Kan helsyskon verkligen se SÅ olika ut?
Jag är ihop med en tjej sedan 2 år tillbaka men inte träffat hennes familj förrän nu av olika anledningar. Egentligen skulle vi inte träffas förrän imorgon, då hon fyller år idag och ska fira imorgon, men hennes syskon hade passat på att komma förbi hennes jobb vid lunch, liksom jag. Så för första gången såg jag henne bredvid hennes två systrar och en bror. Och herre jesus hon ser ju ut som att hon är avlad av brevbäraren! Eller adopterad. Inte samma kroppsform - hon är kort och smal, syskonen är långa och mer normal/medel, brodern med mer muskler och ena systern drar åt knubbig utan att egentligen vara det. De har samma ansikts- och ögonform, hon en annan. De har nyanser av brunt både i hår och ögon, hon är rödhårig och gråögd. Hon ser helt enkelt ut som en räv bland björnar. Jag påpekade lite försiktigt att de ser väldigt olika ut, och ena systern skrattade och sa att min tjej inte är lik mamma och pappa heller, tjejen är deras "bortbyting".
Kan det verkligen bli så himla olika? Borde hon inte ha någonting som liknar syskonen?