plus fick kontakt via nätet. info jag bara fick reda på av att fråga henne.
för henne är det väldigt mycket: måste få göra sånt som jag mår bra av. (nu i detta fall en bästis utanför relationen)
hade ni tyckt det var konstigt om ni var jag i denna situation?
det här med att detta är viktigt för henne hade jag faktiskt ingen aning om, och förstår inte varför hon inte nämnt något i 1,5 års tid?